“طرح ملی تلفن همراه” دست کیه؟ + جزئیات

مدیر یک شرکت دانش بنیان ایرانی تولید کننده تلفن همراه گفت: مافیای بزرگ و قدرتمندی در زمینه واردات تلفن همراه وجود دارد و سالانه ۳ میلیارد دلار در حوزه تلفن همراه وجود دارد و اراده ای وجود ندارد. برای تولید گوشی در کشور!

به گزارش اخبار تایمز؛ مهدی بهوندی; قائم مقام شرکت دانش بنیان «بلوم» واقع در منطقه ویژه اقتصادی پیام که در حوزه تولید تلفن همراه فعالیت می کند، در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۱۳۹۷ در این حوزه شروع به کار کردیم و از سال ۱۴۰۰ تولید را آغاز کردیم. تلفن های همراه معمولی (تلفن های ویژه). شروع کردیم و بعد از آن روی موبایل و تبلت هوشمند و سپس دوچرخه برقی هوشمند و لوازم جانبی هوشمند کار کردیم.

وی افزود: امروز ۱۱ محصول تلفن همراه کیبوردی را به بازار عرضه کرده ایم که ۲ عدد از آنها به صورت هوشمند تولید شده است. گوشی های کیبورد از نظر قیمت در بازار قابل رقابت هستند، به عنوان مثال گوشی را با قیمت ۲۹۹ هزار تومان به بازار معرفی کردیم. بر اساس آمار گمرک در زمینه واردات تلفن همراه، ماهانه ۳۰۰ هزار گوشی کیبورد وارد بازار می شود که ارزآوری زیادی دارد.

قائم مقام این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: برترین فناوری های موبایل از جمله Cpu و LCD در انحصار چند شرکت بزرگ دنیاست که مجبور به واردات هستیم و ۶۵ درصد گوشی های تلفن همراه تولیدی این شرکت است. وارداتی و ۳۵ درصد داخلی هستند. قاب گوشی، باتری گوشی، شارژر و برد شارژر و … از جمله قطعاتی هستند که در داخل تولید می شوند.

وی گفت: در موضوع «استاندارد»، وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات از همه استانداردهای دنیا سختگیرتر هستند؛ همچنین ۲۴ ماه گارانتی برای محصولات این شرکت در نظر گرفته شده است.

بهندی یادآور شد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا امروز ۸۵ هزار گوشی موبایل به بازار عرضه کرده ایم و همچنین به دلیل مشکلاتی که در حوزه استاندارد و سازمان رگولاتوری وجود دارد، نزدیک به ۳۵۰ هزار گوشی دپو در کارخانه داریم! در بحث تولید گوشی در کشور تفاوت هایی وجود دارد زیرا مافیای بزرگ و قدرتمندی در زمینه واردات گوشی موبایل وجود دارد و در کشور ما سالانه ۳ میلیارد دلار در حوزه موبایل وجود دارد!

بهندی تصریح کرد: به جرأت می توانم بگویم که اگر در منطقه ویژه اقتصادی پیام نبودیم و از این حمایت ها برخوردار نمی شدیم امروز کارخانه تعطیل می شد. وزارتخانه ها هیچ حمایتی از «طرح ملی تلفن همراه» نکرده اند؛ طرحی که در سال ۱۳۹۷ تصویب شد و وزارت ارتباطات متولی آن است، اما متاسفانه هیچ حمایتی از آن نمی شود.

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی , شرکت های دانش بنیان , معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری , "طرح ملی تلفن همراه" دست کیه؟ + جزئیات

قائم مقام این شرکت دانش بنیان در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه چرا این شرکت روی تولید تلفن همراه تمرکز نکرده و محصولات دیگری مانند ساعت هوشمند، جاروبرقی، دوچرخه و … تولید کرده است، گفت: هدف ما این است که اینترنت اشیا یا IOT؛ گوشی های هوشمند نیاز به پشتیبانی زیادی دارند، اما متاسفانه این پشتیبانی به ما داده نشد! ما کارمان را از شرکت GLX شروع کردیم، اگر آن زمان GLX پشتیبانی می شد، امروز حداقل نباید فیچر فون یا کیبورد وارد بازار می شد!

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی , شرکت های دانش بنیان , معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری , "طرح ملی تلفن همراه" دست کیه؟ + جزئیات

وی خاطرنشان کرد: هنوز اراده ای برای تولید تلفن همراه داخلی در کشور ما وجود ندارد. ۳ میلیارد دلار تراکنش واردات در سال که رقم بسیار بزرگی است.

بهوندی گفت: دوچرخه های برقی تولیدی این شرکت دانش بنیان با بقیه متفاوت است. دوچرخه برقی هوشمند این شرکت دارای GPS مخفی است که به تلفن همراه صاحب دوچرخه متصل می شود. این دوچرخه برقی سه حالت دارد، در حالت عادی فقط رکاب می زنید و کار دیگری انجام نمی دهید! حالت دوم این است که در حالت اقتصادی است، زمانی که دوچرخه با فشار دادن دسته گاز شروع به حرکت می کند.

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی , شرکت های دانش بنیان , معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری , "طرح ملی تلفن همراه" دست کیه؟ + جزئیات

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی , شرکت های دانش بنیان , معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ,

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی , شرکت های دانش بنیان , معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ,

وی یادآور شد: هنگام دوچرخه سواری در شیب تند به ازای هر ضربه پدال توسط دوچرخه سوار، چرخ عقب ۵ بار می چرخد و متوجه سربالایی نخواهید شد! این دوچرخه مجهز به سنسور برخورد و حرکت و سنسور ضربان قلب است که همگی به یک نرم افزار تلفن همراه متصل هستند که می تواند تمامی این اتفاقات را ثبت کند.

قائم مقام این شرکت دانش بنیان گفت: این دوچرخه مشابه خارجی دارد که مهندسی معکوس آن را انجام دادیم و مجوز مونتاژ خاورمیانه را نیز از شرکت اصلی دریافت کرده ایم.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml