سیل لیبی بیش از ۶۰۰۰ نفر را با خود برد! / تصاویری از خسارات ناشی از طوفان در لیبی را ببینید

بارش باران و جاری شدن سیل ناشی از طوفان “دانیال” در شهر درنا لیبی منجر به شکستن ۲ سد و جاری شدن سیل در مرکز این شهر شد که هزاران کشته و مفقود برجای گذاشت.
|

به گزارش اخبار تایمز؛ بارش شدید باران در حومه شهر درنه، شهری ساحلی در شمال لیبی بر اثر طوفان «دانیال» منجر به بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و در نتیجه شکسته شدن دو سد بالادست این شهر لیبیایی شد.

به گفته مقامات و رسانه های لیبی، در اثر بارندگی شدید روز گذشته، سیل بزرگی در بالادست دره درنا رخ داد و این سیل به سمت شمال، جایی که شهر درنا در سواحل مدیترانه قرار داشت، حرکت کرد و هزاران کشته و زخمی بر جای گذاشت. گم شده تلفات این حادثه نزدیک به مصدومان زلزله ۶.۸ ریشتری مغرب است.

حجم ویدیو: ۳.۲۲M

اسامه حماد، نخست وزیر دولت نجات ملی لیبی گفت: ۲۸۰۰ نفر در سیل لیبی کشته و بیش از ۶۰۰۰ نفر مفقود شده اند.

وی همچنین گفت: شهر البیضا در حوالی درنه نیز آسیب دیده است که این شهر بر اثر بارندگی های اخیر بیشترین خسارت را متحمل شده است.

وزیر بهداشت لیبی: هزاران نفر در سیل لیبی مفقود شده‌اند/ کشته‌شدن دست‌کم ۲ هزار نفر تاکنون

وزیر بهداشت دولت لیبی به الجزیره گفت: برآوردهای اولیه حاکی از مرگ بیش از دو هزار نفر در شهر درنا است.

وی افزود: پیش بینی می کنیم هزاران نفر بر اثر سیل در شهرستان درنا مفقود شوند.

وی ادامه داد: با توجه به بزرگی فاجعه در شرق لیبی به تیم های تخصصی امداد و نجات نیاز فوری داریم.

مدیر مرکز بهداشت البیضاء در شرق لیبی همچنین گفت: ارزیابی های اولیه نشان می دهد که پنج هزار نفر در شهر درنه بر اثر سیل در لیبی مفقود شده اند.

این مقام لیبیایی فاجعه این کشور که سال ها درگیر جنگ داخلی بوده را اینگونه توصیف کرد: مجموعه ای از محله های این شهر به دلیل جاری شدن سیل با ساکنان خود کاملاً آب رفته است.

مسیل وادی درنا رودخانه ای فصلی است که از کوه های شمال این شهر شروع شده و به دریای مدیترانه می ریزد. به منظور جلوگیری از سیل در این شهر، مقامات لیبی در دهه ۱۹۷۰ دو سد خاکی و تعدادی سد در بالادست این رودخانه ساختند، اما حجم بالای بارندگی منجر به فروریختن تمامی این سدها و سدها و ۵ پل شده است. از سواحل این رودخانه عبور کنید. به یکدیگر متصل می شد تا شکسته شود و مقدار زیادی سنگ و خاک به سمت پایین دست رودخانه حرکت کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml