سایه ترس در بازار ارزهای دیجیتال؛ کاخ سفید تحقیقات اضطراری را در مورد ارزهای دیجیتال آغاز کرده است

اکوایران: دولت ایالات متحده دستور نظارت بر ارزهای دیجیتال به ویژه انرژی‌بر بودن آنها را صادر کرده است و این امر باعث ایجاد ترس در میان سرمایه‌گذاران بازار کریپتو شده است.

به گزارش اخبار تایمز، دولت ایالات متحده از طریق اداره اطلاعات انرژی این کشور، تحقیقات اضطراری را در مورد مصرف انرژی استخراج کنندگان بیت کوین و ارز دیجیتال آغاز کرده است.

به گفته فوربس، هدف اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده تجزیه و تحلیل پیامدهای مصرف انرژی، شناسایی مناطق با رشد بالا در استخراج ارزهای دیجیتال، و کمی کردن منابع الکتریکی مورد استفاده در استخراج ارزهای دیجیتال است. این اقدام پس از نگرانی‌ها در مورد ماهیت انرژی بر استخراج بیت‌کوین انجام می‌شود که احتمال آسیب عمومی را در ایالات متحده افزایش می‌دهد.

بررسی اضطراری باعث ایجاد نگرانی در جامعه ارزهای دیجیتال در مورد سرکوب احتمالی دولت شده است و منتقدان این اقدام را مستقیماً بخش دارایی های دیجیتال را هدف قرار داده است. علاوه بر این، نظرات در مورد انگیزه های این بررسی اضطراری متفاوت است. برخی استدلال می کنند که این پاسخی به محبوبیت فزاینده بیت کوین است، به ویژه به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت های اقتصادی.

افزایش قابل توجه عرضه دلار آمریکا و بدهی ملی ایالات متحده در طول و پس از همه‌گیری کووید-۱۹، نگرانی‌ها را در مورد سقوط احتمالی دلار افزایش داده است. حامیان بیت کوین ارز دیجیتال را به عنوان پوششی در برابر چنین عدم قطعیت های اقتصادی می بینند و انعطاف پذیری ارزهای دیجیتال را مثبت می دانند.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز شنبه (۱۴ فوریه) از ۴۲۸۸۲ دلار تا ۴۳۳۷۰ دلار متغیر بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت ۲۳ به وقت ایران با قیمتی بیش از ۴۳۰۶۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۱۳۰ دلار افزایش یافته است. ارزش معاملات بزرگترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱.۸۹ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته بیش از ۳ درصد افزایش داشته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۲۲۹۳ دلار به ۲۳۲۹ دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال تا ساعت ۲۳:۰۰ شب به وقت ایران در حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می شد. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۳ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۹۰.۴ میلیارد دلار بوده و ارزش اتریوم نسبت به هفته گذشته بیش از ۱ درصد افزایش یافته است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml