سرنوشت سقوط دلار در دستان درهم

اختلاف نرخ درهم با دلار هرات در روز سه شنبه بیش از ۷۰۰ تومان بوده که رقم قابل توجهی است. از نظر فنی برای تداوم کاهش قیمت دلار، درهم باید زیر ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان تثبیت شود.

به گزارش اخبار تایمز، قیمت دلار هرات به قیمت قبل از جنگ غزه یعنی ۱۵ مهر بازگشت. در ۷۳ روز گذشته قیمت دلار بالای خط حمایت ۴۹۸۰۰ توکن نوسان کرد و نتوانست این خط را از دست بدهد. بازار ارز هرات روز سه شنبه با قیمت ۴۹ هزار و ۹۳۰ تومان آغاز شد و با کاهش به حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. قیمت دلار پس از آغاز افزایش نرخ درهم و کاهش این بازار حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست داد و در قیمت ۴۹ هزار و ۶۸۰ تومان به فعالیت خود پایان داد. روز سه شنبه، خط قیمت دلار هرات روی ۴۹ هزار و ۷۱۰ تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات با اختلاف منفی ۱۳ هزار و ۷۶۰ تومان آغاز شد و با ۲۰ تومان کاهش به ۱۳ هزار و ۷۴۰ تومان رسید. با این قیمت درهم، دلار ۵۰ هزار و ۴۲۰ تومان برآورد می شود.
قیمت دلار سلیمانیه ۵۰ هزار و ۱۷۰ تومان باز شد و با کاهش به انتهای کانال ۵۰ هزار تومان رسید. قیمت دلار در این بازار حتی به کانال ۴۹ هزار تومان هم رسید اما نتوانست تثبیت شود و پشت خط ۵۰ هزار و ۳۰ تومان به کار خود پایان داد.

قیمت تتر نیز طی دو روز گذشته روند نزولی را دنبال کرده و از کانال ۵۱ هزار تومانی به ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان کاهش یافته است. قیمت تتر روز سه شنبه از ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان آغاز شد و با افت ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومانی حمایت شد. تفاوت قیمت برابری درهم با قیمت دلار هرات در روز سه شنبه بیش از ۷۰۰ توکن بود که رقم قابل توجهی است.

پشت خط سه شنبه دو خبر منتشر شد که توجه بازار را به خود جلب کرد. اولین خبر مربوط به مجله فوربس بود که ادعا می کرد ایران بی مصرف ترین ارز دنیا را دارد.

خبر دوم مربوط به حملات حوثی های یمن به کشتی ها در دریای سرخ و ائتلاف نیروی دریایی آمریکا علیه آنها بود. پولیتیکو گزارش داد که ۱۹ کشور اعلام کرده اند که به نیروی دریایی ایجاد شده توسط ایالات متحده برای حفاظت از منطقه دریای سرخ خواهند پیوست. اما ۹ کشور از ذکر نام خودداری می کنند، از جمله کشورهای عربی.

به گفته معامله گران فنی، تثبیت قیمت دلار هرات در روز سه شنبه زیر حمایت ذاتی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان برای بازار حائز اهمیت است چرا که کف روند صعودی را شکست. از نگاه آنها حمایت بعدی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان است که ممکن است قیمت دلار از این محدوده عقب نشینی کند. اگر این عقب‌نشینی‌ها بالای ۴۹۸۰۰ تومان تثبیت شود، به معنای پایان نزول است. در غیر این صورت، ممکن است با یک سقوط جدید همراه باشد. اگر امروز قیمت دلار به زیر حمایت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومانی سقوط کند، خط حمایتی بعدی ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود. از نظر فنی برای ادامه کاهش قیمت دلار، درهم باید زیر ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان تثبیت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml