شمارش معکوس برای ETF بیت کوین؛ مکانیسم صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین چیست؟

اکوایران: در آستانه تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درباره ETF بیت کوین، این گزارش به بررسی سازوکار صندوق قابل معامله در بورس این ارز دیجیتال می پردازد.

به گزارش اخبار تایمز، سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال مشتاقانه منتظر تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در مورد تایید نرم افزار بیت کوین ETF هستند.

به گزارش کوین تلگراف، این کمیسیون قرار است تا قبل از ۱۰ ژانویه تصمیم نهایی خود را در این زمینه اعلام کند. این گزارش به بررسی صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین می پردازد و مکانیسم آن را توضیح می دهد.

صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین یک محصول مالی است که به سرمایه گذاران اجازه می دهد بدون داشتن مالکیت مستقیم بیت کوین در معرض تغییرات قیمتی این ارز دیجیتال قرار گیرند. صندوق های قابل معامله در مبادلات بیت کوین عملکرد ارز دیجیتال را به عنوان یک دارایی زیربنایی دنبال می کنند.

سرمایه گذارانی که صندوق های قابل معامله در مبادلات بیت کوین را خریداری می کنند در واقع سهام یا واحدهایی از آن صندوق را خریداری می کنند که از بیت کوین به عنوان دارایی اصلی خود استفاده می کند. ارزش صندوق قابل معامله در مبادلات نشان‌دهنده عملکرد بیت‌کوین است و به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا بدون داشتن کیف پول دیجیتال یا مالکیت مستقیم بیت‌کوین در این ارز دیجیتال به عنوان روشی جایگزین سرمایه‌گذاری کنند.

یکی از مزایای اصلی صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین این است که سرمایه گذاران به راحتی می توانند هر روز سهام آن را خریداری و بفروشند، درست مانند هر سرمایه گذاری دیگری در بازار سهام. یک صندوق قابل معامله در بورس همچنین یک ساختار سرمایه گذاری تنظیم شده ایجاد می کند.

از زمانی که شایعات در مورد تصویب ETF بیت کوین آغاز شد، این ارز دیجیتال نیز به دلیل انتظارات مثبت در مورد مجوز صندوق های قابل معامله در بورس، شاهد افزایش قیمت شگفت انگیز و چشمگیر بوده است. بیت کوین که سال ۲۰۲۳ را با قیمتی در حدود ۱۶۰۰۰ دلار آغاز کرد، توانست تا پایان سال جاری حدود ۱۶۰ درصد رشد کند. با شروع سال جدید، قیمت بیت کوین همچنان به رشد خود ادامه می دهد و این ارز دیجیتال توانست در روز دوشنبه (۱۸ دسامبر) برای مدت کوتاهی وارد کانال ۴۷۰۰۰ دلاری شود.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز سه شنبه (۱۹ ژانویه) بین ۴۵۷۱۱ تا ۴۷۱۴۷ دلار بود. این ارز دیجیتال تا ساعت ۲۳ به وقت ایران حدود ۴۶۷۷۰ دلار معامله می شد. تغییر قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۱۷۰ دلار کاهش یافته است. حجم تراکنش بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷.۳۲ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته بیش از ۳ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۲۲۲۹ دلار به ۲۳۳۵ دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت ۲۳:۰۰ به وقت ایران در حدود ۲۲۷۰ دلار معامله می شد. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۸۰ دلار کاهش یافته است. حجم تراکنش اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱.۰۲ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته ۴ درصد کاهش یافته است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml