سوپرایز برای سود سهام عدالت باقی مانده / سهام دو برابر شده است

مشاور رئیس سازمان بورس گفت: یکی از موضوعات مهم در حوزه سهام عدالت بحث اطلاع رسانی است چرا که هنوز حدود ۳ میلیون سهامدار از وجود سهام عدالت خود اطلاعی ندارند.

حسین قربان زاده، عضو کارگروه سهام عدالت و رئیس سابق سازمان خصوصی سازی بر بررسی بیشتر موضوع سهام عدالت در فضایی کاملا تعاملی با حضور مدیران، ذی نفعان و همچنین سهامداران خرد یا کارشناسان بازار سرمایه تاکید کرد. در قالب سوالی گفت: مقام معظم رهبری از سال ۸۴ با اجرای طرح سهام عدالت تاکید زیادی بر توانمندسازی خانوارها، توزیع عادلانه و ایجاد ثروت پایدار داشتند.
به گزارش اخبار تایمز؛ وی ادامه داد: تولید ثروت شرط توزیع عادلانه اموال است. ظرفیت استفاده از بخش تعاون در بیانات مقام معظم رهبری وجود دارد و استفاده از آن هدف است، زیرا هدف آن همگانی سازی است. هدف این است که مردم از عدالت بهره مند شوند و همچنین سطح سواد و دانش مالی در فضای اقتصادی متوقف نشود. ما باید سهام عدالت را به سطحی برسانیم که آگاهی مردم افزایش یابد و فضایی برای انتخاب مردم فراهم کنیم. شورای عالی بورس دارای اختیارات فراقانونی در امر انتشار سهام عدالت است.

دو برابر شدن سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۱

حمیدرضا دانش کاظمی، عضو شورای عالی بورس در خصوص بازگشت شرکت های تعاونی به موضوع سهام عدالت گفت: موضوع سهام عدالت ۱۰ تا ۱۱ درصد بازار سرمایه ایران را شامل می شود، موضوعاتی که تغییر کرده است. در بسیاری از مواقع در مورد سهام دارای دلایلی است. بیش از ۴۰ گره اساسی و حقوقی روی سهام عدالت وجود دارد که تاکنون برخی از آنها برطرف شده است. در یک سال و نیم گذشته موضوع سهام عدالت در تمامی جلسات شورای عالی بورس مطرح شده است. یکی از دلایلی که مقام معظم رهبری موضوع سهام عدالت را به شورای عالی بورس واگذار کردند، موضوع شفافیت اعضای این شورا است.
سوپرایز برای سود سهام باقی مانده / سهام دو برابر شده است
وی می گوید: یکی از دلایل طولانی شدن بحث سهام عدالت، رفت و آمدهای مرتبط با این موضوع بین قوه قضائیه، مجریه و مقننه است که در این میان سهامداران و سرمایه گذاران این شرکت ها بیشترین آسیب را می بینند. تاکنون ۱۰۰ جلسه مستمر ۴ ساعته و بیشتر در کارگروه سهام عدالت به منظور رفع مشکلات سهام عدالت برگزار شده است. سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ دو برابر شده است که نشان می دهد کارگروه تشکیل شده برای سهام عدالت این موضوع را به دقت بررسی کرده است و همین فضا برای پرداخت سود در سال ۱۴۰۲ دیده شده است.

توسعه فرهنگی را به تعاونی های سهام عدالت استانی بسپاریم

مهدی حاجیوند دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: از جمله موضوعات مهم در حوزه سهام عدالت بحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است چرا که به عنوان مثال پس از گذشت حدود دو دهه ها، هنوز حدود ۳ میلیون سهامدار وجود دارند که از وجود سهام خود اطلاعی ندارند. کلاهبرداری هایی که این روزها در حوزه سهام عدالت صورت می گیرد نشان از عدم فرهنگ سازی مناسب در این زمینه دارد. یکی از کارکردهای مهمی که می توانستیم به تعاونی های سهام عدالت بسپاریم بحث فرهنگ سازی بود. در حال حاضر می توانیم یک طرح جامع برای فرهنگ و اطلاعات سهام عدالت راه اندازی کنیم.
حاجی وند گفت: در حال حاضر ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی در سبد سهام عدالت قرار دارند. حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دارای کارت حقوق صاحبان سهام هستند، اما سهامدار نیستند، زیرا در سیستم گنجانده نشده اند که در بحث بازماندگان اولین گروه است.
وی افزود: سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت هم اکنون فوت کرده اند. تا سال ۹۹ تمامی مسئولیت سهام عدالت با سازمان خصوصی سازی بود و از همان سال همزمان با آزادسازی سازمان بورس نیز وارد این امر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml