سه بچه سنجاب از غرب کشور وارد اصفهان شدند!

سه بچه سنجاب ایرانی که در داخل شکاف تنه صنوبر لانه داشتند از واحد تولید پالت چوبی مبارکه بیرون آمدند.

به گزارش اخبار تایمز؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، مهدی انصاری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبارکه گفت: محیط بانان محیط زیست بر اساس گزارش دریافتی مردم در ۱۶ مهرماه مبنی بر حضور چند سنجاب نابالغ در یکی از واحدهای صنعتی تولید پالت چوبی مبارکه این اداره بلافاصله به محل مراجعه و با همکاری کارکنان آن واحد صنعتی نسبت به احیای سه بچه سنجاب ایرانی متعلق به استان های غربی کشور که در داخل تنه درخت صنوبر لانه داشتند، وارد عمل شدند.

وی افزود: سنجاب ها بلافاصله برای درمان و نگهداری موقت به مرکز توانبخشی و درمان حیات وحش پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی تحویل داده شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مبارکه خاطرنشان کرد: در حال حاضر با تلاش دامپزشک مرکز توانبخشی و تغذیه مناسب سنجاب ها از نظر سلامت عمومی و چابکی در وضعیت خوبی قرار دارند و انتقال داده می شود. به زیستگاه طبیعی خود می رسد و در زمان مقرر رها می شود.

به گزارش مهر، سنجاب ایرانی یکی از گونه های زیستی ارزشمند ارتفاعات زاگرس است که جایگاه و نقش اکولوژیکی ویژه ای در اکوسیستم جنگلی بلوط از جمله جابجایی و جوانه زدن بذر بلوط، حفظ جنگل و زنجیره غذایی دارد.

فاز اول مرکز توانبخشی و درمان حیات وحش پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی استان اصفهان خردادماه امسال به بهره برداری رسید.

این مرکز با هدف بازپروری و درمان حیات وحش آسیب دیده و اسیر شده ایجاد شده است تا گونه های مختلف حیات وحش پس از اطمینان از سلامت خود در عرصه طبیعی رهاسازی شوند.

فاز اول مرکز توانبخشی و درمان حیات وحش استان اصفهان با زیربنای ۲۲۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای نگهداری از گونه های گوشتخوار و فازهای دوم و سوم این مرکز احداث شد. ، که برای نگهداری از گونه های گیاهخوار و پرندگان وحشی (عمدتاً شکار) پیش بینی شده است، در حال اجرا است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml