صادرات ۲۲ میلیارد دلاری قیر در ۶ ماهه اول سال

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی گفت: میزان صادرات اعضای اتحادیه در حوزه قیر، هیدروکربن و نفت در ۶ ماهه نخست امسال ۲.۳ میلیارد دلار است.

به گزارش اخبار تایمز؛ احمد معروف خانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص بحث معافیت صادراتی در بند فرآورده های نفتی در لایحه برنامه هفتم، از سال گذشته تا به حال داشتیم. مکاتبه با دولت و مجلس و ثبت پیشنهادات، جلسات جلسه مفیدی با رئیس مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق برگزار کردیم.

وی افزود: امیدواریم در بحث های مربوط به رونق صادرات فرآورده های نفتی در برنامه هفتم، خروجی بسیار خوبی حاصل شود، البته اگر بازنگری و تصویب برنامه هفتم انجام می شد، بسیار بهتر بود. مصادف با سال گذشته و زمان انتخابات مجلس نبود تا نمایندگان اوقات فراغت و کار بیشتری داشته باشند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه امیدواریم برنامه هفتم توسعه، برنامه‌ای انگیزشی برای بحث توسعه صادرات فرآورده‌های نفتی باشد، گفت: اساس این برنامه باید حمایتی باشد و ماهیت اقتصادی آن بتواند حمایت از صادرات به ویژه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی را جسورتر کند.

معروف خانی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار صادرات و ۳۰ میلیارد دلار در کل واردات در کشور داشتیم که در صورت تدوین صحیح سیاست های بازگشت ارزی دولت می تواند این شکاف را پوشش دهد.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی در پایان یادآور شد: میزان صادرات اعضای اتحادیه در حوزه قیر، هیدروکربن و نفت در ۶ ماهه نخست امسال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml