شوک شدید به بازار خودرو کاهش محسوس قیمت خودرو

کاهش محسوس قیمت خودرو همه را شوکه کرده است!

به گزارش اخبار تایمز، همزمان با آغاز ماه محرم شوک خاصی به بازار خودرو وارد شد. این در حالی است که در چند روز اخیر قیمت مواد غذایی با رکود مواجه شده است.

قیمت خودروها در دو روز گذشته روند کاهشی داشته و اکثر محصولات شاهد کاهش عجیبی بوده اند. اما در این بین محصولاتی دیده می شود که در برابر کاهش قیمت مقاومت کردند. اما انتظار می رود با ادامه این روند، این محصولات نیز در مسیر کل بازار قرار گیرند.

روند نزولی بازار تقریبا از ابتدای سال جاری آغاز شد و باعث شد تا اکثر معامله گران از آن حذف شوند. این باعث می شود رکود کامل بر بازار حاکم شود. از یک سو کمبود خریدار، انتشار اخبار ضد و نقیض از واردات خودرو و ثبات نرخ ارز در بازار آزاد، همگی دست به دست هم داده اند تا قیمت ها را در بازار خودرو پایین نگه دارند.

بر اساس قیمت های اعلامی سایت کارنامه، امروز قیمت خودرو بر خلاف روزهای گذشته کاهش یافت.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی اغلب با کاهش همراه بود، اما تعداد کمی نیز از نظر قیمت ثابت بودند.

پراید ۱۳۱ و پراید ۱۱۱ به عنوان ارزان ترین خودروهای بازار داخلی که روز گذشته هر کدام ۵ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کردند، امروز تصمیم به تثبیت گرفتند و به ترتیب در قیمت های ۳۱۵ میلیون و ۳۲۵ میلیون تومان باقی ماندند.

کوئیک اس نیز یکی از ارزان ترین خودروهای تولیدی فعلی سایپا است که دیروز دو میلیون تومان کاهش قیمت داشت و امروز نیز دو میلیون تومان کاهش قیمت داشته و به قیمت ۳۴۵ میلیون تومان رسیده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ یکی از ارزان ترین محصولات سبد محصولات ایران خودرو محسوب می شود که در روزهای گذشته روند ثابتی داشت. اما از ابتدای امروز با کاهش ۲۵ میلیونی این تاخیر را جبران کرد و وارد کانال ۴۸۰ میلیون تومان شد.

سمند سورن پلاس یکی از سدان های نسبتا جدید ایران خودرو است که نسبت به روز گذشته پنج میلیون تومان کاهش قیمت داشته است. به این ترتیب قیمت این خودرو به ۵۶۵ میلیون تومان رسید که نسبت به هفته گذشته ۲۵ میلیون تومان کاهش داشت.

شوک شدید به بازار خودرو کاهش محسوس قیمت خودرو

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار خودروهای مونتاژی نیز از روند داخلی جدا نبود و قیمت خودرو در اغلب موارد با کاهش چشمگیر همراه بود.

پس از روزها مقاومت در کانال یک میلیارد و ۲۰۰، سرانجام B30 یک شبه ۱۰۰ میلیون تومان سقوط کرد و به نرخ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسید.

نیوفیس جک اس ۵ یکی از کراس اوورهای پرطرفدار بازار ایران است که با ۲۰ میلیون کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رسید.

فردا SX6 نیز یکی از محصولات مونتاژی است که در روزهای گذشته نوسان چندانی نداشت. اما امروز با شروع معاملات ۶۰ میلیون تومان سرازیر شد و با نرخ ۱.۳۲۰ میلیون تومان معامله شد.

فیدلیتی پرایم ۵ نفره یکی از پرفروش ترین کراس اوورهای بازار است که تنها در یک روز با کاهش ۴۰ میلیون تومانی قیمت همراه شد. به این ترتیب Fidelity Prime پنج نفره از ابتدای امروز با قیمت یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان معامله می شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به تعطیلی اکثر بنگاه های معاملات خودرو تا دو روز آینده، انتظار نمی رود که شاهد تغییر قیمت باشیم. اما به احتمال بسیار زیاد با تداوم ثبات نرخ ارز از ابتدای هفته آینده شاهد کاهش های بیشتری باشیم.

منبع:تجارت‌نیوز


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml