ظهور اولیه سیگنال های ریسک در بازارها؛ بیت کوین پس از پاسخ ایران ۸ درصد سقوط کرد

اکوایران: به دنبال واکنش ایران به حمله اسرائیل، قیمت ارزهای دیجیتال کاهش یافت که می تواند اولین نشانه های آشفتگی باشد که می تواند وارد بازارها شود.

به گزارش اخبار تایمز، قیمت ارزهای دیجیتال شنبه شب (بامداد یکشنبه) پس از واکنش ایران به حمله اسرائیل کاهش یافت که این اولین نشانه از آشفتگی است که ممکن است وارد بازارها شود، زیرا سرمایه گذاران شروع به ارزیابی احتمال گسترش درگیری ها می کنند. در خاورمیانه انجام داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمت بیت کوین در روز شنبه ۷.۷ درصد کاهش یافت که بزرگترین افت قیمت این توکن از مارس ۲۰۲۳ است. بیت کوین امروز بخشی از این افت را جبران کرد و در ساعت ۱۱:۳۶ صبح در سنگاپور حدود ۶۳۲۳۰ دلار معامله شد. اکثر ارزهای دیجیتال دیگر مانند اتر، سولانا و دوج کوین نیز در عرض ۲۴ ساعت ضرر کردند.

در واکنش به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در سوریه که منجر به کشته شدن مقامات ارشد این کشور شد، ایران پهپادها و موشک‌های تهاجمی را علیه اسرائیل پرتاب کرد که احتمالاً وارد مرحله جدیدی از بحران در منطقه می‌شود. دارایی‌های دیجیتالی که در آخر هفته معامله می‌شوند، به سرمایه‌گذاران ایده می‌دهند که بازارهای سنتی هنگام بازگشایی روز دوشنبه چگونه عمل خواهند کرد. با این حال، خیلی چیزها می توانند بین اکنون و راه اندازی مجدد تغییر کنند.

به گفته بنیانگذار صندوق ارزهای دیجیتال Split Capital، ادامه فروش ارزهای دیجیتال احتمالا مشروط به تشدید بیشتر بحران است. مردم منتظرند ببینند روز دوشنبه بازارها چگونه خواهد بود.

تشدید تنش باعث شد «سهام» در روز جمعه آسیب ببیند و دارایی های پناهگاه امنی مانند «اوراق قرضه» و «دلار» تقویت شود. داده‌های Coinglass نشان داد که حدود ۱.۵ میلیارد دلار تعهدات ارزهای دیجیتال در روزهای جمعه و شنبه منحل شد که یکی از بزرگترین انحلال‌ها در حداقل شش ماه گذشته است.

بیت کوین حدود ۱۰۰۰۰ دلار از بالاترین قیمت خود در اواسط مارس یعنی ۷۳۷۹۸ دلار کاهش یافته است. تقاضا برای وجوه قابل معامله در بورس به این توکن کمک کرد تا به بالاترین حد خود برسد، اما ورودی خالص به این صندوق ها اخیرا کاهش یافته است.

سفته بازان ارزهای دیجیتال منتظر به اصطلاح “نصف شدن بیت کوین” هستند که عرضه جدید توکن را به نصف کاهش می دهد و انتظار می رود حدود ۲۰ آوریل رخ دهد. از لحاظ تاریخی، نصف شدن به افزایش قیمت ها کمک می کند، با این حال، سؤالاتی وجود دارد که آیا این افزایش بیت کوین را به بالاترین سطح خود باز می گرداند یا خیر.

بر اساس گزارش مجله فورچون، تصویر کامل تری از واکنش وال استریت به اولین حمله نظامی گسترده ایران به اسرائیل بعدازظهر یکشنبه پس از باز شدن معاملات آتی سهام، اوراق قرضه، کالا و ارز آمریکا نمایان خواهد شد.

معاملات روز جمعه پیش نمایشی از انتظارات را ارائه کرد. گزارش‌های روز حاکی از آن است که انتظار می‌رود پاسخ ایران به اسرائیل ظرف دو روز آینده، قیمت نفت آمریکا را با ۳ درصد افزایش به بیش از ۸۷ دلار در هر بشکه برساند.

اوراق خزانه داری ایالات متحده نیز به شدت افزایش یافت زیرا سرمایه گذاران به دنبال امنیت بودند.

به طور مشابه، با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی که باعث شد سرمایه‌گذاران از ارزهای پرریسک‌تر بازارهای نوظهور دوری کنند، دلار آمریکا تقویت شد.

در حالی که بازارها چشم انداز کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا را تحت فشار قرار دادند، یورو در برابر دلار آمریکا به کمترین میزان در پنج ماه گذشته رسید.

در همین حال، طلا، که به طور سنتی به عنوان دارایی امن دیگری تلقی می شد، به بالاتر از ۲۴۰۰ دلار در هر اونس رسید، اما سپس این افزایش ها را در جمعه شب معکوس کرد.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml