سرنوشت ۶۷ هزار میلیارد تومان اموال در انبار‌های دولت مشخص شد

در مسیر احیا و تحول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در دولت، تعیین تکلیف ۶۷ هزار میلیارد تومان اموال منقول در انبار‌های دولت محقق شد.

سرنوشت ۶۷ هزار میلیارد تومان اموال در انبار‌های دولت مشخص شد

به گزارش اقتصاد۱۰۰، از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به دنبال راه‌اندازی حراج خرده‌فروشی برخط با حضور وزیر اقتصاد در دولت سیزدهم اقدام به برگزاری ۱۶۰ مرحله در ۶ ماه گذشته کرده است که در نتیجه برگزاری این حراج‌های برخط ۴ هزار قلم کالا به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال و مشارکت ۳۰ هزار نفر حتی کارمندان دولت به فروش رفت که رکورد حضور در سامانه ستاد ایران شکسته شد.

رشد ۳۵۰ درصدی خرید انبار و افزایش ۱۹۲۰ درصدی قفسه‌بندی انبار‌ها

همچنین از تحولات دیگری که در دولت سیزدهم در زمینه جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی انجام شد؛ خرید ۱۴ سوله بیش از ۹۰ هزار مترمربع در دولت سیزدهم بوده است. رشد ۱۹۲۰ درصدی قفسه‌بندی انبارها، رشد ۳۵۰ درصدی خرید انبار‌ها نیز در همین مدت‌زمان انجام شده و اکنون فضای موجود قفسه‌بندی شده انبار‌ها به ۵۳ هزار مترمربع رسیده که بیش از ۵۰ هزار مترمربع در دولت سیزدهم انجام شده است.

تجهیز انبار‌ها به دستگاه اطفای حریق، تهیه شناسنامه جامع انبار‌ها و افزایش پوشش و تعهدات مازاد بیمه‌ای نیز در همین دولت به سرانجام رسیده است.

بر اساس این گزارش با خرید‌های انجام شده، متراژ انبار‌های ملکی در اختیار سازمان به بیش از ۱۴۷ هزار مترمربع افزایش‌یافته که نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱ رشد ۵/۲ برابری را شامل می‌شود.

تعیین تکلیف ۶۷ هزار میلیارد تومان اموال منقول

تعیین تکلیف بیش از ۴ هزار خودرو

تعیین تکلیف بیش از چهار هزار دستگاه خودروی سبک‌وسنگین خارجی نیز در همین مدت انجام شده که فقط در یک فقره ۱۰۶۲ دستگاه تعیین تکلیف شده است.

تعیین تکلیف حدود ۲ هزار دستگاه موتورسیکلت زیر ۲۵۰ سی‌سی و بالای ۲۵۰ سی‌سی، تعیین تکلیف ۲ فروند هواپیمای مسافربری متروکه، تحویل ۱۰ واگن قطار مسافربری متروکه به بخش خصوصی، صادرات ۲۷ هزار تن ذرت رسوبی متروکه مربوط به بندر امام، تعیین تکلیف ۸۰۰ تن آزبست مربوط به اواخر دهه ۸۰، واگذاری ۵۳ هزار ذرت دامی در استان کرمانشاه و رشد ۶۰۵ درصدی برگزاری مزایده‌های سراسری و فوق‌العاده الکترونیکی در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز در خصوص فروش اموال منقول محقق شده است.

در زمینه فروش اموال غیرمنقول نیز تعیین تکلیف بیش از ۹۰۰ ملک در اختیار سازمان به ارزش بیش از هفت هزار میلیارد ریال انجام شده است.

بر اساس این گزارش، تحویل ۸.۵ هزار میلیارد ریال حمایت امکاناتی در قالب انجام مسئولیت‌های اجتماعی به دستگاه‌هایی همچون اورژانس، کمیته امداد، بهزیستی، زندان‌ها، امور عشایر، آموزش‌وپرورش (طرح ملی نسیم مهربانی)، سازمان تبلیغات (پویش دست‌های مهربان) از سوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در دولت سیزدهم انجام شد.

قرار گرفتن در رده نهم شرکت‌های سودده در سال ۱۴۰۱، تغییر ساختار سازمان، تدوین لایحه دوفوریتی اصلاح اساسنامه سازمان و تهیه پیش‌نویس قانون پیشگیری و مقابله با رسوب کالا در مبادی ورودی کشور و سازمان ابعاد دیگری از تحول در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml