طریقه نصب گرینوال مصنوعی

گرین وال یکی از ساده­ ترین روش ­های نصب را دارد. در صورتی که سطح موردنظر از جنسی مانند کاشی است که امکان استفاده از منگنه و میخ روی آن وجود ندارد باید در قدم اول زیرسازی انجام دهید و از فنس یا اسکلت­ های چوبی یا فلزی استفاده کنید. شما همچنین می­توانید بر روی نرده ها به کمک بست های کمربندی یا توری مرغی، نصب گرین وال را انجام دهید.

کاربردهای گرینوال مصنوعی باعث شده است که استفاده از آن، برای فضاهای مختلف بسیار رایج شده باشد. در معماری سبز، دکوراسیون، محوطه سازی و حتی زیباسازی شهری می­توان به خوبی رد پای گرین وال­ ها را دید. به کمک دیوار سبز می­توان به هر محیطی حس سرزندگی بخشید. در رابطه با گرین وال مصنوعی، یکی از نکات بسیار مهم، نحوه نصب آن است. نصب آسان این دیوارپوش یکی از دلایل محبوبیت آن به شمار می ­آید.

از این رو در این مطلب نحوه نصب و نکته ­های مهم طراحی دیوار سبز را با هم یاد خواهیم گرفت. پس از آن شما با کمی ذوق و سلیقه می­توانید بهترین طراحی دیوار سبز را برای هر محیطی اجرا نمایید. با ما همراه باشید تا با طریقه نصب گرینوال مصنوعی آشنا شویم:

چطور گرین وال مصنوعی را نصب کنیم؟

دیوار سبز مصنوعی بر روی هر دیواری و با هر متریالی قابل نصب و طراحی است. حتی در صورتی که دیوار موردنظر شرایط لازم را نداشته باشد باز هم به کمک اسکلت فلزی این کار امکان پذیر است. بسته به نوع محل نصب، نحوه اجرای گرین وال نیز متفاوت است. در ادامه با هم یاد خواهیم گرفت که چطور بر روی هر نوع دیوار، گرین وال مصنوعی نصب کنیم:

نصب گرین وال روی دیوار گچی یا رنگ شده

در صورتی که قصد دارید روی دیوار گچی یا رنگ شده، گرین وال را نصب کنید باید از توری مرغی کمک بگیرید. در قدم اول تمام دیوار را با این توری پوشانده و در حالی که توری مرغی، کشیده شده است آن را به کمک پیچ و رول پلاک به دیوار وصل کنید. بعد از آن می­توانید با استفاده از سیم مفتول، پنل دیوار سبز مصنوعی را به این توری متصل نمایید.

در واقع در این روش نصب بین پنل­ ها و دیوار یک واسطه وجود خواهد داشت و گرین وال مستقیماً به دیوار وصل نیست.

نصب گرین وال روی دیوار سیمانی و بتنی

نصب گرین وال روی دیوار کامپوزیتی

برای کم کردن هزینه های سرمایشی با دیوار سبز بر روی دیوارهای کامپوزیتی نیز می­توانید از گرین وال استفاده کنید و برای این کار می­توانید از پیچ و رول پلاک کمک بگیرید. کافی است دیوار سبز مصنوعی را با دریل روی دیوار پیچ و رول پلاک کنید. با این کار می­توانید یک طراحی بسیار جذاب را بر روی دیوارهای کامپوزیتی که این روزها بسیار پرطرفدار هستند انجام دهید.

نصب گرین وال روی دیوار سیمانی و بتنی

شما می­توانید همچون دیوار گچی، بر روی دیوارهای سیمانی نیز دیوار سبز مصنوعی را اجرا کنید. در این روش، شما می­توانید برای استحکام هر چه بیشتر کار، از رابیتس بندی استفاده نمایید. رابیتس در واقع همان عملکرد توری مرغی بر روی دیوار گچی را دارد. البته در صورتی که شرایط برای نصب رابیتس وجود نداشته باشد می­توانید همان توری مرغی را به کار ببرید.

نصب گرین وال روی دیوار چوبی

بر روی دیوارهای چوبی، به ساگی می­توان دیوار سبز مصنوعی را نصب نمود. در این روش نیازی به استفاده از رابیتس و توری مرغی نیست. بلکه کافی است پنل ها به هم وصل شده و روی دیوار، طبق نیاز برش داده شوند. در نهایت پنل­ های گرین وال روی دیوار چوبی محکم می­شوند.

نصب گرین وال روی پارتیشن و دیوار جدا کننده

شما حتی بر روی پارتیشن نیز امکان نصب گرین وال را خواهید داشت. البته نیاز است که پیش از هر کاری نوع پارتیشن را بررسی کنید. بعضی از پارتیشن­ ها، از جنس چوب، فلز، ام دی اف و… هستند. این دیوارها دارای ضخامت کمی می ­باشند و باید اجرای دیوار سبز بر روی آن­ها با دقت بیشتری انجام شود. بر روی پارتیشن­ های قاب فلزی باید از پنل­ های آماده استفاده شود. این پانل­ ها روی توری کار شده و در نهایت با سیم مفتول به پارتیشن وصل می­شوند.

نصب گرین وال مصنوعی چه مزایایی دارد؟

این روزها با نصب دیوار سبز مصنوعی در هر فضایی می­توان یک تغییر بسیار بزرگ و موثر به وجود آورد. موارد زیر از مزایای نصب گرین وال به شمار می­آیند:

  • نصب بسیار آسانی دارند.
  • به هیچ عنوان این دیوارپوش باعث ایجاد حساسیت و آلرژی نمی­شود.
  • برخلاف دیوار سبز طبیعی، نیازی به آبیاری و مواد شیمیایی ندارد.
  • نگهداری از آن هزینه ­ای ندارد.
  • برای رشد به نور خورشید نیازی ندارد و در فضای بسته نیز به راحتی امکان استفاده از آن وجود خواهد داشت.
  • در مقابل تغییرات آب و هوایی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می­دهد.

حرف آخر

در این مطلب با هم نحوه نصب دیوار سبز مصنوعی بر روی انواع دیوارها را بررسی کردیم. شما می­توانید به کمک نکاتی که در این مطلب به آن­ها اشاره شد نصب گرین وال مصنوعی را به آسانی انجام دهید و با کمترین هزینه، تغییری بسیار بزرگ در فضای خانه یا محل کار خود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml