طعنه رئیس شورای عالی استان ها به دادستان های سراسر کشور

رئیس شورای عالی استان ها گفت: دادستان ها در مورد دستگیری اعضای شورایاری که اتهام آنها ثابت نشده است، عجولانه تصمیم نگیرند زیرا در برخی موارد این افراد تبرئه می شوند و این به اعتماد عمومی لطمه می زند.

پرویز سروری رئیس شورای عالی استان ها در پانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ری که عصر امروز با حضور اعضای شورا در سالن جلسات دفتر این شورا برگزار شد، اظهار داشت: انقلابی واقعی کسی است که به موقع عمل کند و وقتی ولی و رهبری می فرمایند امید آفرینی کنیم باید در جهت افزایش امید و افزایش ایمان حرکت کنیم.

وی گفت: همه دنیا بسیج شده اند تا ایمان و امید را از ما بگیرند و رهبر معظم انقلاب نیز بر امید آفرینی در جامعه تاکید دارند لذا کسانی که ناامیدی را تزریق می کنند در خط دشمن حرکت می کنند.

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: در جلسه ای که با رئیس قوه قضائیه داشتیم از تعجیل برخی از دادستان ها در ابلاغ دستگیری برخی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور که جرایم آنها مشخص و محرز نشده است، گلایه کردیم چرا که این موضوع باعث مشکوک شدن مردم به نمایندگان خود در شوراها می شود.

سروری ادامه داد: تاکنون خبر دستگیری بسیاری از اعضای شورا از سوی دادستانی اعلام شده است اما پس از مدتی این افراد تبرئه شده اند و این اطلاع رسانی درباره افرادی که اتهامات آنها ثابت نشده است به اعتماد عمومی آسیب می زند.

وی افزود: همچنین طبق قانون نظارت قضایی ۲ ماهه است اما برخی قضات به مدت ۶ ماه نظارت قضایی صادر می کنند که در این صورت عضو شورا ۶ ماه غایب است و باید از شورا برکنار شود و اگر پس از این مدت تبرئه شود باز هم حق بازگشت به شورا را ندارد.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر ری بیان کرد: پس از این جلسه حجت الاسلام آژه ای طی نامه ای به دادستان ها اعلام کرد که بازداشت اعضای شورا قبل از احراز اتهام نباید اعلام شود.

سروری بیان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد کارگروه مشترکی بین آقایان سراج معاون قوه قضائیه و سراج در خصوص بازرسی ها، بحث های دادگاه، مسائل ثبتی، مسائل قضایی و … تشکیل شود و نتایج آن در شورای عالی قضایی بررسی شود.

جعفر شربیانی رئیس شورای اسلامی شهر ری نیز در این جلسه ضمن تبریک انتصاب غلامرضا شنگی به عنوان شهردار منطقه ۲۰ گفت: تغییرات اغلب آثار مثبت و آینده نگر دارد و همچنین امیدواریم با توجه به عملکرد و اقدامات خوب آقای شنگی در منطقه ۱۷ شاهد اقدامات خوبی در سطح شهر باشیم.

وی با تاکید بر اینکه فضای امروز شهر ری فضای همدلی، اتحاد، کار و تلاش برای مردم است، افزود: نقش شورای اسلامی شهر ری نسبت به دوره های گذشته در این فضای کار و تلاش در راستای مطالبه گری، ارتباط با مردم و ایفای نقش در روندهای جاری موجود، پر رنگ و ویژه بود و این امر به دلیل حضور موثر اعضای شورای شهر و توجه به مسائل و مشکلات شورای شهر در این فضای کار و تلاش است. شهر

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پروژه پارکینگ طبقاتی ضلع جنوبی حرم یک پروژه بسیار مهم و ملی است، گفت: تقریباً موانع این پروژه برطرف شده است و با تصویب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بزرگترین و مدرن ترین پارکینگ طبقاتی کشور خواهد بود که در ضلع جنوبی حرم العظیم(ع) تهران (ع) در زیر مجموعه حرم العظیم (ع) احداث می شود.

شربیانی با بیان اینکه امسال توانستیم سهمیه آسفالت منطقه ۲۰ را به ۱۰۰ هزار تن برسانیم، گفت: گازرسانی به روستاهای بخش فشافویه نباید در این مدت به آرزو تبدیل شود، پیگیری های زیادی نیز در این زمینه انجام شد اما متاسفانه کار به کندی پیش می رود.

 

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml