شیرآلات سفید بهتره یا استیل؟

یکی از لوازم ضروری در یک سازه، شیرآلات آن است که مدل‌های مختلفی از شیرآلات در بازار موجود می‌باشد و به همین خاطر در انتخاب آن باید نهایت دقت را داشته باشید. در کنار کیفیت، عواملی همچون مدل و رنگ شیرآلات نیز در انتخاب آن مؤثرند. به نظر می‌رسد که رنگ سفید و استیل از مدل‌های محبوب بین مشتریان هست؛ زیرا این دو رنگ سازگاری مناسبی با انواع سبک دکوراسیون دارند.

جهت پاسخ به سوال مطرح شده، با بررسی مزایا و معایب هر دو مدل شیرآلات و مقایسه آنها آشنایی لازم جهت انتخاب درست با توجه به شرایط و سلایق شخصی را به دست خواهید آورد.

شیرآلات سفید

اگر به فروشگاه‌های فروش شیرآلات مراجعه کنید، شاهد تنوع بالایی از شیرآلات در رنگ و جنس خواهید بود. شیرآلات سفید برخلاف شیرآلات استیل مدت زمان زیادی نیست که وارد بازار شده‌اند، اما توانسته‌اند محبوبیت زیادی بین افراد به دست آورند. در ساخت این نوع شیرآلات معمولا از آلیاژ برنج استفاده می‌شود تا دوام بالایی داشته باشند.

از شیرآلات سفید می‌توان به عنوان شیر روشویی، شیر ظرفشویی، شیر حمام و … استفاده کرد. زیبایی و سازگاری با انواع دکوراسیون‌ دلیل اصلی انتخاب این شیرآلات در بازار است. اما موضوع مهم این است که با توجه کردن به ویژگی‌ها و مزایای آن می‌توان انتخاب بهتری داشت. در ادامه مقاله به بررسی مزایا و معایب شیرآلات سفید و نحوه تمیز کردن آنها می‌پردازیم.

مزایای شیرآلات سفید

با توجه به رنگ خنثی این مدل می‌توان گفت که این شیرآلات با اکثر دکوراسیون‌های داخلی قابلیت هماهنگی را دارند. یکی از برترین مزایای این مدل لکه‌پذیری پایین آن است که رسوب آب و اثرانگشت را واضح نشان نمی‌دهد که در نتیجه تمیز کردن این نوع شیرآلات بسیار آسان است و در زمان کوتاهی انجام می‌شود.

در ادامه به مزایای بیشتری از شیرآلات سفید می‌پردازیم:

  • رنگ سفید این شیرآلات جذابیت و زیبایی ظاهری روشویی، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و مکان‌های دیگر را دوچندان می‌کند.
  • سفید بودن این نوع شیرآلات باعث کمک به روشن کردن و بزرگتر نشان دادن فضا می‌شود.
  • با توجه به خنثی بودن رنگ سفید این نوع شیرآلات، با انواع چیدمان سنتی و مدرن متناسب است.
  • نظافت شیرآلات سفید به دلیل لکه‌گیری پایین آنها بسیار راحت و آسان می‌باشد.
  • این شیرآلات با رنگ سفیدشان ظاهری لوکس و امروزی به خانه شما می‌دهند.
  • با توجه به رنگ خنثی این نوع شیرآلات با سلایق گوناگون افراد متناسب است.

معایب شیرآلات سفید

معایب شیرآلات سفید بسیار محدود است و تنها به دو مورد می‌توان اشاره کرد.

  • قیمت بالا با توجه به نوع آبکاری
  • تنوع به نسبت کمتر

چگونه شیرآلات سفید را تمیز کنیم؟

تمیز کردن شیرآلات یکی از موضوعات مهم است. با نظافت اصولی و رعایت نکات ساده از شیرآلات سفید تا سالها می‌توان استفاده کرد. مهم‌ترین نکته این است که از مواد شیمیایی قوی و سفیدکننده برای تمیزی این نوع شیرآلات استفاده نشود، زیرا رنگ آن را کدر می‌نماید. در ادامه نحوه تمیز کردن شیرآلات سفید را با روش‌های ساده و در دسترس توضیح می‌دهیم.

  • با ترکیب مقدار یک به ُسه سرکه و آب می‌توان هرگونه جرم را از شیرآلات زدود.
  • با مقداری جوش شیرین به راحتی می‌توان شیرآلات سفید را تمیز کرد. (البته این کار توسط برخی از برندهای تولید کننده شیرآلات توصیه نمی‌شود.)
  • با یک اسفنج مرطوب و کمی صابون به سادگی شیرآلات سفید را تمیز و درخشان کنید.

شیرآلات استیل

شیرآلات سفید بهتره یا استیل؟

شیرآلات استیل یکی از پرکاربردترین انواع شیرآلات در دکوراسیون داخلی منازل و ساختمان‌هاست. برخی افراد تصور می‌کنند که این شیرآلات از جنس استیل هستند اما اینطور نیست؛ آبکاری نیکل کروم صورت گرفته بر روی آن‌ها، باعث شده است که شبیه به استیل به نظر آیند اما بدنه آن‌ها از استیل نیست.

البته لازم به ذکر است که درحال حاضر شیرآلات با بدنه استیل هم تولید می‌شوند که قیمت بسیار بالایی دارند ولی منظور از شیرآلات استیل، شیرآلاتی هستند که به رنگ استیل می‌باشند. این نوع شیرآلات به دو دسته مات و براق تقسیم ‌می‌شوند. در ادامه به توضیح درباره ویژگی‌ها و مزایا و معایب هرکدام می‌پردازیم.

شیرآلات استیل براق

این شیرآلات سطحی صیقلی و براق دارند که به جذابیت هرچه بیشتر فضا می‌افزایند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع شیرآلات مقاومت بالا به خط و خش است که عمر شیرآلات را بالا می‌برد. البته باید به این نکته توجه داشت که اگر از آن دسته افرادی هستید که به تمیزی شیرآلات حساسید، سراغ مدل براق شیرآلات نروید؛ چراکه شیرآلات براق، اثر انگشت و لکه را به وضوح نشان می‌دهند.

شیرآلات استیل مات

این نوع شیرآلات ظاهری غیر براق و ساده دارند. از مزایای این شیرآلات می‌توان به لکه پذیری پایین آن اشاره کرد که باعث می‌شود، تمیزی آسان‌تری در مقایسه با مدل براق داشته باشند.

مزایای شیرآلات استیل

این نوع شیرآلات دارای ظاهری زیبا و درخشان و در عین حال ساده هستند. طول عمر بالا و دوام یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت شیرآلات استیل است، البته در این راستا باید استحکام جنس بدنه و کیفیت آبکاری را در نظر گرفت. همچنین از نظر تنوع نیز، بیشترین مدل‌های شیرآلات با رنگ استیل به بازار عرضه می‌شوند.

معایب شیرآلات استیل

شاید تنها ایراد اصلی این نوع شیرآلات لکه پذیری بالای آن در مقایسه با رنگ سفید است که در مواجه با آب دارای املاح دچار رسوب می‌شوند. برای تمیز کردن این لکه‌ها روش‌های زیادی وجود دارد، اما باید به این نکته توجه داشت که استفاده از سیم ظرفشویی و یا هر شی زبری می‌تواند به شیرآلات آسیب وارد کند. توصیه می‌شود برای تمیز کردن این لوازم از محلول آب و سرکه یا مایع دستشویی استفاده کرد.

مقایسه شیرآلات سفید و استیل

شیرآلات سفید بهتره یا استیل؟

همانطور که در بالا توضیح داده شد هرکدام از شیرآلات ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند و نمی‌توان گفت نسبت به یکدیگر برتری دارند. بطور کلی شیرآلات سفید دارای ظاهر مدرن‌تر و در فواصل طولانی‌تری نیاز به نظافت دارند، اما شیرآلات استیل تنوع بیشتر و قیمت پایین‌تری دارند.

نکات مهمی که در خرید شیرآلات باید به آن توجه شود

از آنجایی که تنوع شیرآلات در بازار بسیار بالا است با توجه به مطالب بالا و رعایت چند نکته می‌توان خرید دلچسبی را تجربه کرد و از هزینه‌های چندباره پرهیز کرد. در ادامه به تعدادی از این نکات می‌پردازیم.

  • بهتر است عناصر تشکیل دهنده ترکیبات شیرآلات را بشناسید و با توجه به نیازتان نوع شیرآلات را مشخص کنید.
  • با خرید محصولات دارای گارانتی می‌توانید خرید آسوده‌تری را تجربه کنید.
  • از مشورت با متخصصان این حوزه غافل نشوید؛ زیرا متخصصین با توجه به نیازتان بهترین محصول را به شما معرفی می‌کنند.
  • با خرید از شرکت‌های معتبر، تیم متخصص شما را در انتخاب بهینه یاری می‌نماید.

کلام پایانی

با توجه به اطلاعات بالا متوجه ویژگی‌های شیرآلات سفید و استیل شدیم. نمی‌توان گفت کدام یک از آنها نسبت به دیگری برتری داشته و لزوما کدام یک را خریداری کرد. شما با توجه به سلیقه شخصی و نوع مکانی که می‌خواهید از شیرآلات استفاده کنید، باید یکی از آنها را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml