رکود شدید در بازار مسکن/ قیمت آپارتمان در جنوب تهران چقدر است؟

با بودجه خرید یک آپارتمان کوچک در شمال و مرکز تهران می توانید یک واحد بیش از ۱۰۰ متر در جنوب شهر خریداری کنید.

 رکود معاملات مسکن در تهران باعث افت قیمت های عرضه شده شده است و جنوب پایتخت نیز از این رکود در امان نمانده است.کاهش قدرت خرید باعث رکود در خرید و فروش آپارتمان های بزرگ شده است که نسبت به واحدهای کوچک سنگین تر هستند.

بررسی ها نشان می دهد با بودجه خرید یک آپارتمان کوچک در شمال و مرکز تهران می توان یک واحد بالای ۱۰۰ متر در جنوب شهر خریداری کرد.
با توجه به فروش خوب واحدهای کوچک، قیمت هر متر مربع واحدهای بزرگ عموما کمتر از آپارتمان های کوچک است. اما به نظر می رسد در جنوب پایتخت به دلیل عدم عرضه آپارتمان های بزرگ، این قاعده کلی چندان به چشم نمی آید.
در سال های اخیر به دلیل نوسان قیمت مسکن، شاهد نوعی مهاجرت طبقاتی در تهران بوده ایم. در این روند بسیاری از مستاجران از شمال به مرکز تهران، از مرکز به جنوب و از جنوب به حومه پایتخت کوچ کرده اند. یکی از پیامدهای این مشکل افزایش تقاضای مسکن در بیش از ۱۰۰ متری جنوب تهران است. همانطور که در این گروه از کانترها با کمبود عرضه مواجه هستیم.
با شروع رکود بازار مسکن که از ابتدای خرداد به دلیل کاهش نرخ ارز ایجاد شد، قیمت مسکن عرضه شده در تهران بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافت.
در این گزارش قیمت هر متر مربع واحد بالای ۱۰۰ متر در جنوب تهران را مشاهده می کنید.

رکود شدید در بازار مسکن/ قیمت آپارتمان در جنوب تهران چقدر است؟

آمارهای رسمی ارائه شده از سوی مسئولان کاهش قیمت مسکن در پایتخت را تایید می کند. روز گذشته سید جواد سادات – مشاور وزیر راه و شهرسازی – از کاهش ۳.۸ درصدی تورم مسکن در تهران در تیرماه امسال نسبت به ماه گذشته خبر داد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml