رونمایی هیولای جدید مدیران خودرو / اکستریم TXL سوگولی جدید مدیران خودرو با قیمت باور نکردنی وارد بازار ایران شد

اکستریم TXL هفته گذشته در نمایشگاه خودرو اصفهان رونمایی شد. برند Oxid یا Extreme یکی از زیرشاخه های جدید مدیران خودرو است که رتبه بالاتری نسبت به برند فونیکس دارد.

به گزارش اخبار تایمز؛ اکستریم TXL یا Oxid (EXEED) مانند برند فونیکس زیرمجموعه جدیدی از محصولات چری است که توسط مدیران خودرو در ایران مونتاژ می شود که قرار است یک برند ممتاز برای مدیران خودرو باشد. به این ترتیب محصولات این شرکت در سه زیر مجموعه مدیران خودرو (اقتصادی)، فینیکس (لوکس) و اکستریم (فول لوکس یا پریمیوم) دسته بندی می شوند.

در بازار چین، برند اکسید زیرمجموعه شرکت خودروسازی چری است که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۷ آغاز کرد.

مشخصات فنی

اکستریم TXL با دو موتور مختلف در بازار جهانی به فروش می رسد.

اولین موتور چهار سیلندر با حجم ۱.۶ لیتر و فناوری TGDI استفاده شده است که قادر است حداکثر قدرت ۱۹۴ اسب بخار و گشتاور ۲۷۵ نیوتن متر را تولید کند. این خودرو از جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه (DCT) بهره می برد و نیرو را در دو نسخه تک و دو دیفرانسیل انتقال می دهد که احتمال دارد با نسخه تک دیفرانسیل وارد بازار شود.

رونمایی هیولای جدید مدیران خودرو / اکستریم TXL سوگولی جدید مدیران خودرو با قیمت باور نکردنی وارد بازار ایران شد

موتور دوم با همین تعداد سیلندر و حجم دو لیتر قادر به تولید ۲۵۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور با همان گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه است که قدرت را به صورت تک دیفرانسیل و دوبل منتقل می کند.

طبق اعلام رسمی شرکت Oxid مصرف سوخت ترکیبی Oxid TXL در نسخه ۱.۶ لیتری حدود ۶.۹ لیتر و در نسخه دو لیتری ۷.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. البته مصرف سوخت دقیق این کراس اوور چینی پس از ورود به بازار ایران و بررسی شرایط آب و هوایی داخل کشور قابل اندازه گیری است.

طراحی ظاهری

Oxide TXL از نمای جلو شباهت زیادی به کراس اوور Fidelity Prestige دارد که به تازگی توسط بهمن موتور معرفی شده است.

در نمای جانبی به جز نوار کرومی دور پنجره ها و رینگ های ۱۹ و ۲۰ اینچی، سایر اجزای بدنه نسبتا ساده هستند.

رونمایی هیولای جدید مدیران خودرو / اکستریم TXL سوگولی جدید مدیران خودرو با قیمت باور نکردنی وارد بازار ایران شد

چراغ های عقب خودرو اما بسیار شبیه تیگو ۷ پرو و پرو مکس است که محصول خود شرکت مدیران خودرو است.

رونمایی هیولای جدید مدیران خودرو / اکستریم TXL سوگولی جدید مدیران خودرو با قیمت باور نکردنی وارد بازار ایران شد

نام این خودرو در اصل همان Oxide TX نسخه بزرگتر یا (Long) است و حرف L در انتهای آن به این موضوع اشاره دارد که انتظار می رود با خودرویی در ابعاد SUV روبرو باشیم. این کراس اوور ۴۷۸۰ میلی متر طول، ۱۸۸۵ میلی متر عرض و ۱۷۳۰ میلی متر ارتفاع دارد که آنقدرها هم که فکر می کنید بزرگ نیست.

طراحی داخلی

فضای داخلی کابین اکستریم TXL در نسخه جدید کاملا دگرگون شده است و بیشتر کلیدهای فیزیکی از کنسول حذف شده است. این خودرو از نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ (نور محیط) استفاده می کند که در شب جلوه جالبی به خودرو می دهد.

تنها دکمه های فیزیکی که قابل مشاهده است، کنترل مربوط به سیستم تهویه و حالت های مختلف رانندگی است که در قسمت میانی داشبورد قابل مشاهده است. همچنین پنل پشتی آمپر و مالتی مدیا به صورت دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی و یکپارچه مشابه اکثر محصولات جدید چینی موجود در بازار طراحی شده است.

رونمایی هیولای جدید مدیران خودرو / اکستریم TXL سوگولی جدید مدیران خودرو با قیمت باور نکردنی وارد بازار ایران شد

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

همانطور که گفته شد، برند Extreme نسخه ممتاز و لوکس شرکت مدیران خودرو است و به این ترتیب اکستریم TXL باید از نظر آپشن ها و امکانات رفاهی در سطح بالایی باشد.

در بخش ایمنی، این کراس اوور دارای ویژگی هایی مانند شش ایربگ ۱۰ نقطه ای، کنترل کشش و پایداری، نگه داشتن خودکار، رادار علامت خوان، رادار بین خطوط، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری و کنترل استارت در سربالایی است. همچنین TXL توانسته پنج ستاره ایمنی را از موسسه C-NCAP دریافت کند که خیال خریدار را از بابت ایمنی خودرو راحت می کند.

از امکانات رفاهی اکستریم TXL می توان به کروز کنترل تطبیقی، ۶ حالت رانندگی، سطح دوم رانندگی خودکار، سنسور هوای لاستیک، حافظه صندلی راننده، گرمکن و خنک کننده صندلی های جلو، شارژر بی سیم تلفن همراه، دوربین ۳۶۰ درجه، ضبط رویداد اشاره کرد. دوربین، سیستم صوتی حرفه ای. سونی به دوربین ضبط رویداد، سقف پانوراما برقی و ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد.

قیمت اکستریم TXL

این خودرو در بازار جهانی حدود ۲۸ هزار دلار و در کامل ترین وضعیت قیمت دارد که با توجه به هزینه های اضافی، مالیات و سایر هزینه های مربوطه، احتمالا در محدوده ۳ میلیارد تومان برای مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

اکستریم TXL خودرویی لوکس به حساب می آید و با توجه به اینکه شرکت های چینی نماینده لوکس (Hongchi H5) با قیمت کمتر در بازار ایران دارند، باید منتظر ورود آن به بازار باشیم و ببینیم که آیا فروش موفقی در بازار ایران خواهد داشت یا خیر. بازار ایران داشت یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml