ترفند قاچاقچیان برای مجوز «خودروهای لوکس قاچاق»

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اعلام انهدام باند شماره گذاری خودروهای لوکس به تشریح ترفندهای قاچاقچیان برای صدور مجوز به این خودروها در مرکز و مراکز استان پرداخت.

به گزارش اخبار تایمز؛ سردار حسین رحیمی; رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خودروهای لوکس قاچاق چگونه به شهرها می رسد، تصریح کرد: خودروهای لوکس قاچاق با کشتی به خور آورده و در آنجا بارگیری می شوند و بیشتر شب ها به سمت مقاصد شهری حرکت می کنند.

وی افزود: بیشتر این خودروها «پورشه»، «بنز»، «لند کروز» و… هستند که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در پاسخ به این سوال که این خودروها چگونه ثبت نام می کنند و چگونه در سطح شهر تردد می کنند، اظهار کرد: این خودروها به دلیل نداشتن مدارک قانونی پلاک قانونی ندارند.

رحیمی با بیان اینکه عده ای از راه های غیرقانونی پلاک این خودروها را دریافت می کنند، گفت: به عنوان مثال یک بنز قدیمی در قدیم توانسته بود به طور رسمی از پلیس راهنمایی و رانندگی پلاک دریافت کند زیرا در آن زمان مدل خودروی قانونی وارد می شد  و مشکلی برای ثبت نام وجود نداشت.

ترفند قاچاقچیان برای مجوز «خودروهای لوکس قاچاق»

وی ادامه داد: اکنون این افراد پلاک آن بنز قدیمی را برمی دارند و روی بنز جدیدی که غیرقانونی وارد کشور شده است نصب می کنند.

سردار رحیمی گفت: چندی پیش ماموران پلیس امنیت اقتصادی باند خرید و فروش و یا حتی اجاره این نوع پلاک ها را شناسایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد از این نوع معاملات درآمد بالایی دارند و گاهی تنها با خرید و فروش این پلاک ها برای خرید خودروی بنز کسب درآمد می کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در پایان گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد خودروهای لوکس قاچاق ۴۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

منبع: تسنیم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml