طلا در آستانه بی ارزش شدن بود

بر اساس محاسبات انجام شده، آنقدر طلا در زمین وجود دارد که می توان تمام سطح سیاره را تا عمق ۵۰ سانتی متری با طلا پوشاند.

به گزارش اخبار تایمز شاید بپرسید چرا طلا اینقدر کمیاب و گرانبهاست؟ پاسخ به این سوال این است که تقریباً تمام این مقادیر طلا در هسته زمین نشسته است که حتی جاه طلب ترین معدنچیان نیز به آن دسترسی نخواهند داشت.

به طور طبیعی، ممکن است برای کسی مهم نباشد که چه مقدار فلز سرب یا رنیم در هسته زمین به دام افتاده است، اما وضعیت در مورد فلز طلا متفاوت است. پروفسور وود به آژانس خبری استرالیا گفت: می توان گفت که بیش از ۹۹ درصد از طلای روی زمین در هسته آن است.

بنابراین، با این منطق، سیارک‌های زنده‌مانده، به‌ویژه آن‌هایی که تصور می‌شود هسته‌هایی شبیه زمین دارند، حاوی مقادیر زیادی از این عناصر هستند. دسترسی به این سیارک ها بسیار دشوار است، اما آسان تر از حفاری تا هسته زمین است، به همین دلیل است که ناسا یک کاوشگر به سیارک سنگین روان فرستاد. اخترشناسان در سال ۲۰۲۰، بر اساس داده های جدید تلسکوپ هابل، تخمین می زنند که سیارک فلزی “روان ۱۶” مملو از فلزاتی است که ارزش یک میلیون برابر اقتصاد جهان را دارند.

طلا در آستانه بی ارزش شدن بود

اگر چنین منبعی از فلزات گرانبها در دسترس باشد، در نتیجه قیمت ها به شدت کاهش می یابد. همین امر در مورد مواد معدنی به دام افتاده در هسته نیز صدق می کند. اگر طلای این سیارک به نحوی آزاد می شد، همه ما روی تکه های طلا راه می رفتیم و هیچ کس حاضر نمی شد برای داشتن آن پول بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml