زینک و زینک پلاس چه تفاوتی دارند؟

رژیم غذایی ما بر میزان سلامتمان تأثیر زیادی دارد؛ برای همین باید به دقت تنظیم شود تا تمام نیازهای تغذیه‌ای بدن تأمین شود. با این حال شاید امروزه یک رژیم غذایی سالم تنها کلید سلامتی نباشد؛ چرا که در حال حاضر انسان بیشتر از گذشته در معرض آلودگی قرار دارد و بسیاری از غذاهایی که تولید می‌شوند، به دلیل دستکاری‌های ژنتیکی ارزش غذایی کمتری دارند. برای همین است که پزشکان به ما توصیه می‌کنند کمبودهای غذایی خود را با مصرف مکمل غذایی جبران کنیم.

یکی از این مکمل‌ها که قدرت و کارایی زیادی دارد، زینک است که بر سلامت پوست، افزایش ایمنی بدن و رشد سلول‌ها اثر می‌گذارد. بدن ما به طور طبیعی زینک تولید نمی‌کند؛ بنابراین باید آن را از مواد غذایی و مکمل‌های دارویی به دست آوریم. ممکن است برخی از ما هنگام تهیه‌ی زینک از داروخانه با مکمل دیگری به نام زینک پلاس آشنا شویم و بخواهیم بدانیم این دو مکمل با هم چه تفاوتی دارند. در ادامه با هم می‌بینیم که این دو مکمل چه هستند و با وجود تفاوت‌ها هر یک چه ضرورتی دارند.

مکمل زینک چه فوایدی دارد؟

زینک به طور مستقیم بر عملکرد بیش از ۳۰۰ آنزیم در بدن اثر دارد که به کارکرد بهتر متابولیسم، هضم، مشکلات عصبی و دیگر فرآیندهای بدن کمک می‌کنند. سلول‌های ایمنی بدن نیز با کمک زینک عملکرد بهتری خواهند داشت. بسیاری از پزشکان هم برای سلامت پوست مکمل زینک را پیشنهاد می‌دهند. علاوه بر این، زینک به تولید پروتئین در بدن کمک می‌کند و کمبود شدید آن گاهی باعث می‌شود فرد حس چشایی و بویایی خود را از دست بدهد.

چه کسانی باید مکمل زینک مصرف کنند؟

برخی از افراد بیشتر از دیگران در معرض کمبود زینک قرار دارند و در صورتی که مکمل مصرف نکنند، با عواقب ناگواری روبرو خواهند شد. افراد گیاهخوار و خام گیاهخوار، زنان باردار و مادرانی که در دوران شیردهی قرار دارند، افرادی که دچار کم اشتهایی عصبی هستند، افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی و افرادی که به الکل اعتیاد دارند باید مکمل زینک را به صورت جداگانه مصرف نکنند تا به کمبود آن دچار نشوند.

زینک و زینک پلاس چه تفاوتی دارند؟

زینک پلاس چیست؟

روشن است که افراد باید برای حفظ سلامتی خود مکمل‌های مختلفی مصرف کنند و تنها به یک مکمل خاص اکتفا نکنند. زینک پلاس دقیقا یک مکمل چند منظوره است که نیازهای مختلف بدن را برآورده می‌کند. مکمل‌های زینک پلاس به صورت قرص، شربت و کپسول به فروش می‌رسند و معمولا در کنار زینک حاوی منیزیم، منگنز، ویتامین A و B6 هستند.

مکمل زینک پلاس چه فوایدی دارد؟

زینک پلاس برای کسانی مناسب است که در آرزوی داشتن پوستی سالم و زیبا هستند و می‌خواهند از شر جوش و آکنه و اگزما خلاص شوند. علاوه بر این کسانی که مشکل زخم دارند و زخم‌هایشان دیرتر از افراد عادی بهبود پیدا می‌کند، می‌توانند با استفاده از زینک پلاس این مشکل را برطرف کنند. زینک پلاس همچنین سطح قند خون را کنترل می‌کند و میزان تولید انسولین بدن را افزایش می‌دهد. بنابراین این مکمل از منظرهای مختلف به افزایش زیبایی و سلامت جسمانی افراد منجر می‌شود.

زینک پلاس تنها به سلامت جسم کمک نمی‌کند و در سلامت ذهن و روان نیز مؤثر است. افرادی که با کمبود زینک و مکمل‌های مربوطه‌ی کپسول‌های زینک پلاس دست و پنجه نرم می‌کنند، بیشتر از دیگران دچار خستگی ذهنی می‌شوند و نمی‌توانند به سادگی تمرکز کنند.

بسیاری از پزشکان همچنین به ورزشکاران حرفه‌ای توصیه می‌کنند که حتما زینک پلاس مصرف کنند؛ زیرا این مکمل با افزایش تولید پروتئین بدن به سلامت بافت ماهیچه‌ها کمک می‌کند و با بهبود متابولیسم بدن، انرژی لازم برای ورزش‌های سنگین و مداوم را فراهم می‌سازد.

از دیگر کاربردهای زینک پلاس می‌توان به بهبود عملکرد جنسی و افزایش تولید تستوسترون اشاره کرد. بنابراین خیلی از مردانی که می‌خواهند از مشکلات مربوط به باروری دور بمانند، زینک پلاس مصرف می‌کنند.

زینک و زینک پلاس چه تفاوتی دارند؟

آیا می‌توانیم مکمل زینک و زینک پلاس را با هم مصرف کنیم؟

تا این جا دیدیم که زینک و زینک پلاس از نظر کارکرد تفاوت‌هایی دارند. برخی از افراد که می‌خواهند از مزایای هردو بهره‌مند شوند، تصمیم می‌گیرند که هردو را مصرف کنند. با این حال باید دقت کنیم که مصرف بیش از حد زینک باعث مسمومیت خواهد شد، بنابراین پیش از هر کاری با پزشک مشورت کنید. پزشکان معمولا توصیه می‌کنند که مصرف زینک روزانه بیشتر از ۴۰ میلی‌گرم نباشد؛ بنابراین نیازی نیست که افراد همزمان از دو گونه مکمل زینک و زینک پلاس استفاده کنند. مصرف بیش از حد زینک می‌تواند موجب حالت تهوع، استفراغ، کاهش اشتها، دل درد، اسهال و سردرد شود و در نهایت به کاهش سطح ایمنی بدن و میزان کلسترول سالم بدن بینجامد. بنابراین در صورتی که قصد دارید زینک یا زینک پلاس مصرف کنید، ابتدا درباره‌ی ضرورت آن و دوز کافی با پزشک داروخانه صحبت کنید.

سخن پایانی

مصرف مکمل یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانیم برای افزایش سلامتی خود انجام دهیم تا در آینده به برخی از بیماری‌های ناشی از کمبود غذایی دچار نشویم. زینک یکی از این مکمل‌های مهم است که در صورت کمبود بسیاری از کارکردهای بدن را مختل می‌کند. برای خرید مکمل‌های زینک و زینک پلاس از داروخانه‌هایی مانند داروخانه‌ی آنلاین دکتر صفری امین کمک بگیرید که انواع مکمل‌ها را در اختیار شما قرار داده است. شما می‌توانید پس از بررسی انواع زینک و زینک پلاس در این داروخانه به راحتی خرید خود را انجام دهید و دیگر نگران کاهش سلامتی خود نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml