رویای بیت کوین در حال تبدیل شدن به یک کابوس است

اکوایران: در پی صدور مجوز کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین، این ارز دیجیتال با افت شدید قیمت مواجه شده است.

به گزارش اخبار تایمز، پس از اشتیاق اولیه برای راه اندازی صندوق های قابل معامله در بورس این ارز دیجیتال یا بیت کوین ETF، بیت کوین با افت شدید قیمت مواجه شده و طولانی ترین روند کاهش ارزش در یک ماه گذشته را به خود اختصاص داده است.

به گزارش بلومبرگ، پس از تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به ETF های این ارز دیجیتال، قیمت بیت کوین برای مدت کوتاهی به بیش از ۴۹۰۰۰ دلار رسید که بالاترین سطح این ارز دیجیتال در دو سال اخیر محسوب می شود. اما از آن زمان تاکنون، بزرگترین ارز دیجیتال با کاهش شدید قیمت مواجه شده است. این کاهش قیمت نتیجه احتمالی سودجویی توسط سفته بازان پس از راه اندازی ETF ها در نظر گرفته می شود، به همین دلیل است که تحلیلگران بازار کاهش احتمالی قیمت بیت کوین را بین ۳۸۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ دلار بر اساس الگوهای ثبت شده در نظر گرفته اند.

مجوز حدود ۱۰ صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین، از جمله معرفی ETF از شرکت های برجسته مانند Fidelity و BlackRock، به شور و شوق اولیه دامن زد.

بلومبرگ اینتلیجنس اعلام کرد که این وجوه در دو روز اول معاملات ۸۱۹ میلیون دلار ورودی خالص دریافت کرده است. با این حال، بزرگترین صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین، Grayscale Bitcoin Trust، شاهد خروج ۵۷۹ میلیون دلاری بود که احتمالاً به دلیل سود گرفتن از تخفیف باریک صندوق است.

اگرچه طرفداران نقش بیت کوین به عنوان یک دارایی امن به دسترسی بیشتر سرمایه گذاران به ارز دیجیتال از طریق ETF اشاره می کنند، اما منتقدان نگران سقوط دیگری در بازار ارزهای دیجیتال مانند سال ۲۰۲۲ و ورشکستگی های بعدی هستند.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز دوشنبه (۲۵ ژانویه) از ۴۱۷۱۹ دلار تا ۴۲۹۹۲ دلار متغیر بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت ۲۲:۰۰ به وقت ایران با قیمتی کمتر از ۴۳۰۰۰ دلار معامله می شد. تغییر قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از ۲۰ دلار افزایش یافته است. حجم تراکنش بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰.۲۳ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته ۷ درصد کاهش داشته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۲۴۷۲ دلار به ۲۵۴۸ دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت ۲۲:۰۰ به وقت ایران در حدود ۲۵۴۵ دلار معامله می شد. تغییرات قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۱۵ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۸۱.۱۰ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml