شغل های رشته حسابداری برای خانم ها

شغل های رشته حسابداری یکی از پردرآمدترین و پرطرفدارترین شغل ها می باشد. خانم ها در این زمینه می توانند موقعیت های متعددی داشته باشند. شغل های رشته حسابداری می تواند از سطح خیلی پایین تا بالا باشد، به این صورت که خانم ها می توانند به عنوان صندوقدار یک فروشگاه مواد غذایی باشند، یا می توانند به عنوان حسابرس چندین شرکت فعالیت کنند. اگر بخواهیم این را در نظر بگیریم که شغل های رشته حسابداری برای خانم ها مناسب است یا خیر می توانید مقاله زیر را مطالعه نمائید.

شغل های رشته حسابداری برای خانم ها

صندوقدار یک فروشگاه مواد غذایی

مسلما هر فروشگاه غذایی برای یش بردن کارهای فاکتور زنی و … به یک نیرو نیاز دارد که حداقل به یک نرم افزار حسابداری مسلط باشد.

حسابداری یا کارمند بانکی

یک کارمند یا حسابدار بانک وظایف متعددی دارد از جمله: تهیه سابقه تراکنش های بانکی، نظارت کردن بر حساب های بانکی، همچنین نظارت بر عملیات بانکی، تهیه صورتهای مالی، یک حسابدار بانک باید به تهیه ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت سوود انباشته و صورت جریان وجه نقد مسلط باشد. طبقه بندی، گزارش های بانکی و قوانین و مقررات مباحث دیگری می باشد که یک حسابدار بانک باید به آنها مسلط باشد.

حسابدار شرکت بیمه

وظایف حسابداران شرکت های بیمه: مسئول وصول حسابها می باشند، حقوق ودستمزد را محاسبه می کنند، سرمایه گذاری، خسارت های شرکت و بیمه شدگان را چک و مورد بررسی قرار می دهد.

از جمل دیگر وظایف حسابداریان:

تسلط به نرم افزار حسابداری و همچنین بیمه، ثبت کردن و صدور بیمه نامه ها و ………

حسابداری یک بیمارستان دولتی یا خصوصی

در این سمت حسابداران موظف هستند پرداختی بیماران را جمع آوری کنند، رسیدگی به صورتحساب های موجود، همچنین وظایف زیر بر عهده حسابدار بیمارستان می باشد:

  • وصول حساب ای بیماران;
  • وارد کردن اطلاعات در پایگاه داده بیمارستان;
  • نگهداری از پرونده های بیماران و کارمندان.

حسابرس

حسابرسی یکی دیگر از شغل های رشته حسابداری برای خانم ها می باشد. حسابرس در این موقعیت باید از آخرین قوانین مالیاتی مطلع باشد. اطمینان حاصل کند که شرکتها در صورتهای مالی تقلب نمی کنند، یا اشتباهی در زمینه حسابداری به وجود نیاید.

تحلیلگران مالی

وظیفه ای که یک تحلیلگر مالی ایفا می کند این است که داده های موجود را برای شناسایی فرصت های جدید یا برای ارزیابی نتایجی که از تصمیمات تجاری حاصل شده را بررسی می کند. یک تحلیلگر مالی می تواند هر دو فعالیت بالا را انجام دهد.

حسابداری مالیاتی

از انجاییکه در چند وقت اخیر تورم بالا می باشد و مسائل مالیاتی برای صاحبین کسب و کار پیچیده شده است، بیشتر شرکت ها به دنبال حسابداری هستند که بتواند به اوضاع مالیاتی انها سرو سامان دهد. میزان درآمد حسابداران مالیاتی می تواند بالا باشد، همچنین حسابداران مالیاتی می توانند با چندین شرکت به صورت همزمان فعالیت کند.

مدیر مالی ارشد

حسابداران در این زمینه بسیار متخصص وو حرفه ای می باشند. این حسابداران مهارت لازم در زمینه های حسابداری و مالیاتی را دارند. تفاوت این افراد با دیگر حسابداران این است که تجربه های بالایی در زمینه حسابداری دارند.

معرفی دیگر موقع شغلی حسابداری برای خانمها شغل های

در این رشته‌ نیز می‌توان انواع مشاغل حسابداری را مشاهده کرد. افرادی که از طریق مهارت وارد رشته حسابداری می‌شوند باید دروس و دوره‌های خاصی را پشت سر بگذارند. این دوره‌ها در ارتقای مهارت افراد تاثیر زیادی دارد. از این رو فارغ‌التحصیلان حسابداری فنی و حرفه‌ای می‌توانند در بسیاری مشاغل مهم مربوط به حسابداری به فعالیت بپردازند. برخی دیگر از مشاغل حسابداری عبارت است از:

حسابداری بازرگانی

رشته حسابداری بازرگانی، در شاخه خدمات فنی و حرفه‌ای قرار دارد. از این رو فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند به عنوان حسابدار بازرگان در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف کار کنند. یکی از وظایف اصلی حسابدار بازرگانی شامل جمع آوری و نگهداری داده‌های مالی است. حسابدار بازرگانی همچنین تضمین می‌کند که سوابق مالی مطابق با رویه‌ها و سیاست‌های قانونی و پذیرفته‌شده‌ در سطح شرکت نگهداری می‌شود. اطلاعات مالی برای هر سازمان باید در یک سیستم بکر نگهداری شود زیرا جزء کلیدی هر کسب و کاری است. حسابداری بازرگانی، خود شامل شغل‌های مختلفی است. حسابدار عمومی و حسابدار داروخانه برخی از شغل‌های رشته حسابداری بازرگانی است.

حسابدار عمومی

حسابداران عمومی، به افرادی گفته‌ می‌شود که خدمات اولیه یا بتدایی حسابداری را برای شرکت‌ها یا نهادهای خاص انجام می‌دهند. این افراد معمولا بر نرم‌افزارهای مهم حسابداری نیز تسلط دارند. در مواردی حسابداران عمومی ممکن است در رابطه با مدیریت نقدینگی یا بودجه در بخش مالی نیز مشاوره‌های لازم را ارائه دهند.

حسابدار داروخانه

حسابدارانی که در داروخانه فعالیت می‌کنند معمولا کارهای مربوط به امور مالی داروخانه را زیر نظر دارند. از این رو وظایف آن‌ها ممکن است شامل وظایف زیر باشد:

  • نظارت بر امور فروش و صندوق داروخانه
  • ثبت، نگهداری و تطبیق تعهدات مالی شرکت
  • نظارت بر امور انبار و انبارداری
  • ردیابی مبالغی که صاحبان داروخانه به سایر فروشندگان بدهکار هستند
  • نظارت بر امور پذیرش و ثبت نسخه

علاوه‌بر مشاغلی که به آن‌ها اشاره کردیم، حسابداران فارغ‌التحصیل فنی و حرفه‌ای می‌توانند در صورت ورود به دانشگاه و بالا بردن‌ مهارت‌های حسابداری خود در بسیاری از مشاغل حسابداری انسانی استخدام شوند.

سوالاتی که باید قبل از ورود به حسابداری از خود بپرسیم؟

قدم اول

حسابدار شدن برای من مناسب است؟ آیا من برای حساب و کتاب و سر و کله زدن با اسناد حسابداری مناسب هستم؟

برای اولین قدم شما باید از خود بپرسید آیا من به این زمینه کاری علاقه دارم می توانم در این حوزه متعهد و مسئولانه عمل کنم. مسلماً کار کردن در حوزه ای که هیچ علاقه ای به آن ندارید کار را برای شما سخت می کند.

قدم دوم

یک دوره آموزشی حسابداری بگذرانید.

شما پس از اینکه متوجه شدید می توانید به عنوان یک حسابدار به زندگی خود ادامه دهید باید قبل از ورود به بازار کار اقدام به آموزش اصولی در یک دوره حسابداری ویژه بازار کار کنید.

قدم سوم

گرفتن مدرک معتبر

همچنین شما به جز آموزش برای استخدام در شرکت های معتبر نیاز به یک مدرک معتبر دارید.

قدم چهارم

دوره کارآموزی

شما می توانید پس از آموزش دیدن، دوره کارآموزی را گزینه خوبی در نظر بگیرید، شاید  شما، برای مدتی مجبور باشید به صورت رایگان کار کنید.

ولی به این فکر کنید که با تجربه ای که کسب می کنید می توانید بعد از دوره کارآموزی یک جای معتبر مشغول به کار شوید.

قدم آخر

استخدام شدن

پس از گذراندن این مراحل پس از آموزش، گرفتن مدرک معتبر و دوره کارآموزی شما می توانید در هر کسب و کاری استخدام شوید همچنین شما در ابتدای کار نیاز نیست در یک شرکت بزرگ یا معتبر کار کنید.

می توانید کار خود را از کسب و کارهای کوچک شروع کنید، و با کسب تجربه خود را برای استخدام در مراکز مهمتر آماده کنید

سخن آخر

رشته حسابداری چه برای خانم و چه برای آقایان یک موقعیت کاری خوب و پردرآمدی می باشد با این تفاوت که هرجا را نگاه کنیم می بینیم که خانمها در زمینه حسابداری تعداد بیشتری دارند، شاید به دلیل امنیت کاری باشد نمی توان با اطمینان گفت. مهمترین موضوعی که باید در نظر بگیرید یاد گیری اصولی می می باشد. افرادی که آموزش میبینند و وقت زیادی را برای اموزش صرف می کنند می توانند به موقععیت های بالایی در زمینه حسابداری دست یابند.

در نهایت از همه شما عزیزان کمال تشکر را دارم که تا اینجای مقاله همراه ما بودید، هر سوالی در این زمینه داشتید می توانید از قسمت پایین با متخصصان آکادمی دکتر مدحج ارتباط بگیرید.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml