علائم خطرناک کمردرد + از کدام کمردردها باید بترسیم؟

یک متخصص درد به تشریح روش های تشخیص کمردرد پرداخت و گفت: انتخاب روش تشخیص کمردرد با تصمیم پزشک انجام می شود.

به گزارش اخبار تایمز،حسین عادل خو در گفتگو با مهر افزود: کمردرد می تواند خطرناک باشد یا نباشد و روش های تشخیصی بر اساس تصمیم پزشک مربوطه خواهد بود.

وی در خصوص علائمی که می تواند خطرناک باشد، گفت: از دست دادن کنترل ادرار یا مدفوع، لنگیدن هنگام راه رفتن، کاهش قدرت ساق پا و … تقریبا از جمله علائم خطرناک کمردرد است که البته بستگی به شدت و ضعف علائم دارد.

عادل خو ادامه داد: پزشک پس از معاینه بیمار متوجه خطرناک بودن یا نبودن کمردرد می شود و بر این اساس به سراغ روش های تشخیصی می رود.

این متخصص درد افزود: در صورتی که بیمار علائم خطرناک کمردرد نداشته باشد و کمردرد وی کمتر از یک هفته یا ۱۰ روز طول بکشد. معمولا سعی می کنیم سراغ روش های تشخیصی که برای بیمار هزینه دارد نرویم و به او توصیه می کنیم برای بهبودی استراحت کند و آب درمانی.

عادل خو با عنوان این مقاله که ۵۰ درصد کمردردها خود به خود در یک ماه خوب می شوند، گفت: تا ۹۰ درصد کمردردها در عرض ۸ هفته خوب می شوند و برای ۱۰ درصد کمردردهایی که بعد از دو ماه بهتر نمی شوند سراغ روش های تشخیصی می رویم.

این متخصص درد ادامه داد: استفاده از ام آر آی به دیدن دیسک کمر کمک می کند و پزشک از شدت بیرون زدگی دیسک مطلع است.

عادل خو افزود: بسیاری از مواقع بیماران از انجام ام آر آی یا وزن بالای ۱۰۰ کیلو می ترسند که در این صورت برای تعیین میزان درگیری عصب به سراغ نوار عصب عضلانی می رویم.

وی بیان کرد: استفاده از عکس ساده نیز یکی از روش های تشخیصی است که سوزش مهره های کمری، التهاب و آرتروز را نشان می دهد. همچنین در صورت نیاز یک سری آزمایشات تکمیلی برای تشخیص کمردرد تجویز می کنیم.

این فوق تخصص درد افزود: گاهی در صورت نیاز سی تی اسکن نیز انجام می شود و اینها مجموعه ای از تست های تشخیصی کمردرد است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml