شایعات تعطیلات ۲ روزه تابستانی چه بود؟ / بنزین گران می شود یا برق نیست!

اخبار تایمز | شایعات عجیبی از گرانی بنزین تا تعطیلی نیروگاه‌های کشور در جریان تعطیلی ۲ روزه ایران در گرمای بی‌سابقه‌ای که دیگر کشورهای جهان را نیز نگران کرده بود، مطرح شد.

صبح سه‌شنبه بود که سخنگوی دولت در توییتی اعلام کرد: با توجه به گرمای بی‌سابقه روزهای جاری، در راستای حفظ سلامت شهروندان، هیات دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی روز چهارشنبه موافقت کرد. پنجشنبه در سراسر کشور.

متن یادداشت کوتاه فضای مجازی سخنگوی دولت به اندازه کافی واضح بود و مهمترین نکته در این توییت پس از اعلام تعطیلی سراسری دلیل تعطیلی بود که به صراحت گرمای بی سابقه اعلام شد.

بلافاصله پس از اعلام این خبر، موجی از گمانه زنی ها درباره علت و دلایل تعطیلی آغاز شد و در کمترین زمان با گل آلود شدن آب ها توسط برخی رسانه های داخلی و خارجی، این گمانه زنی ها به بازار شایعات داغ رسید.

علت تعطیلی سراسری چیست؟

شهرهای ایران در صدر جدول گرمترین شهرهای دنیا

اولین اقدام رسانه ای که مدتی است از کمبود سوژه رنج می برد و منتظر بود فضایی به وجود بیاید و احیاناً به نقد پروژه های گرفته شده از دشمنان مردم ایران بپردازد، زیر سوال بردن علت تعطیلی این شبکه بود. دولت.

این رسانه ها در فضای غیررسمی خود دمای هوای کشور را نرمال نشان دادند و دلیل اصلی تعطیلی ها را تکذیب کردند.

این در حالی است که چندی پیش دبیرکل سازمان ملل متحد از گرمای بی سابقه در نیمکره کره شمالی که کشورمان در آن قرار دارد خبر داد و گفت: نیازی نیست تا پایان ماه منتظر بمانیم. برای اطلاع از این موضوع.” جولای ۲۰۲۳ رکورد گرمای جهانی را خواهد شکست. دوران «گرمایش جهانی» به پایان رسیده و «جوش جهانی» آغاز شده است.

روز چهارشنبه اگر سامانه‌های جهانی را بررسی می‌کردیم، متوجه می‌شدیم که شهرهای امیدیه و آبادان نیز جزو ۵ شهر از ۱۵ شهری بودند که بالاترین دما را در آن لحظه داشتند.

شایعات تعطیلات 2 روزه تابستانی چه بود؟ / بنزین گران می شود یا برق نیست!

این موج گرما موضوع جدیدی نبود و یک هفته قبل از داغ شدن این موضوع در ایران، رسانه های مختلف از جمله خبرگزاری فارس مطلبی را با عنوان «شاخص تابش فرابنفش خورشید به سطح «بسیار بالا» از گرما و اشعه فرابنفش بی سابقه منتشر کردند. تشعشعات در کشور مطلع.

در این شرایط با توجه به افزایش ۳ برابری مراجعات مردم به مراکز درمانی در اثر گرمازدگی، بسیاری از نمایندگان شورای اسلامی از جمله نمایندگان اهواز، تهران و زاهدان به همراه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، به دلیل گرمازدگی، مراجعه کنندگان به مراکز درمانی را افزایش دادند. خواستار دخالت دولت و تعطیلی آن به دلیل گرما شد.

تقاضای شکل گرفته در این زمینه و همچنین روند افزایشی گرمازدگی در کشور، وزیر بهداشت روز سه شنبه هفته قبل از درخواست این وزارتخانه مبنی بر تعطیلی تعطیلات آخر هفته به دلیل گرمای زیاد و تشعشعات فرابنفش خبر داد.

سوژه دیگر و باز هم شایعه مکرر افزایش قیمت بنزین

فضای رسانه ای علیه مردم ایران که با بی اعتبار ساختن دلیل تعطیلی کار خود را آغاز کرد. او در تعطیلات بیکار ننشست و شایعات زیادی درباره علت تعطیلات پخش کرد.

اولین شایعه ای که در این زمینه منتشر شد، شایعه بنزین بود.

در همین راستا اعلام شد که دلیل اصلی تعطیلی سراسری دولت افزایش قیمت بنزین است و دولت در نظر دارد در روز تعطیلی این کار را انجام دهد تا تبعات اجتماعی این موضوع به حداقل برسد. .

البته سخنان رئیس شورای اسلامی در ابتدای تعطیلات ملی مبنی بر نیاز کشور به تصمیمات سخت و تلخ در گسترش شایعه بنزین تعطیلات بی تاثیر نبود.

با این وجود نگاهی به مواضع اخیر دولتمردان از رئیس جمهور و معاون اول تا سخنگوی دولت و وزیر نفت که چهارشنبه هر هفته در صحن هیئت دولت با سوال گرانی بنزین مواجه می شوند. و هر بار که جواب می دهند دولت و شورای اسلامی هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند نشان می دهد که چقدر این شایعه بی اساس است.

شایعات تعطیلات 2 روزه تابستانی چه بود؟ / بنزین گران می شود یا برق نیست!

پرداخت به دروغ نخ نمای ایران و عراق در تعطیلی سراسری

دومین شایعه ای که در این زمینه منتشر شد، تعطیلی سراسری به دلیل تامین برق شهر معروف بصره عراق بود.

ایجاد تقابل ایران و عراق در ایام نزدیک به اربعین موضوعی بوده که همواره از سوی دشمنان مشترک ملت ایران و عراق مطرح بوده و به عصر حاضر برنمی گردد. تاریخ نشان می دهد که ایجاد تفرقه بین دو ملت یکی از مهمترین راهبردهای تضعیف دو کشور و بهره برداری از منابع عظیم منطقه است.

شایعه ذکر شده مشابه اکثر شایعات در این زمینه است، زیرا بحث برق عراق بحث دیروز و امروز نیست و با توجه به سال های طولانی اشغال آمریکا، این کشور همیشه مشکل برق داشته است. و در این مدت هیچ گاه تعطیلی در ایران برای تامین برق عراق رخ نداده است. اعمال نمی شود.

نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که بیشتر قراردادهای صادراتی برق ایران به مدت ۴ ماه و ۸ ماه منعقد می شود و صادرات برق ایران برای دوره های غیر پیک بار و میزان صادرات در دوره های پیک بار کشور با احتساب تابستان ها اختصاص دارد. ، بر اساس قراردادهای منعقد شده با حداقل می رسد.

 نیروگاه های کشور بر اساس برنامه مدیریت می شوند

سومین شایعه ای که در این حوزه منتشر شد، شایعه خارج شدن نیروگاه های ۳ و ۴ کارون از مدار تولید برق بود که توسط یک رسانه دست دوم و بدون منبع مشخص منتشر شد و رسانه های اصلاح طلب نیز آن را تایید کردند. البته این رسانه بلافاصله مطلب بدون منبع خود را از سایت خود حذف کرد و روال معمول انتشار اخبار کذب یعنی انتشار اخبار کذب بدون منبع، بازنشر آن در رسانه های دیگر از جمله دنیای اقتصاد و اعتماد و در نهایت حذف مطلب توسط رسانه اصلی، تکرار شد.

با پیگیری های خبرنگار فارس از وزارت نیرو مشخص شد که برنامه تامین برق کشور از واحدهای تولیدی نیروگاهی بدون وقفه در حال انجام است و تمامی اقدامات انجام شده در هر واحد نیروگاهی طبق برنامه انجام می شود.

همچنین زنجیره کارون هم اکنون ۸۴ درصد پر است و بر اساس الگوی کشت پایین دستی به بهره برداری می رسد.

علاوه بر این در اوج امسال که رقم مصرف به ۷۲.۷ هزار مگاوات رسید، خاموشی سراسری رخ نداد و در سایه طرح های تعبیه شده، برق تمام مشترکان کشور در پایداری تامین می شود. شیوه.

شایعات تعطیلات 2 روزه تابستانی چه بود؟ / بنزین گران می شود یا برق نیست!

استدلال هر موضوعی در فضا در فضای رسانه ای برای تعطیلی سراسری

چهارمین شایعه ای که در رابطه با تعطیلی سراسری مطرح شد، بحث کانون صرافان و بانک مرکزی بود که هفته گذشته رسانه ای شد.

بررسی این شایعه نیز نشان می دهد که دلیل اصلی انحلال کانون صرافان نقض قوانین این انجمن در حوزه ارز بوده است و بانک مرکزی با استفاده از اختیارات قانونی خود این اقدام را انجام داده و با توجه به اینکه این اقدام قبل از تعطیلات ملی انجام شد. بود. هیچ ارتباطی بین این موضوع و تعطیلی سراسری وجود ندارد.

در واقع مدیریت ارز با بانک مرکزی از اهداف و وظایف این نهاد است. طبیعتا سایر نهادهای فعال در حوزه ارز باید با بانک مرکزی هماهنگی داشته باشند در غیر این صورت امکان مدیریت بازار وجود نخواهد داشت.

شایعات تعطیلات 2 روزه تابستانی چه بود؟ / بنزین گران می شود یا برق نیست!

 رسانه ها علیه مردم ایران تحت فشار کارفرمایان برای ایجاد ناامیدی با استفاده از هر فرصتی

با گذشت ۲ روز از تعطیلات ملی و کذب بودن همه شایعات، به نظر می رسد رسانه های معاند مردم ایران در روزهای اخیر تحت فشار کارفرمایان خود قرار گرفته اند و از هیچ فرصتی دریغ نمی کنند. امید را از کشور سلب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml