سکه و ربع سکه در میدان خالی تاختند

اخبار تایمز | بازار طلا از اواسط هفته جاری به مدت یک هفته تعطیل بود اما برخلاف انتظار معامله گران، بازار ارز و سکه هیجان فزاینده ای را تجربه کرد.

آمار منتشر شده از پایه پولی و رکوردشکنی آن به عنوان یک سیگنال تورمی برای دلار تلقی می شود که می تواند روند قیمتی در این بازار را تحت تاثیر قرار دهد اما در شرایطی که بازار ارز منتظر خبر انتشار ارزهای بلوکی است. ایران مورد حمله کره جنوبی قرار گرفت، قیمت دلار بالا رفت.

در سفر وزیر خارجه عمان هیچ اشاره ای به این ارزها نشد و برای دومین بار پس از از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم، خبر انتشار ارزهای ایرانی در عراق منتشر شد. چندی پیش خبرگزاری های بین المللی اعلام کردند که بانک قطری میزبان پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی خواهد بود اما پس از سفر وزیر قطری چنین خبری منتشر نشد و در حالی که بازار ارز منتظر خبر قوی تری بود، عدم وجود پیشرفت در مذاکرات باعث افزایش قیمت دلار در روزهای نیمه روز بازار شد.

بازدهی بازارها چقدر بود؟

اگرچه دلار بازدهی کمتر از یک درصد را به ثبت رساند، زیرا سکه و ربع سکه در روزهای منفی منفی تر شدند، اما با رشد دلار و ارزش اونس، با سرعت بیشتری افزایش یافتند. ۴.۵ درصد افزایش یافت، معاملات هیجانی این هفته باعث رشد سکه شد و بازدهی نزدیک به سه درصد را به ثبت رساند.

حباب درهم کاهش یافت

در معاملات دهه اول تیرماه میانگین قیمت حباب درهم در کانال ۵۰۰ تومان قرار داشت که یک رکورد کاهشی بود، اما پس از آن متوسط قیمت حباب درهم در یک کانال به کانال ۸۰۰ تومان رسید. روند رو به بالا.

سکه و ربع سکه در میدان خالی تاختند

حباب درهم در این بازه زمانی روند صعودی داشت، در حالی که روند قیمت دلار در این بازه زمانی کاهشی بود، طبق آنچه تاکنون مشاهده شده بود، با واگرایی بین روند قیمت دلار و حباب درهم، روند نزولی داشت. روند دلار را نمی توان ادامه دار دانست. بنابراین رشد قیمت دلار مطابق انتظار بود.

اما بررسی میزان حباب درهم در این هفته نشان می دهد که با وجود روند افزایشی دلار و درهم، حباب درهم در این هفته روند نزولی به خود گرفته و میانگین هفتگی حباب درهم وارد کانال ۴۰۰ تومان شده است. . این اتفاق نشان می دهد که بازارساز همچنان از کانال درهم به کنترل بازار ارز ادامه می دهد و درهمی در آینده می تواند از رشد بیشتر قیمت دلار جلوگیری کند. برخی تحلیلگران بر این باورند که بازار نیمه بسته این هفته زمینه را برای درخشش معامله گران سکه و ربع سکه در بازار صعودی باز کرده است و مقاومت سرسختانه در برابر دلار مانع از رشد بیشتر آن خواهد شد.

حباب سکه چقدر شد؟

ارزش اونس در این هفته بهبود یافته بود و معامله گران سکه از اونس و دلار برای بالا بردن قیمت ها استفاده کردند.

در حالی که روز یکشنبه حباب سکه کمترین میزان خود را در سه ماهه اخیر ثبت کرد، قیمت آن در موجی صعودی بالا رفت و حباب سکه با نوسان بیش از سه درصدی وارد محدوده ۱۹ درصدی شد.

سکه و ربع سکه در میدان خالی تاختند

روند معکوس حباب درهم و حباب سکه

حباب سکه روند صعودی به خود گرفته است، در حالی که حباب درهم همزمان با رشد قیمت دلار وارد روند نزولی شده است، اغلب در مسیرهای صعودی پایدار، حباب درهم و سکه همزمان افزایش می‌یابند، اما روند نزولی. حباب درهم زمانی است که حباب سکه بالا آمده باشد. می توان آن را نشانه عدم حمایت از موج صعودی بازار و سکه در کوتاه مدت دانست و تداوم آن کار را برای معامله گران صعودی سخت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml