سالانه ۵۰۰ هزار خودروی فرسوده باید اسقاط شود/مجلس از معرفی خودروهای برقی حمایت می کند

سامیه رفیعی با اشاره به وضعیت خودروهای فرسوده در کشور گفت: طبق آمار از ۳۸ میلیون دستگاه خودرو در کشور حدود ۱۷ میلیون معادل ۴۵ درصد فرسوده هستند. همچنین از ۱۲ میلیون موتورسیکلت در حال حرکت، ۱۱ میلیون دستگاه فرسوده است.

به گزارش اخبار تایمز؛ در ناوگان عمومی کشور ۸۰ درصد خودروهای این ناوگان فرسوده هستند. همه این آمارها در کنار آلودگی زیاد و مصرف سوخت وحشتناک خودروهای فرسوده و حوادث رانندگی ناشی از تردد خودروهای فرسوده، ضرورت ورود جدی به جایگزینی خودروهای فرسوده را نشان می دهد.

وی با اشاره به تصویب قوانین «هوای پاک» و «ساماندهی صنعت خودرو» در مجلس، گفت: قانونگذار اقدامات مناسبی برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده انجام داده است و لازم است متولیان امر در این زمینه قانون این مشکلات را به شدت اجرا کنید.” منطقه را درست کنید. خودروها و موتورسیکلت هایی که قابلیت تردد دارند باید اسقاط شوند، در غیر این صورت اسقاط خودروهای رها شده قطعاً نمی تواند اهداف قانون هوای پاک را محقق کند و در این راستا از متولیان امر انتظار داریم اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه حق داشتن هوای پاک و خودروی ایمن از حقوق و مطالبات اولیه شهروندان است، تصریح کرد: با تصویب مجلس اجازه خودروهای دست دوم داده شده است. تا علاوه بر خودروهای جدید وارد کشور شود که امیدواریم با اجرای این قانون اقدام شود. تا شاهد جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروهای نسل جدید و به دنبال آن کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت در کشور باشیم.

سالانه 500 هزار خودروی فرسوده باید اسقاط شود/مجلس از معرفی خودروهای برقی حمایت می کند

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی با اشاره به حمایت فراکسیون محیط زیست مجلس از ورود خودروهای برقی و هیبریدی گفت: امیدواریم با تدابیر دولت و ایجاد تسهیلات، اولویت واردات قرار گیرد. به این خودروها اختصاص داده شود. ضمن اینکه خودروسازان داخلی به ویژه خودروسازان تجاری کشور نیز باید به سمت تولید این دسته از خودروها بروند. اکنون ۴۵ درصد ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است. در شهرهای بزرگ، خودروهای عمومی و موتورسیکلت های خدماتی باید در اسرع وقت برقی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml