ریزش قیمت شدید «گلکسی اس ۲۲» و «آیفون ۱۴»!

تعدادی از محصولات تولید شده توسط شرکت های بزرگ فناوری مانند سامسونگ و آیفون ارزش خود را از دست داده اند، اما دلیل این کاهش قیمت چیست؟

به گزارش اخبار تایمز؛ گوگل بازار خود را با تعهد به پشتیبانی هشت ساله نرم افزاری گسترش داده است. سایرین مانند شیائومی نیز از دستگاه های جدید خود برای مدت طولانی تری پشتیبانی می کنند. Fairphone، سازنده تلفن های Niche قصد دارد تا ۱۰ سال از تلفن های خود پشتیبانی کند. همه اینها باعث می شود فکر کنید مردم گوشی هایشان را سال ها نگه می دارند. اما مصرف‌کنندگان متوسط آمریکایی بیش از دو سال و نیم گوشی هوشمند خود را نگه نمی‌دارند. از هر ده صاحب گوشی هوشمند، یک نفر هر سال گوشی خود را ارتقا می دهد.

بسیاری از این ارتقا دهنده های مکرر گوشی های قدیمی خود را می فروشند. اما همه گوشی های دست دوم پول خوبی برای شما به ارمغان نمی آورند. برخی از آنها علیرغم اینکه در شرایط عالی قرار دارند و تنها یک سال از عمر آنها می گذرد، با سرعت نگران کننده ای در حال کاهش است.

طبق گزارش SimpleGhar، سامسونگ گلکسی S22 از زمان عرضه در سال ۲۰۲۲ تا کنون ۴۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. همچنین در لیست گوشی هایی قرار دارد که به طور میانگین هر ساله از زمان عرضه بیشترین ارزش خود را از دست داده اند. این نظریه وجود دارد که قیمت گوشی های سامسونگ به سرعت کاهش می یابد زیرا سامسونگ سالانه گوشی های زیادی را عرضه می کند.

ریزش قیمت شدید «گلکسی اس ۲۲» و «آیفون ۱۴»!

یکی دیگر از مدل های پریمیوم نسبتا جدید در این لیست، OnePlus 10 Pro است که اکنون از زمان عرضه در سال گذشته، حدود ۶۳ درصد از قیمت اصلی خود کاهش یافته است. OnePlus Nord 2 و Nord N20 نیز جزو ده گوشی برتر با سریعترین کاهش ارزش هستند.

آیفون های اپل ارزش خود را بهتر از گوشی های برتر اندرویدی حفظ می کنند، اما غول کوپرتینویی نباید این شهرت را بدیهی بداند. در این گزارش آمده است که آیفون در ۱۴ سال گذشته بیش از هر گجت دیگر اپل از جمله آیفون ۱۲ ارزش خود را از دست داده است. گفته می شود قیمت نسبتاً بالا دلیل ارزش فروش مجدد پایین آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml