طراحی و ساخت دستگاه تقطیر در خلا

یکی از بهترین دستگاه هایی که در سال های اخیر وارد حوزه آزمایشگاهی در شاخه های مختلف شده است، دستگاه تقطیر در خلا می باشد. این دستگاه منحصر به فرد بر اساس شالوده مهندسی روز دنیا طراحی و ساخته شده است و همچنین از میزان کیفیت و دقت کاملا بالایی برخوردار می باشد.

این محصول به نحوه احسن بر اساس استانداردهای روز حوزه آزمایشگاهی طراحی و تولید شده است و هیچ گونه کم و کاستی ندارد. دستگاه تقطیر در خلا در حال حاضر در انواع فعالیت های مرتبط و موثر در تبخیر حلال ها کاربرد دارد و همچنین همیشه به عنوان عضوی موثر کاربرد گسترده و مشهود خود را ثابت کرده است. این دستگاه با نام دیگر روتاری اواپراتور نیز در دنیای آزمایشگاهی شناخته می شود و همچنین هر یک از مدل های محصول بر اساس مزیت های گوناگونی که دارند، در صنایع مختلف و حوزه های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند، این دستگاه پاسخگوی جامعی برای نیازهای شما برای بررسی های دقیق تر در صنعت آزمایشگاهی می باشد.

بررسی کلی دستگاه تقطیر در خلا:

این دستگاه یکی از پرکاربردترین نمونه های آزمایشگاهی شناخته شده در جهان می باشد، که در حال حاضر کاربرد وسیع و گسترده خود را ثابت کرده است. این محصول در آزمایشگاه های مختلف شیمی، داروسازی، صنایع مختلف غذایی و همچنین خصوصا صنعت نفت و فرآورده های پتروشیمی همیشه به کار گرفته می شود. دستگاه تقطیر در خلا از سال ۱۹۴۶ به طور رسمی وارد دنیای آزمایشگاهی شده است و نام لاتین این محصول rotovap می باشد، که این دستگاه به کمک یک محفظه مخزن مانند با دمیدن گاز نیتروژن به صورت کنترل شده به داخل منبع باعث سرعت بخشیدن فرایند میعان پی شود و حتی این دستگاه با ایجاد یک نیروی متفاوت و گریز از مرکز باعث سرعت تبخیر حین فرآیند آزمایشگاهی را تا سر حد قابل توجهی افزایش می بخشد و همچنین عملا دستگاه به صورت دورانی و با یک نیروی استاندارد فعالیت خود را دنبال می کند و در تمامی فرایند سیستم تقطیر فعال است و به کمک انجام این آزمایش در محیط خلا می توانید نتایج بهتر و دقیق تری را به دست بیاورید.

دستگاه تقطیر در اتمسفر

از دستگاه تقطیر در اتمسفر، می‌توان برای اهداف مختلفی استفاده نمود که موارد زیر را شامل می‌شود:
• اندازه‌گیری جوش انواع هیدورکربن‌ها
• اندازه‌گیری جوش انواع فرآورده‌های نفتی
• اندازه‌گیری جوش انواع حلال‌ها
• اندازه‌گیری جوش انواع مختلف سوخت‌ها
علاوه بر اندازه‌گیری کردن ویژگی‌های فنی مواد نفتی، دستگاه تقطیر در اتمسفر، نقش مهمی در تعیین نحوه نگهداری کردن از مواد، تولید و انبارداری مواد پالایشگاه خواهد داشت.
اهمیت استفاده از دستگاه تقطیر در اتمسفر
تقطیر در اتمسفر، به عنوان آزمون اصلی برای تعیین کردن نقطه جوش فرآورده‌های نفتی مختلف شناخته می‌شود. تقطیر در اتمسفر بیانگر میزان فراریت در هیدروکربن‌های نفت است و همچنین نقش مهمی در ایمنی، کارایی و نحوه انبارداری این مواد ایفا می‌کند. به قولی می‌توان گفت که وظیفه اصلی دستگاه تقطیر در اتمسفر عبارت است از:
“تعیین کردن تمایل انواع هیدروکربن‌های نفتی، برای تولید بخارهایی که به صورت خود به خودی قابلیت انفجار دارند.”

رکت دانش بنیان نیک ابزار آزمای اروند که در غرب تهران واقع شده است با تکیه بر توان بومی و بهره گیری از دانش متخصصان داخلی ،توانسته است طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی  فرآورده های نفتی را مطابق با استاندارد های بین المللی انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml