طلا و سکه یک کانال سقوط کردند/ ریزش قیمت‌ها تا کجا ادامه دارد؟

یک فعال بازار طلا و سکه با بیان اینکه شرایط سیاسی و اقتصادی کشور و کاهش قیمت ارز منجر به کاهش قیمت طلا و سکه شده است، پیش بینی کرد که روند کاهشی قیمت‌ها ادامه داشته باشد.

طلا و سکه یک کانال سقوط کردند/ ریزش قیمت‌ها تا کجا ادامه دارد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی روند بازار طلا و سکه، از سقوط قیمت‌ها به یک کانال پایین‌تر حکایت دارد؛ به طوری که قیمت طلا ۷۲ هزار تومان و سکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ریخت.

بر این اساس، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار دیروز در بازار تهران به قیمت ۲ میلیون و ۲۴۷ هزار تومان و سکه به ۲۷ میلیون و ۲۹۲ هزار تومان رسید.

از سوی دیگر، قیمت هر مثقال طلا نیز به زیر کانال ۱۰ میلیون تومان سقوط کرد و در بازار ۹ میلیون و ۷۳۳ هزار تومان قیمت پیدا کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هر قطعه نیم‌سکه ۱۵ میلیون و ۷۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۰ میلیون و ۴۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۲۰ هزار تومان است.

نایب‌ رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر افزود: بحث مذاکرات، ارتباطات بین المللی و تعاملات با کشورهای همسایه‌ها از جمله اتفاقاتی بوده که طی دو هفته اخیر رخ داده و آثار مثبتی را بر جا گذاشته است. از جمله آثار مثبت کاهش قیمت ارز است؛ یعنی اینکه ارزش ریال بالا رفته و این مؤلفه به معنای کاهش قیمت ارز است.

وی تصریح کرد: دیروز قیمت ارز مجدد کاهش یافت. قیمت دلار که در کانال ۴۹ هزار تومان بود، وارد کانال ۴۷ هزار تومان شد؛ همین امر موجب شد که قیمت طلا و سکه کاهش یابد. این در حالیست که بازارهای جهانی تعطیل بوده یعنی قیمت جهانی طلا ثابت بودا و طلا در بازار داخل به دلیل کاهش قیمت دلار، با افت مواجه شد.

این فعال بازار طلا و سکه تاکید کرد: انس جهانی و قیمت ارز تعیین کننده قیمت طلا و سکه هستند و هر کدام نوسان پیدا کنند بر قیمت نهایی طلا اثر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد شرایط بازار مساعد است و با توجه به روند فعلی، طبیعتا ثبات قیمت خوبی را شاهد خواهیم بود و ممکن است باز هم قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تعدیل شود.

۲۲۳۲۲۵

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml