رقبای شانه به شانه؛ اینتل تولید انبوه تراشه های ۲ نانومتری را در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد

اینتل می خواهد پردازنده های Arrow Lake را با لیتوگرافی ۲۰A در سال آینده تولید کند.
به گزارش اخبار تایمز؛ اینتل سرمایه گذاری زیادی در صنعت تراشه انجام داده است و اکنون معاون ارشد اینتل، سانجی ناتاراجان، در مصاحبه ای اعلام کرده است که این شرکت تولید انبوه تراشه های ۲ نانومتری را در سال آینده آغاز خواهد کرد.
رقابت در دنیای تولید تراشه در حال افزایش است و اینتل می‌خواهد با غول‌های این صنعت، یعنی TSMC و سامسونگ، رقابت شدیدتری داشته باشد. در همین راستا، اینتل می خواهد سال آینده تولید تراشه های ۲ نانومتری را از طریق Node 20A آغاز کند و Natarajan در مصاحبه با Nikkei این موضوع را تایید کرده است.

اینتل با تراشه‌های ۲ نانومتری بازار پردازنده‌ها را متحول می‌کند

گره ۲۰A احتمالاً صنعت نیمه هادی را متحول خواهد کرد. این فرآیند از ترانزیستورهای جدید RibbonFET استفاده خواهد کرد که جایگزین معماری فعلی FinFET خواهد شد. پردازنده های Arrow Lake با یک گره ۲۰A وارد می شوند و شرکت های دیگر احتمالاً شروع به استفاده از این گره خواهند کرد.

اینتل تراشه‌های 2 نانومتری

اینتل انتظار دارد که نود ۲۰A در نیمه اول ۲۰۲۴ آماده شود و پردازنده‌های Arrow Lake در نیمه دوم ۲۰۲۴ با این لیتوگرافی از راه برسند. علاوه بر این موضوع، معاون ریاست اینتل، «جان گوزک»، در جریان رویداد SemiCon ژاپن تأیید کرد که توسعه فناوری زیرلایه شیشه برای نسل بعدی تراشه‌ها در سال ۲۰۲۵ عملیاتی می‌شود.

بخش نیمه هادی اینتل در سال های اخیر موفقیت چندانی در بازار کسب نکرده و در واقع رقابت را به سامسونگ و TSMC واگذار کرده است. به همین دلیل، اینتل می خواهد با سرمایه گذاری گسترده و توسعه سریعتر به رقابت بازگردد و نه تنها پردازنده های خود را با فناوری پیشرفته تری روانه بازار کند، بلکه شرکت های دیگری مانند انویدیا را نیز جذب کند.
باید منتظر ماند و دید آیا اینتل در رسیدن به اهداف خود موفق می شود یا شکست می خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml