رکورد جهانی ترکیه در بازار ارزهای دیجیتال

اکوایران: بررسی ها نشان می دهد با در نظر گرفتن تولید ناخالص داخلی، میزان استیبل کوین های خریداری شده در ترکیه نسبت به همه کشورهای جهان بیشتر است.

به گزارش اخبار تایمز، ایالات متحده در حجم مبادلات استیبل کوین در جهان پیشتاز است، اما با اندازه گیری درصد خرید استیبل کوین نسبت به تولید ناخالص داخلی، ترکیه به رتبه اول جهان می رسد.

به گزارش کوین تلگراف، در گزارشی به نام «گزارش رمزنگاری در بهار ۲۰۲۴» که در روز پنجشنبه (۶ مه) توسط شرکت بلاک چین «چینالیسیس» منتشر شد، ترکیه بالاترین نسبت خرید استیبل کوین را نسبت به تولید ناخالص داخلی دارد. استیبل کوین یک ارز دیجیتال است که بر اساس یک دارایی ارزش گذاری می شود. این دارایی می تواند پول فیات، طلا، کالاهایی مانند فلزات گرانبها یا سایر ارزهای دیجیتال باشد. تتر پر استفاده ترین استیبل کوین در جهان است. قیمت هر تتر برابر با یک دلار آمریکا است.

طبق گزارش China Analyzes، خرید استیبل کوین در ترکیه بین آوریل ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ معادل ۳.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور بوده است.

به گفته «کیم گرائر» مدیر تحقیقات China Analytics، تولید ناخالص داخلی ترکیه در سال ۲۰۲۲ ۹۰۷ میلیارد دلار خواهد بود و کل خرید استیبل کوین در این کشور نیز به ۳۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی همچنین اظهار داشت که چنین خریدهایی شامل هرگونه مبادله بین لیر ترکیه و یک استیبل کوین است.

خانم گرائر افزود: این عدد آمار کلی انتقال از لیر ترکیه به استیبل کوین و از استیبل کوین به لیر را نشان می دهد و این اتفاق هیچ تاثیری بر میزان تولید ناخالص داخلی ندارد و ما فقط میزان خرید ارز باثبات را در سال اندازه گیری کرده ایم. رابطه با تولید ناخالص داخلی».

اندازه بازار استیبل کوین در اقتصاد ترکیه از دیگر اقتصادهای تحلیل شده توسط ChinaAnalyses متمایز است و تایلند و گرجستان در جایگاه دوم و سوم قرار دارند. بر اساس این گزارش، خرید استیبل کوین در تایلند و گرجستان به ترتیب ۱.۳ و ۰.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشورها در مدت مشابه بوده است.

ایالات متحده با سهم ۰.۵ درصدی خرید استیبل کوین به عنوان درصد تولید ناخالص داخلی در رتبه چهارم قرار دارد، در حالی که اتحادیه اروپا با سهم ۰.۳ درصد در رتبه بعدی قرار دارد.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه (۶ می) از ۶۲۸۸۹ دلار تا ۶۴۸۷۰ دلار متغیر بود. این ارز دیجیتال در ساعت ۲۲:۰۰ به وقت ایران با قیمت ۶۴۵۲۲ دلار معامله شد. تغییر قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از ۴۰۰ دلار افزایش یافته است.

ارزش تراکنش های بزرگترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۸۸.۳۳ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته بیش از ۳ درصد رشد داشته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۳۷۸۰ دلار به ۳۱۷۱ دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال در ساعت ۲۲:۰۰ به وقت ایران با قیمت ۳۱۵۷ دلار معامله شد. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۳۰ دلار کاهش یافته است.

ارزش تراکنش های دومین ارز دیجیتال جهان در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹.۱۵ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل تقریباً ۳ درصد رشد داشته است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml