سیگنال پشت خط دلار و درهم چه بود؟

اکوایران: پشت خط روز شنبه، گروهی از تحلیلگران مدعی شدند که قیمت درهم امارات از سطح بسته شده و فروشنده در بازار ارز هرات پشت خط بوده است.

به گزارش اخبار تایمز، قیمت دلار هرات پس از ۱۷ روز وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد. قیمت دلار هرات از روز شنبه ۴۹ هزار و ۸۸۰ تومان آغاز شد و در اواسط روز وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد. قیمت دلار هرات که در معاملات روزانه ۵۰ هزار و ۱۲۰ تومان به فعالیت خود پایان داده بود، روز شنبه با قیمت ۵۰ هزار و ۱۳۰ تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات با اختلاف مثبت ۳۰ تومانی نسبت به آخرین روز فعالیت خود در مرز مهم ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز شد و با ۵۰ تومان افزایش به ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان به پایان رسید. با این قیمت درهم، دلار ۵۰ هزار و ۸۲۰ تومان برآورد می شود. با آغاز روند صعودی بازار درهم، قیمت دلار هرات وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد.

قیمت دلار سلیمانیه با اختلاف مثبت نزدیک به ۳۰۰ تومان در ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان باز شد و بالاتر از این سطح در نوسان بود. در نیمه دوم، قیمت دلار در بازار ارز سلیمانیه این حد را از دست داد، اما بلافاصله دوباره از آن عبور کرد و پشت خط ۵۰ هزار و ۶۱۰ تومانی بسته شد.

قیمت تتر که صبح شنبه وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد، در معاملات روزانه روز شنبه بین ۵۰ تا ۸۰۰ تومان و ۵۱ هزار تا ۱۸۰ تومان در نوسان بود. البته بیشتر نوسانات قیمت تتر بالای کانال ۵۱ هزار تومانی بود، اما نتوانست به صورت روزانه در این کانال تثبیت شود.

به گفته تحلیلگران فنی، محدوده ۵۰۲۰۰ تا ۵۰۳۵۰ تومان سد محکمی برای رشد بیشتر دلار هرات است که در ۴۰ روز گذشته نتوانسته از آن عبور کند. این محدوده مقاومتی دلار سقف خط روند نزولی نمودار است که از این منظر نیز برای دلار مهم است. اگر قیمت دلار از این سطح مقاومتی عبور کند، می تواند با افزایش برای شکستن بالای ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان تلاش کند. البته دلار سلیمانیه در این چهل روز که روز شنبه اتفاق افتاد از ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان فراتر نرفته است. بر این اساس تاجران می گویند که یا قیمت دلار هرات باید به نرخ دلار سلیمانیه نزدیک شود یا سلیمانیه باید به قیمت دلار هرات نزدیک شود.

روز شنبه پشت خط، گروهی از تحلیلگران مدعی شدند که قیمت درهم امارات از سطح بسته عقب افتاده و فروشنده در بازار ارز هرات پشت خط است. بر این اساس آنها معتقدند که قیمت دلار امروز در هرات می تواند به سمت حمایت ۵۰ هزار و ۵۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان حرکت کند. اما از سوی دیگر گروهی معتقدند کف قیمت دلار در کانال به ۴۹ هزار تومان رسیده و نرخ می تواند با افزایش از خط مقاومت عبور کند.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml