سوئیس محل خرج دلارهای بلوکه شده ایران شد؟

رئیس اتاق بازرگانی ایران و سوئیس ادامه داد: از جزئیات و توافقات انجام شده اطلاعی ندارم و اخباری در این باره شنیده ام. اگر این خبر صحت داشته باشد، سوئیس می تواند محل منطقی برای خرج پول های بلوک ایران باشد، با توجه به اینکه مرکز اکثر شرکت های غلات ژنو است، سوئیس انتخاب خوبی خواهد بود.

به گزارش اخبار تایمز، شریف نظام مافی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره انتشار اخباری مبنی بر استفاده از ظرفیت های سوئیس در ترخیص کالا از ایران و کره به ارزش ۶ میلیارد دلار در حوزه غذا و دارو، اظهار کرد: اگر بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم. تاریخی؛ سوئیس همیشه در این بحث های پول های بلوکه شده ایران در مقاطع مختلف نقش داشته و همواره محلی بوده است تا ایران با قراردادهای سیاسی از این پول ها برای تجارت، خرید غلات و دارو استفاده کند.

وی با اشاره به همکاری سوئیس در دوران تحریم ایران با کشورمان، گفت: اگر به یاد بیاوریم در دوره تحریم های گذشته، دو بانک سوئیسی هریتیج و بی سی پی نقش اساسی برای تجار ایرانی و نقل و انتقال پول با کشورمان داشتند و این امکان وجود دارد. بسیار قوی است که سوئیس می تواند دوباره در این زمینه نقش آفرینی کند و پول بلوکه شده ایران از طریق یکی از بانک های مورد تایید طرفین استفاده شود.

رئیس اتاق ایران و سوئیس تاکید کرد: باید در نظر داشت که ژنو مرکز غلات جهان است و شرکت های دارویی سوئیسی پررنگ ترین نقش را در حوزه داروسازی در جهان دارند، بنابراین اگر قرار است پول بلوکی ایران در این دو مورد استفاده شود. می توان گفت سوئیس می تواند یک انتخاب بالقوه باشد.

 

نظام مافی درباره جزئیات توافقات انجام شده برای ترخیص کالاهای سوئیسی با پول بلوکه شده کره جنوبی ادامه داد: از جزئیات و توافقات انجام شده اطلاعی ندارم و اخباری در این باره شنیده ام و اگر این اخبار صحت داشته باشد، سوئیس می تواند باشد. مکانی منطقی برای خرج کردن پول بلوک ایران، با توجه به اینکه مرکز اکثر شرکت های غله ای که در حال حاضر فعالیت می کنند ژنو است، سوئیس انتخاب خوبی خواهد بود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml