عروس و دامادها برای خرید به سراغ نقره و بدلیجات رفته اند

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران درباره ورود طلای کم عیار به بازار تاکید کرد: ورود طلای کم عیار به عنوان تقلبی به جای طلای ۱۸ عیار شایعه است و داریم. هیچ گزارشی در این مورد نداشت اما پیشنهاد شده است با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، از طلای پایین استفاده شود تا با کاهش قیمت، تقاضا افزایش پیدا کند و هنوز این پیشنهاد به تصویب نرسیده است.

به گزارش اخبار تایمز به نقل از ایلنا، نادر بذرافشان در نشست خبری امروز با بیان اینکه فعالیت کانال های غیر رسمی در فضای مجازی مورد تایید نیست، اظهار داشت: تعدادی کانال غیررسمی هستند که مورد تایید اتحادیه نیستند و هنوز کانال رسمی تایید شده راه اندازی نشده است.وی تاکید کرد: قیمت روز طلا با توجه به روند جهانی و اولین معامله فیزیکی که ساعت ۱۱ صبح در بازار تهران انجام می شود قابل اطمینان است و معاملات فردا تایید نمی شود.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی تعدادی از مجریان غیررسمی کانال ها را شناسایی کرده است، گفت: ۹۰ درصد گردانندگان این کانال ها خارج از صنف هستند اما در شبکه های مجازی ظاهر شدند. . اگر مردم از این کانال ها معامله کنند، اگر مشکلی وجود داشته باشد، اگر به اتحادیه مراجعه کنند، حل این مشکل قابل پیگیری و رسیدگی نیست.

عروس و دامادها برای خرید به سراغ نقره و بدلیجات رفته اند

بذرافشان افزود: اخیراً با پلیس امنیت اقتصادی به این نتیجه رسیدیم که با توجه به نیاز به فعالیت گروه ویژه ای که در فضای مجازی معاملات انجام می دهد، یک گروه واحد در فضای مجازی ایجاد و تشکیل شود که دیدار با پلیس امنیت اقتصادی تدوین شد و قرار است این کانال تا پایان مرداد ماه به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند. البته فقط افراد دارای مجوز می توانند در این کانال فعالیت و معامله کنند و معاملات در نهایت به صورت فیزیکی انجام می شود.

وی درباره علت اختلاف قیمت بازار و اتحادیه تاکید کرد: این اختلاف قیمت معمولا به دلیل نوسانات قیمت در ساعات مختلف است.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر ورود طلای کم عیار به بازار تاکید کرد: ورود طلای کم عیار به عنوان تقلبی به جای ۱۸ عیار به بازار. طلا شایعه است و ما هیچ گزارشی در این مورد نداشته ایم. . اما پیشنهاد شده است با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، از طلای پایین استفاده شود تا با کاهش قیمت، تقاضا افزایش پیدا کند و هنوز این پیشنهاد به تصویب نرسیده است.

بذرافشان با تاکید بر اینکه تقاضا برای خرید طلا کاهش یافته است، گفت: بین ۲۰ تا ۴۰ درصد تقاضا برای خرید طلا کاهش یافته و حتی تا ۲۰ درصد تقاضای عروس و دامادها برای خرید طلا به بدلیجات و نقره رفته است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر انحلال اتحادیه صرافی ها بر بازار سکه، گفت: انحلال اتحادیه صرافی ها تاثیری بر بازار سکه نداشت، هرچند نرخ ارز بر بازار سکه تاثیرگذار است. بازار سکه اما تاثیر مستقیمی بر بازار سکه ندارد.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران با تکذیب فرارهای مالیاتی عمده در حوزه طلا و جواهر و رقم پایین مالیاتی، ادامه داد: از سال ۱۳۷۸ مالیات این بخش بر اساس اظهارنامه اخذ شد اما پس از آن معاملات انجام شد. مشمول مالیات با توجه به معاملاتی غیر از معاملات، مذاکراتی انجام شد و بر اساس شواهد و قرائن مقرر شد ۳۰ درصد معاملات از ۱۰۰ درصد کاهش و ۷۰ درصد معاملات مشمول مالیات شوند. اما در سال ۱۴۰۰ گردش کل حساب اشخاص حقیقی و حقوقی و معاملات و نقل و انتقالات پولی صورت گرفت، اما به هر حال صنعت طلا و جواهر از جمله صنایعی است که مالیات را به درستی پرداخت می کند و فرار مالیاتی صورت می گیرد. حداقل و فرار مالیاتی را تکذیب می کنم.

بذرافشان تاکید کرد: اینکه گفته می شود طلافروشان ۵ تا ۱۵ میلیون تومان مالیات می دهند صحت ندارد. در تهران شاید ۱۰ درصد از فعالان این صنف چنین مالیاتی پرداختند و معمولا جزو کارگاه هایی هستند که وضعیت مطلوبی ندارند. در سراسر کشور مالیات پرداختی از این تجارت بین ۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان بوده است.

عروس و دامادها برای خرید به سراغ نقره و بدلیجات رفته اند

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران با اشاره به معاملات و فعالیت طلافروشی در فضای مجازی گفت: بسترهای فعالیت در فضای مجازی فراهم شده است اما شرط حضور در فضای مجازی این است که افراد مجوز مورد نظر را از اتحادیه. و باید مکان فیزیکی داشته باشد.

وی تاکید کرد: مردم توجه داشته باشند که صفحات خرید و فروش طلا در فضای مجازی قابل پیگیری نیست و بیشترین تخلفات در خصوص عیار و سکه غیربانکی مربوط به فضای مجازی است.

بذرافشان درباره افزایش صادرات طلا نیز گفت: در ۱۰ سال گذشته صادرات طلا از ایران به نقطه مثبتی رسیده و می تواند نقش مهمی در مبادلات ارزی داشته باشد و تولید به جایی رسیده است که بتوانیم صادرات قابل توجهی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اما کشوری مانند ترکیه که در سال های گذشته از ایران کپی می کرد، اکنون از ایتالیا پیشی گرفته و رتبه اول صادرات را دارد.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران درباره کاهش تقاضا در بازار طلا و جواهر گفت: از ابتدای سال جاری شاهد رکورد سنگینی در بازار بوده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml