سیگنال هسته ای به بازار ارز/ پیش بینی فعالان اقتصادی از قیمت دلار

نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی فرا رسیده و به نظر می رسد بازار ارز و سکه تهران همچنان منتظر نتیجه این نشست مهم درباره ایران است.

به گزارش اخبار تایمز؛ امروز دوشنبه ۲۰ شهریور ماه، بازار ارز هرات تا زمان نگارش این گزارش روز نسبتا آرامی را سپری کرد و قیمت دلار در مقایسه با عصر دیروز تقریبا رنج بود.

بر اساس ادعای معامله گران، هر برگ اسکناس آمریکایی که دیروز با قیمت ۴۹ هزار و ۶۵۰ تومان به پایان می رسید، در ابتدای معاملات نقدی امروز با ۵۰ تومان افزایش به ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان رسید و ظهر امروز به ۴۹ هزار و ۷۳۰ تومان رسید. قرار گرفت.

از سوی دیگر بازار درهم نیز شاهد ثبات نسبی نرخ حواله درهم نسبت به عصر گذشته بود. قیمت درهم امروز حدود ۱۳ هزار و ۶۷۰ تومان فروخته شد.

با این حال، امروز اگرچه نرخ دلار در هرات رشد محدودی را ثبت کرد اما در تهران بازیگران ارزی شاهد نوسان کاهشی قیمت دلار بودند. طبق گفته معامله گران قیمت دلار امروز با ۴۹ هزار و ۶۲۰ تومان روانه بازار شد و در نیمه ظهر با ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان نرخ گذاری شد. این در حالی است که عصر دیروز قیمت دلار سطح ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان هم دیده بود.

این نشست از دقایقی پیش آغاز شده است. «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ژنو در تازه ترین اظهرات خود گفت: «جلسه شورای حکام بدون صدور قطعنامه درباره ایران برگزار می‌شود و تلاش برای تصویب قطعنامه‌های ضدایرانی در شورای حکام هیچ‌گاه معنای عملی نداشته و نخواهد داشت».

در کنار این خبر، گزارش جدید رویترز مبنی بر آزادی ارزهای بلوکه شده و زندانیان دو تابعیتی توجه تجار را به خود جلب کرده است.

خبرگزاری رویترز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که با آزادی و خروج پنج شهروند ایرانی-آمریکایی از ایران، ظرف یک هفته آینده ۶ میلیارد دلار از وجوه مسدود شده ایرانی به بانک های قطری واریز می شود. به گزارش رویترز، سیامک نمازی ۵۱ ساله، عماد شرقی ۵۹ ساله و مراد طاهباز ۶۷ ساله از جمله این افراد هستند.

برخی از فعالان سیاسی و اقتصادی در این زمینه می گویند: انتشار چنین اخباری در کوتاه مدت می تواند مانعی در برابر افزایش قیمت دلار و سکه باشد، اما تا زمانی که متغیرهای اساسی کشور حل نشود، وجود خواهد داشت. احتمال افزایش قیمت ها در بلند مدت باشد.

در بازار طلا قیمت جهانی طلا امروز تا ۱۹۳۰ دلار افزایش یافت اما ظهر امروز حدود ۱۹۲۵ دلار بود که نسبت به روز گذشته نزدیک به ۷ دلار افزایش نشان می دهد.

در بازار داخلی ایران قیمت طلای ۱۸ عیار امروز نوسان محسوسی را تجربه نکرد و با قیمت ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد. قیمت سکه امامی امروز بین ۲۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان تا ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml