سه فرضیه در مورد نوسانات پولی

قوانین ارز برای مسافران به روز شده است. در آپدیت ممنوعیت جدید اضافه شد/ توافق پتروشیمی و بانک مرکزی برای تزریق درهم قطعی شد/ ارز به کانال افتاد، نوسان دلار متوقف شد/ سه فرضیه نوسان چیست؟ از ارز؟

به گزارش اخبار تایمز، بازار ارز و ارز روز یکشنبه پس از نوسانات روزهای اخیر به سطوح حمایتی مهمی رسید. از دیدگاه معامله گران، بازار ارز و سکه منتظر دخالت بازارساز است و در صورت از بین رفتن این حمایت ها، میزان افت بیشتر خواهد بود.

پیشتاز بازار ارز و ارز روز یکشنبه همچنان درهم بود و قیمت درهم با اختلاف منفی ۸۰ تومانی ۱۵ هزار و ۳۷۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه اول به ۱۵ هزار و ۳۱۰ تومان کاهش یافت. این در حالی است که در نیمه دوم سال قیمت با افزایش ۱۵ هزار و ۳۶۰ تومانی، ۱۰ تومان کمتر از نرخ افتتاحیه و ۹۰ تومان نسبت به نرخ پایانی روز شنبه بسته شد.

قیمت سکه از ۳۳,۴۰۰,۰۰۰ تومان آغاز شد و با ورود به روند نزولی کانال ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان را از دست داد. با ریزش ارز در روز یکشنبه قیمت آن به ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. حباب پول در حال کاهش بود و با افت ۴۰۰ هزار تومانی به ۶.۳ میلیون تومان رسید. قیمت ارز در مجموع ۶۰۰ هزار تومان نسبت به روز گذشته کاهش داشته است که نشان می دهد ریزش حباب نشان می دهد ریزش ارز بیشتر از دلار بوده است.

قیمت دلار هرات از ۵۵ هزار و ۳۵۰ تومان آغاز شد و در ابتدا تا ۵۵ هزار و ۶۰۰ تومان افزایش یافت، اما با روند نزولی در بازار حواله درهم، کاهش یافت و حتی به کانال ۵۴ هزار تومان رسید. قیمت دلار هرات پس از لمس حمایت در کانال ۵۴ هزار تومانی با ۵۵ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش بسته شد که نشان دهنده کاهش ۲۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته بود.

تنها بازاری که در روز یکشنبه در برابر غلات حرکت کرد، قیمت تتر بود. قیمت تتر که روز قبل از دلار تهران عقب بود افزایش یافت و به مرز کانال ۵۶ هزار تومان رسید. با این حال، در صرافی‌های ارزهای دیجیتال، قیمت Tether متفاوت بود و برخی از آنها قیمت بالاتری را در سایت ارسال کردند.

معامله گران روز یکشنبه به اخبار ارزی و عناوین رسانه ها در مورد دلار علاقه داشتند. از جمله سرفصل ها این بود: آیا خریداران سکه نقره علاقه مند هستند؟ تور بورسی بازارساز برای دلال گزارش مداخله قدرتمند بازارساز در روزهای آینده پاییز نزدیک است. این گزارش ها دو نکته داشت.

یکی اینکه همه به خریدار در مورد افت هشدار دادند. نکته دوم این بود که گروهی از معامله گران پرسیدند چرا بازارساز که بازار را کنترل می کند باید شبکه فارکس را برای دلالان باز کند؟ یعنی خود بازارساز از افزایش بازار سود می برد؟ با این صحبت ها، گمانه زنی معامله گران به سمتی بود که بازارساز بازار را بالا و پایین می کند.

گزارشی با عنوان «توافق پتروشیمی با بانک مرکزی برای تنظیم بازار» در بازار دست به دست می چرخید که شنیده های اکوایران چهارشنبه گذشته را تایید می کرد.

موضوع داغ بازار گزارش ایسنا از تخصیص جدید کیف ها بود. بر اساس این گزارش، نمایندگان مجلس صبح یکشنبه صرافی ها را مجبور کردند تا اطلاعات درآمدهای ارزی خود را به بانک مرکزی ارائه کنند.

معامله گران در مورد روند بازار چه می گویند؟

در این رابطه سه فرضیه وجود دارد. گروهی از معامله گران معتقدند بازار ارز به بالاترین سطح شش ماهه خود در سال دوم رسیده است و ممکن است تا انتخابات روند نزولی خود را ادامه دهد. نظریه دوم این بود که گروهی از معامله‌گران معتقدند قیمت دلار به اوج خود رسیده است، اما به این میزان کاهش نخواهد یافت و ممکن است در کانال پایین‌تری متضرر شود. اما نظریه سوم معتقد است که بازار جایی را که بازارساز در آن روز فروشنده باشد محدود می کند و مداخله می کند. بر اساس این دیدگاه، بازار می تواند پس از یک اصلاح دوباره نوسان کند و به اوج برسد و از آنجا سقوط کند.

نکته بازار مبادلات، مقررات جدید بانک مرکزی در مورد ارز مسافرتی بود. بر اساس این آیین نامه محدودیت جدیدی برای برداشت ارز تعیین شده است. مقررات جدید ممنوعیت برداشت پول از طریق محموله های پستی و حمل و نقل را که قبلا تا سقف ۵۰۰۰ یورو مجاز بود، غیرقانونی اعلام می کند.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml