سیگنال هسته ای به بازار دلار / سکه وارد خاکریز جدید شد!

قیمت سکه امامی در بازار امروز چهارشنبه ۳ آبان به ۲۹ میلیون تومان رسید. با این حال، نرخ دلار و درهم نوسان محدودی را ثبت کرد.

به گزارش اخبار تایمز؛ در شرایطی که بازار ارز تهران با اخبار سیاسی پیرامون جنگ بین حماس و اسرائیل سردرگم شده است. امروز چهارشنبه ۱۲ آبان ماه ادعای جدیدی درباره مذاکرات برجام در میان دلالان دلار دست به دست شد. برخی فعالان ارزی گفتند که گرگ و میش مذاکرات برجام در شرایط کنونی جنگ غزه مانند آتشی در زیر خاکستر است که هر لحظه ممکن است شعله ور شود و نرخ دلار را در تهران افزایش دهد.

آن‌طور که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند امروز به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد که آمریکا از تصمیم خود برای برگزاری مذاکرات احیای برجام که قرار بود در ماه جاری در عمان برگزار شود، دست برداشته است. البته این رسانه در ۱۳ مهرماه سال جاری از صدور مجوز مذاکره مستقیم ایران و آمریکا خبر داده بود که از سوی وزارت امور خارجه تکذیب شد.

ادعای کنونی رسانه اموج این است که چند روز پیش علی واعظ مشاور ارشد رئیس گروه بین الملل بحران نیز ادعای مشابهی داشته است. وی با بیان اینکه طبق مذاکرات انجام شده قرار بود این مذاکرات در مهرماه پس از توافق مبادله اسرا با پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی و توافق کاهش تنش ادامه یابد، گفت: این مذاکرات در ماه اکتبر ادامه خواهد یافت. اما با وضعیت کنونی جنگ غزه، این مذاکرات نیز بسته شده است.

پیش‌بینی جدید رییس اتحادیه طلا از قیمت‌ها/ طلا و سکه بخریم یا نخریم؟

در هرات قیمت دلار امروز ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان راه اندازی شد و ظهر به ۵۰ هزار و ۷۷۰ تومان رسید که تقریبا ۲۵۰ تومان نسبت به روز گذشته افزایش داشت. با این حال نرخ حواله درهم امروز کمی بالاتر بود. قیمت درهم ظهر امروز به حدود ۱۴ هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته ۴۰ هزار تومان افزایش داشته است. کارشناسان فنی معتقدند در صورت تثبیت نرخ حواله درهم بالاتر از محدوده مذکور، مقاومت مهم بعدی، سطح ۱۴۲۰۰ تومان است. البته درهم امارات از ابتدای جنگ تاکنون بین ۱۳۸۰۰ تومان تا ۱۴۲۰۰ تومان در نوسان بوده است.

علاوه بر دلار، قیمت طلای ۱۸ عیار در بازار داخلی طلای ایران با ۲ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به ۲ میلیون و ۴۳۴ هزار تومان رسید.

از سوی دیگر بازار سکه امروز شاهد افزایش قیمت سکه امامی بود. فلز گرانبهای داخلی امروز وارد کانال ۲۹ میلیون تومان شد و تا ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیش رفت. رشد قیمت سکه در حالی است که قیمت سکه در دو روز گذشته ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml