عذر بدتر از گناه! شما توضیح ندهید بهتر نیست؟/ این‌جا اول رئیس شو، بعدا یاد می‌گیری!/ چه خوب که ناصرالدین شاه و کریم شیره‌ای مُردند…

نبی فدراسیون فوتبال

خوب شد ناصرالدین شاه و کریم شیره‌ای مردند و این روزگار را ندیدند که از داستان معروف آن‌ها در عذر بدتر از گناه، هر روز ورژن تازه‌ای در فوتبال ایران رونمایی می‌شود!

ضرب‌المثل‌هایی که از قدیمی‌ها در فرهنگ ما مانده و راه و چاه را نشانمان می‌دهد، عموما از دل یک داستان یا یک حکایت می‌آید. اتفاقی که در گذشته دور و نزدیک افتاده و ماحصل و نتیجه آن به شکل یک جمله یا یک بیت شعر در فرهنگ فارسی سینه به سینه منتقل شده است.

خیلی وقت‌ها و به خصوص در نسل جدید، ضرب‌المثل را شنیده‌اند اما از داستانش خبر ندارند. داستان عذر بدتر از گناه هم یکی از همین موارد است که قبلا در همین خبرورزشی آن را توضیح داده‌ایم. اتفاقی که در تهران، دارالخلافه عهد ناصری افتاد و بین سلطان صاحبقران و دلقک مشهورش بود.

خوب شد که ناصرالدین شاه و کریم شیره‌ای مردند و این روزها را نمی‌بینند که هر روز در فوتبال ایران داستان معروف آن‌ها به اشکال مختلف تکرار می‌شود و حالا توجه شما را به ورژن جدید این داستان بعد از حذف تیم ملی در جام ملت‌های آسیا جلب می‌کنیم.

نایب رئیس اول فدراسیون که صندلیِ اول نیمکت تیم ملی را در تمام سال‌های اخیر بدون داشتن هیچ سابقه‌ای در بازی فوتبال یا مربی‌گری یا داوری به نام خود سند زده، از جنبه سمت دیگرش در پاسخ به انتقاد حضور جمع کثیری از اهالی فدراسیون در قطر می‌گوید: حضور اعضای هیئت رئیسه و روسای هیئت‌ها در قطر دو دلیل دارد؛ بعضی از آن‌ها از سوی AFC دعوت می‌شوند و بعضی از آن‌ها هم به قطر رفتند تا با دیدن آن سطح از برگزاری مسابقات آموزش ببینند برای برگزاری رقابت‌ها در داخل کشور.

توجه شما را به سمت‌های زیاد آقای نبی در فوتبال جلب می‌کنیم. وقتی این‌قدر در فوتبال ما قحط‌الرجال است که یک نفر به تنهایی ده‌ها سمت را بر عهده می‌گیرد دیگر چه نیازی به این همه خدم و حشم در هر سفر؟!

نکته دوم این‌که جناب نبی قبل از پرواز تیم به قطر در همان اردوی کیش هم نشان داده بودند که چقدر از جزئیات زیرمجموعه خود خبر دارند! مهدی طارمی یک روزه به تهران آمد تا در یک کلیپ تبلیغاتی بازی کند اما جناب نبی گفت او بچه‌دار شده و برای گرفتن شناسنامه به تهران رفته است!

همه این‌ها به کنار، به این هنرنمایی فعلی دقت کنید؛ اگر فرض را بر صحت ادعای ایشان بگذاریم که حتما چنین است و اطلاعات ایشان بیشتر از ماست، وای به فوتبالی که مردان مهم و تصمیم‌گیرش ابتدا سمت می‌گیرند و بعد به دنبال آموزش و یادگیری و کسب تجربه هستند!

یعنی طرف اول عضو هیئت رئیسه فدراسیون یا رئیس هیئت فوتبال استان شده و از مواهب آن برخوردار و کل مقدرات فوتبال یک خِطه را به دست دارد، سپس تازه می‌رود تا ببیند فوتبال را با چند نفر بازی می‌کنند و اساسا کی به کیست!

و از همه جالب‌تر «تجربه برگزاری مسابقات» است؛ مسابقات بدون تماشاگر و با داستان‌هایی که در سال‌های اخیر همیشه شاهدش بودیم! و از همه مهمتر این‌که برگزاری مسابقات زیرمجموعه سازمان لیگ است و ربطی به کمیته‌های فدراسیون فوتبال، اعضای هیئت رئیسه و روسای هیئت‌ها ندارد که ندارد!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml