سیگنال جدید قیمت طلا و سکه برای بازار/ چه کسی پشت پرده تعیین قیمت‌هاست؟

اقتصاد ۱۰۰- با ثبات قیمت دلار، بازار طلا و سکه هم تغییر چندانی نداشت و قیمت‌ها در محدوده دیروز نوسان اندکی را ثبت کرد. این در حالی است که بسیاری امیدوار بودند پول‌های متقاضیان خرید خودرو احتمالا وارد بازار می‌شود و قیمت‌ها را افزایشی می‌کند.

سیگنال جدید قیمت طلا و سکه برای بازار/ چه کسی پشت پرده تعیین قیمت‌هاست؟

تغییر قیمت‌ها در بازار امروز بسیار محدود در در حد ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان برای هر سکه بود. قیمت طلا به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید و قیمت سکه امامی هم ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد.

قیمت طلا و سکه امروز 31 خرداد 1402

  قیمت سکه   بهار آزادی با ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت به ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه با افت ۱۰۰ هزار تومانی به ۱۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان رسید. ربع سکه هم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد که ۱۰۰ هزار تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشت. قیمت سکه گرمی هم بدون هیچ تغییری ۶ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان شد.

بازار ارز از ابتدای هفته جاری تاکنون روند باثباتی را ثبت کرده است که علت آن به قیمت دلار بر می‌گردد. قیمت دلار در این روزها نوسان بسیار محدودی دارد و نهایتا ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش و یا کاهش دارد و در کانال ۴۸ هزار تومان حبس شده است. اگرچه این قیمت چند باری برای ورود به کانال ۴۹ و ۵۰ هزار تومان خیز برداشته اما از فتح این دو کانال ناکام مانده و به کانال ۴۸ هزار تومانی برگشته است.

پیش بینی افزایش قیمت محقق نشد

این ثبات و نوسان محدود بازار ارز، به بازار طلا و سکه هم رسیده است. از ابتدای هفته جاری قیمت طلا در هر گرم در محدوده دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. البته قیمت سکه امامی و گرمی در روز اول کاهش قابل توجهی داشت اما تحرکات قیمتی سکه هم محدود شد و فعلا این بازار هم آرام گرفته است.

برخی از پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که این هفته بازار با تقاضای جدید خرید ارز و طلا مواجه می‌شود و این افزایش تقاضا قیمت را تغییر می‌دهد و بالا می‌برد اما در عمل چنین اتفاقی رخ نداد و به نظر می‌رسد که تقاضای جدیدی هم وارد بازار نشده است.

چون هفته گذشته ۱۰۰ میلیون تومان پول‌های مسدودشده حساب وکالتی در بانک‌ها آزاد شد و با توجه به مبلغ آن، انتظار می‌رفت که این منابع آزاد شده وارد بازار ارز و طلا نشده است و یا اگر شده، نتوانسته بازار را دچار نوسان قیمت قابل توجهی کند. البته این مساله می‌تواند نکته دیگری را هم نشان دهد و آن اینکه تقاضای خرد نمی‌تواند بازار ارز و طلا را دچار التهاب قیمتی کند. به عبارتی می‌توان گفت علت افزایش و قیمت کاهش قیمت دلار، تقاضاهای خرد مردم نیست و آنچه بازار ارز را دچار نوسان قیمتی می‌کند، خود بازارساز است که مهم‌ترین خریدار و فروشنده ارز در بازار است و با تغییر این بازار می‌تواند بازارهای موازی را ملتهب کند.

منبع : تجارت نیوز

 



چه زمانی طلا بخرم؟

چه زمانی طلا بخرم؟
تکنیک‌های دریافت سود روی طلا (+ پیش بینی قیمت طلا) رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر
ثبت نام رایگان در وبینار آموزشی
ظرفیت محدود



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml