سفر زیارتی به شهر مشهد و نکاتی که نیاز است بدانید

کلان شهر مشهد با پذیرش سالانه بیش از ۲۷ میلیون گردشگر داخلی و خارجی که به قصد زیارت و سیاحت به این شهر سفر می‌کنند، تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های گردشگری ایران شده است.

شما با مطالعه این مطلب اطلاعات جامعی از امکانات رفاهی و تفریحی شهر مشهد به دست می‌آورید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شرح کوتاهی از موقعیت جغرافیایی شهر مشهد

 ازآنجایی‌که این شهر در تمام فصل‌های سال شلوغ و پر از مسافر است، بهتر است قبل از آغاز سفر خود به این شهر اطلاعات کاملی از نوع وسیله نقلیه، مناطق تفریحی، رستوران‌ها و رزرو هتل‌ داشته باشید تا پس از رسیدن به این شهر دچار سردرگمی نشوید.

شهر مشهد با مساحت ۳۵۱ کیلومتری در بین رشته کوه‌های بینالود و هزار مسجد در دشت‌ مشهد واقع شده است. این شهر در گذشته با نام‌های توس، اسکندریه و سناباد شناخته می‌شد که بعد از شهادت امام هشتم شیعیان، نام آن از سناباد به «مشهد» به معنای محل شهادت تغییر کرده است.

به دلیل تداخل چند اقلیم در این منطقه، آب‌وهوای شهر مشهد در تابستان گرم و خشک و در زمستان‌ سرد و مرطوب است، به همین خاطر شهر مشهد در فصل زمستان خلوت‌ترین روزهای سال را تجربه می‌کند.

پیشینه شهر مشهد

این شهر که در دوره افشاریان پایتخت‌ ایران به شمار می‌آمد و از گذشته تا به امروز زادگاه شاعر، فیسلوف و هنرمندان برجسته پارسی‌زبان بسیاری همچون فردوسی، خیام، عطار، خواجه نظام الملک توسی، ملک الشعراء بهار، محمدرضا شجریان و… بوده است.

بهترین فصل سفر به مشهد

ازآنجایی‌که مشهد یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های گردشگری مذهبی شیعیان است، در ایام مهم مذهبی و تعطیلات نوروز این شهر همواره شلوغ و پر ازدحام می‌شود. اگر قصد دارید در روزهای خلوت به این شهر سفر کنید، بهتر است اواخر بهار و فصل‌های زمستان و پاییز را انتخاب کنید، زیرا در زمستان و پاییز به دلیل برودت هوا، مردم سفر به مناطق گرم‌تر را در اولویت‌های خود قرار می‌دهند.

همچنین با توجه به خلوتی شهر در این بازه‌های زمانی برخی اقامتگاه‌ها و هتل‌ های مشهد خدمات خود را با قیمت‌های کمتری نسبت به زمان‌های معمول در اختیار مسافران می‌گذارند.

بهترین زمان برای تفریح و خرید در مشهد

با توجه به این‌ که شهر مشهد همواره میزبان گردشگران بسیار زیادی است، بنابراین این شلوغی باعث افزایش قیمت اماکن تفریحی، رستوران‌ها، هتل های مشهد و هتل آپارتمان‌ها نیز می‌شود.

اگرچه بهار و تابستان بهترین فصل‌ها برای استفاده از تفریحات آبی مشهد به شمار می‌آیند، اما با اتمام تعطیلات و آغاز فصل‌های سرد سال جمعیت مسافر و زائرین در این شهر نیز کم می‌شود. درنتیجه امکانات رفاهی و تفریحی با تخفیف‌های بیشتری به مسافرین ارائه می‌شوند.

همچنین خاطرتان باشد اگر در هنگام سفر قصد خرید سوغاتی را دارید، بهترین زمان خرید در پایان هر فصل با شروع فصل حراجی‌ها و تخفیف‌های مراکز خرید مشهد است.

چطوری به مشهد سفر کنیم؟

از جمله امکانات دیگری که برای رفاه بیشتر مسافران مشهد تدارک دیده شده است، وجود فرودگاه بین‌المللی، خدمات ریلی و پایانه‌های مسافربری است. در‌صورتی‌که قصد سفر با ماشین شخصی را ندارید با خرید بلیط زمینی یا هوایی می‌توانید یک سفر آسان و راحت را تجربه کنید.

انتخاب بهترین هتل های مشهد برای اقامت

یکی از مهم‌ترین مسائلی که قبل از آغاز سفر به مشهد باید به آن رسیدگی کرد، رزرو اتاق در هتل های مشهد یا هتل آپارتمان است. ازآنجایی‌که در اکثر مواقع سال، مشهد مقصد سفر گردشگران و زائرین است پس باعث رونق گرفتن تعداد بسیاری هتل آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌ها و هتل‌ها با قیمت‌های متفاوت در این شهر شده است؛ بنابراین شما می‌توانید قبل از آغاز سفر با توجه به بودجه سفرتان با خیال راحت برای رزرو اقامتگاه خود اقدام کنید.

در این قسمت مقاله به معرفی برخی از آن‌ها پرداخته شده است.

هتل‌های ۵ ستاره

در این شهر بیش از ۱۲۰ هتل با کیفیت‌ و با قیمت‌های متفاوت وجود دارد که برخی از هتل‌های ۵ ستاره این شهر شامل موارد زیر می‌شوند:

  • پردیسان و دیپلمات

  • رز درویشی و درویشی

  • سی نور و هما

  • هتل بین‌المللی قصر و قصر طلایی

هتل‌های ۴ ستاره

از جمله هتل‌های ۴ ستاره در این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • الماس و ایران

  • جواد و کوثر ناب

  • فردوس و پارسیان

  • اترک و توس

  • آسیا و مشهد

هتل‌های ۳ ستاره

هتل‌هایی مانند فردوسی، صحرا، سی برگ، هلیا، اطلس و تهران در زمره هتل‌های سه ستاره شهر مشهد قرار دارند.

هتل آپارتمان‌های مشهد

در شهر مشهد حداقل ۳۰۰ هتل آپارتمان با کیفیت یک تا سه ستاره وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل هتل آپارتمان ملل مشهد، تبسم، بُشرا، آذین، سبز طلایی، زاگرس، هفت آسمان و بسطامی است. قیمت رزرو این هتل آپارتمان‌ها بستگی به زمان سفر شما به مشهد دارد.

زائرسرا و مهمانپذیرهای مشهد

در این شهر در مجموع نزدیک به ۸۰۰ مهمانپذیر و زائرسرا وجود دارد. در‌صورتی‌که قصد دارید هزینه کمتری برای اقامت خود پرداخت کنید یا به حرم نزدیکت‌تر باشید، بهترین انتخاب برای شما رزرو زائرسرا و مهمانپذیر است.

بهترین زائرسرا شامل نفت، فرهنگیان، رضوی و فدک و معروف‌ترین مهمان‌پذیرهای مشهد شامل حیدری، مدائن، اسپنو، کارون نو، باستان، مشاهیر و مهیا اشاره کرد.

بهترین رستوران‌های مشهد

بهترین رستوران‌های شهر مشهد شامل رستوران‌های پسران کریم، معین دیاری، پدیده شاندیز، ایتالیایی لیو و کافه رستوران تراس است که با بالاترین کیفیت خود همواره در حال خدمت‌رسانی به مسافران هستند.

جاذبه‌های دیدنی مشهد

اگرچه اکثر مردم، شهر مشهد را به‌واسطه حرم امام رضا (ع) به‌عنوان قطب گردشگری مذهبی شناخته‌اند، ولی باید بدانید که شهر مشهد دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی از جمله آرامگاه فردوسی، آرامگاه نادرشاه، شاندیز و طرقبه، پارک‌های آبی، چالیدره و مراکز خرید مانند بازار رضا و مجتمع پروما است.

رزو آنلاین هتل های مشهد

اکنون که اطلاعات کافی درباره امکانات تفریحی و رفاهی شهر مشهد را به ‌دست ‌آورده‌اید، برای اینکه در حین سفر به این شهر سردرگم نشوید، بهتر است از قبل محل اقامت و مکان‌های تفریحی خود را انتخاب کنید. درصورتی‌که قصد رزرو هتل در مشهد را دارید، بد نیست بدانید که اسنپ تریپ با ارائه اطلاعات مفیدی درباره بهترین هتل های مشهد در انتخاب هتل موردنظرتان به شما کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml