رکورد اورکلاک حافظه رم DDR5 باز هم شکست، این بار ۱۱۲۰۲ MT/s

رکورد اورکلاک حافظه رم DDR5 باز هم شکست، این بار 11202 MT/s

اقتصاد ۱۰۰ – کاری که بدون استفاده از نیتروژن مایع، تجربه و صبر اپراتور ممکن نیست.

به گزارش گروه دانش و فناوری،تقریبا هیچ کاربر معمولی دسکتاپ این کار را در خانه امتحان نمی‌کند. در واقع، بیشتر کاربران تنها با استفاده از پروفایل‌های اورکلاک XMP یا EXPO از پیش تعیین شده کار خود را انجام می‌دهند. برخی از علاقه‌مندان سعی می‌کنند زمان‌بندی را تنظیم کنند و برخی ممکن است سعی کنند خنک کننده کیت‌های حافظه خود را بهبود بخشند، اما تنها تعداد کمی از کاربران برای رسیدن به بیشترین حد توان از نیتروژن مایع استفاده می‌کنند.

Seby9123 نیز یکی از این اورکلاکرهای افراطی است که به تازگی با اعمال تنظیمات ۵۶۰۷ مگاهرتز (۱۱۲۰۲ MT/s) در کیت حافظه G.Skill Trident خود، توانسته رکورد اورکلاک حافظه DDR5 را جا‌به‌جا کند. برای دستیابی به این هدف، او از مادربرد ASUS ROG Maximus Z790 APEX و حافظه دارای گواهینامه DDR5-7800 XMP استفاده کرد.

رکورد اورکلاک حافظه DDR5

رکورد اورکلاک حافظه DDR5

هرچند که زمان بندی های ۶۲-۱۲۶-۱۲۶-۱۲۷-۱۲۷ عالی نیستند، اما رقابت HWBOT برای بالاترین فرکانس است، بنابراین زمان بندی‌ها مرتبط نیستند. SkatterBencher، که اورکلاکر، یوتیوبگر فناوری و بررسی‌کننده محصولات نیز هست، یک صفحه اختصاصی دارد که تمام رکوردهای جهانی را در آن رصد می کند. حاصل جمع آوری اطلاعات توسط او به وجود آمدن این جدول ثبت رکودهای جهانی اورکلاک حافظه رم است:

رکورد اورکلاک حافظه DDR5

همانطور که می‌بینیم، صحنه اورکلاک با تغییر بازار رایانه‌های شخصی به استانداردهای جدیدتر، شاهد افزایش سریع رکوردهای جهانی بوده است. Seby9123 در اورکلاک خود، رکورد جهانی قبلی که معادل ۵۵۶۷.۵ مگاهرتز (۱۱۱۳۵ MT/s) بود را شکسته است. اگر به زودی از این رکورد جهانی فرکانس DDR5 فراتر رفت، اصلا تعجب نکنید، زیرا سازندگان حافظه کیت‌های سریع‌تر و بسته‌بندی بیشتری را وارد بازار می‌کنند. در واقع حتی می‌توان گفت که استاندارد DDR5 هنوز در ابتدای میر قرار دارد.

انتهای پیام



منبع :

سخت افزارمگ



وبگردی


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml