سکه و طلا صعودی یا نزولی؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از ادامه روند کاهشی قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی در پی کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی و تعادل نرخ ارز در کشور خبر داد. و بر ثبات نسبی بازار طی ماه گذشته و رکود مجدد بازار تاکید کرد.  

به گزارش اخبار تایمز؛ نادر بذرافشان در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت بازار داخلی سکه و طلا در هفته گذشته اظهار کرد: در هفته گذشته شاهد افت ۳۷ دلاری اونس بین المللی طلا بودیم که در حال حاضر نرخ ۱۹۵۶ را به ثبت رسانده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در بازارهای داخلی نرخ ارز نسبتاً ثابت بود و با نوسانات کاهشی مواجه شد. بنابراین در بازار سکه و طلا روند کاهشی قیمت داشتیم.

وی در رابطه با آخرین قیمت معاملاتی سکه و طلا در بازار روز گذشته (پنجشنبه) و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه طرح جدید در هفته جاری ۳۵۰ هزار تومان کاهش می یابد. آخرین معاملات آخرین روز هفته ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به عنوان قیمت تعیین شد. سکه طرح قدیم نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۲۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در پایان هفته رسید.

نیم سکه نیز نسبت به ابتدای هفته ۱۰۰ هزار تومان کاهش را تجربه کرد و در پایان هفته ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز با ۲۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه یک گرمی بانک مرکزی اما از ابتدای هفته بدون تغییر باقی ماند و در پایان هفته پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

بذرافشان در خصوص آخرین وضعیت حباب سکه در بازار نیز اعلام کرد: حباب سکه در این هفته نوسان چندانی را تجربه نکرد و تغییر خاصی هم نداشت؛ در حالی که قیمت حباب سکه در این هفته نوسان چندانی نداشت. در آخرین معاملات این هفته هر قطعه سکه ۵ میلیون و ۱۸۰ هزار تومانی حباب داشت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در هفته گذشته بازار با ثبات و عاری از التهاب بود، گفت: کاهش تقاضا و رکود همچنان بر بازار حاکم است و کاهش تقاضا در بازار در گذشته تشدید شد. هفته این در حالی است که طی یک ماه گذشته روند ثبات قیمت ها را شاهد بوده ایم و قیمت ها به ثبات نسبی خوبی رسیده است اما متاسفانه هنوز تقاضای خاصی وجود ندارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در هفته های آینده رونق به صنعت سکه و طلا بازگردد و دوباره شاهد رونق در بازار سکه و طلا باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml