علائم و عوارض جراحی بینی چیست؟

در حالی که امروزه جراحی بینی یکی از محبوب ترین، موفق ترین و پرکاربردترین جراحی های زیبایی است، هنوز برای بیماران مهم است که خطرات و عوارض جراحی بینی را بدانند و همچنین چگونگی شناسایی علائم و عوارض جراحی بینی را کامل  بدانید.

وقتی به بهبودی بعد از جراحی بینی فکر می کنید، احتمالاً تصور می کنید که در رختخواب استراحت کرده و سر خود را تکیه داده و از برخورد تصادفی بچه ها یا حیوانات خانگی به بینی خود جلوگیری کنید. با این حال، ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که حتی کارهای روزمره به ظاهر بی ضرر – مانند لباس پوشیدن یا فین کردن بینی – نیز می تواند برای نتایج جراحی بینی شما خطراتی ایجاد کند.

در حین عمل بینی چه اتفاقی می افتد؟

قبل از بحث در مورد عوارض جراحی بینی که می توان در طول ریکاوری جراحی بینی شناسایی کرد، دانستن کمی بیشتر در مورد نحوه انجام خود عمل مفید است. از آنجایی که آناتومی بینی هر بیمار، نگرانی‌ها، اهداف و متغیرهای دیگر بسیار منحصر به فرد است، هر عمل جراحی بینی که توسط اعضای انجمن زیبایی بینی انجام می‌شود کاملا سفارشی می‌شود.

به طور کلی، جراحی زیبایی بینی معمولاً شامل یک یا چند برش است – یا در داخل (جراحی بینی بسته) یا درست زیر (جراحی بینی باز) بینی – که از طریق آن جراح از تعدادی تکنیک پیشرفته برای دستکاری، تنظیم و تغییر ساختارهای خاص بینی استفاده می‌کند. بهبود ظاهر زیبایی بینی، عملکرد بینی یا هر دو. اینها ممکن است شامل پیوند غضروف، کاهش استخوان و موارد دیگر باشد.

ریکاوری جراحی بینی چگونه است؟

باز هم، جزئیات بهبود جراحی بینی از بیمار به بیمار دیگر بر اساس عوامل فردی منحصر به فرد و همچنین نوع جراحی بینی انجام شده، رویکرد جراحی خاص اتخاذ شده و متغیرها متفاوت است. به طور کلی، بیماران پس از جراحی زیبایی بینی می توانند مقداری از کبودی، تورم، حساسیت و احساس احتقان بینی را انتظار داشته باشند که همه اینها در مرحله بهبودی طبیعی و قابل انتظار است.

این عوارض جانبی جراحی زیبایی بینی ممکن است چند هفته طول بکشد، اما معمولاً زمانی که بیمار به دستورالعمل‌های بهبودی خود پایبند باشد، خود به خود برطرف می‌شوند، که ممکن است شامل فین نکردن بینی، لمس نکردن بینی یا صورت، استفاده نکردن از عینک و موارد دیگر باشد.

اگر به دنبال بهترین جراح بینی در تهران هستید پیشنهاد می کنیم سری به سایت دکتر حمیدرضا راستی بزنید.

عوارض جراحی بینی چیست؟

در حالی که اکثر روش های جراحی بینی انجام شده توسط جراح بینی واجد شرایط و دارای گواهی هیئت مدیره، موفقیت آمیز و بدون عارضه هستند، برخی از مشکلات بالقوه ممکن است در موارد خاص ایجاد شوند، از جمله:

عفونت
درد، تورم یا کبودی طولانی مدت
جای زخم نامنظم
فروپاشی بافت پوست
عدم تقارن بینی
مانع تنفس شدن بینی
گرفتگی بینی طولانی مدت
تاخیر در بهبودی
باز شدن جای بخیه های بینی

چگونه بفهمم که بینی من بعد از عمل بینی عفونی شده است؟

عفونت بعد از جراحی بینی باید به عنوان یک عارضه جدی در نظر گرفته شود که نیاز به ارزیابی و درمان سریع دارد. برخی از علائم و نشانه‌های عفونت بعد از جراحی بینی که نیاز به تماس با جراح را دارند عبارتند از:

حالت تهوع
استفراغ
تب
رگه های قرمز در اطراف بینی و/یا برش
گرما روی بینی، داخل یا اطراف بینی
تورم بیش از حد
چرک یا ترشح از برش
درد شدید
خونریزی شدید
اگر بعد از عمل بینی علائم عفونت را تجربه کردید، تعلل نکنید و بلافاصله با جراح خود تماس بگیرید. خوشبختانه، عوارض جانبی جدی یا ماندگار در جراحی بینی نادر است و با انتخاب بهترین جراح بینی با صلاحیت، با تجربه و دارای مدارک و گواهینامه های مرتبط برای انجام جراحی عملکردی یا زیبایی بینی می توان از بسیاری از آنها جلوگیری کرد.

 

رعایت دقیق دستور العمل ها

توجه داشته باشید که بسیاری از عوارض جراحی های بینی از رعایت نکردن درست دستور العمل های پزشک جراح برای قبل و بعد از عمل حاصل می شود. پس رعایت کردن درست منع مصرف ها و دستور العمل ها را جدی بگیرید.

با توجه به تمرکز بیشتر بیماران بر روی کارهایی که باید بعد از جراحی بینی انجام دهند، بسیاری از مردان و زنان از کارهایی که نباید بعد از جراحی بینی انجام دهند بی اطلاع هستند. برای اطمینان از نتایج ایده آل و همچنین بهبود ایمن، راحت و سریع پس از جراحی بینی، از موارد زیر اجتناب کنید:

کارهایی که نباید بعد از جراحی بینی انجام داد!

بینی خود را فین نکنید
به شکم یا پهلو نخوابید
دوش نگیرید
شنا نکنید و بینی خود را زیر آب نبرید
مستقیماً روی پل بینی خود عینک نزنید
پیراهن، ژاکت یا لباس های دیگر را روی سر و روی بینی خود نکشید
از عطسه کردن با دهان بسته خودداری کنید
ورزش، دویدن، آهسته دویدن، خم شدن، بلند کردن، خم شدن، یا کرنش نکنید
ورزش نکنید
سیگار نکش

چه مدت بعد از جراحی بینی می توانید بینی خود را فین کنید؟

علاوه بر محدودیت‌های واضح‌تر در فعالیت‌هایی مانند ورزش و ورزش‌های رزمی و …، بیماران باید از روال‌ها و اقدامات روزمره که ممکن است نیاز به تنظیم در طول ریکاوری جراحی بینی داشته باشند، آگاه باشند.

این شامل کار کوچکی به اندازه دمیدن بینی می شود. متأسفانه احتقان و آبریزش بینی از عوارض شایع بعد از جراحی بینی است. با این حال، بیماران باید از دمیدن و فین  بینی خودداری کنند و در عوض اجازه دهند قطره بینی به طور طبیعی کار خود را انجام دهد.

از آنجایی که ساختارهای داخلی بینی پس از جراحی ظریف و شکننده هستند، فشار شدید ناشی از دمیدن بینی می تواند باعث خونریزی، تاخیر در بهبودی و به طور بالقوه به خطر افتادن نتیجه نهایی زیبایی یا عملکردی شما شود.

در اکثر موارد، جراحان توصیه می کنند که بیماران حداقل ۷ تا ۱۰ روز پس از جراحی بینی، بینی خود را باد نکنند، اگرچه یک دوره میک ماهه این کار را انجام ندهند بهتر است.

اگر به دنبال بهترین جراح بینی استخوانی در تهران هستید پیشنهاد می کنیم سری به سایت دکتر حمیدرضا راستی بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml