ساخت ۱۷۷ هزار مسکن ملی برای متقاضیان در شهرهای جدید

شرکت عمران شهرهای جدید تاکنون مراسم افتتاحیه اجرای دو بسته ۱۰۰ هزار واحدی نهضت ملی مسکن را در دو مرحله برگزار کرده است.

به گزارش اخبار تایمز؛ اخیرا مدیرعامل شهرهای جدید اعلام کرد که در مجموع ۳۱۱ هزار نفر متقاضی مسکن در شهرهای جدید ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۷۷ هزار نفر واجد شرایط شدند و ساخت مسکن برای آنها در حال اجراست. ساخت مسکن ۱۵۰ هزار متقاضی بدون مشکل در حال انجام است و ۲۷ هزار واحد دیگر نیز برای اجرا در نظر گرفته شده است.

به گفته علیرضا جعفری، برای اجرای مطلوب طرح نهضت ملی مسکن، تامین زمین با الحاق و همچنین تغییر کاربری های مجاز و تعریف شهرک های تفکیک شده در حال پیگیری است. بخشی از تعهد شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در شهرک هایی که به زودی ساخت آنها آغاز می شود، عملیاتی می شود.

بنابراین گزارش، اخیراً وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا تیر ۱۴۰۲، یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۹۹۱ واحد در قالب های مختلف در سراسر کشور در دست ساخت است. از این تعداد ۱۲۳ هزار و ۹۷۲ واحد در قالب نوسازی بافت های فرسوده، ۱۲۴ هزار و ۱۵۴ واحد در حال ساخت برای تامین مسکن کارکنان نیروهای مسلح، ۱۱۹ هزار و ۵۷۹ واحد نیز قرارداد ظرفیت واحد مسکونی منعقد شده برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به افرادی است که زمین خود. ملکی) و ۲۹۵ هزار و ۳۱۹ واحد مسکونی برای نوسازی مسکن روستایی در دست ساخت است.

در بخش تامین زمین، ساخت مسکن و ارائه خدمات زیربنایی و ساخت شهرهای جدید و نوسازی بافت های فرسوده را شامل می شود که برخی از آنها شامل تدوین طرح تفصیلی برای تولید ۴ میلیون واحد مسکونی در چهار سال به تفکیک استان ها و شهرهای مختلف کشور و اعطای زمین به بیش از ۱.۸ میلیون واحد مسکونی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml