علی بابا دو مدل هوش مصنوعی برای درک تصاویر و مکالمات پیچیده منتشر کرد

این غول فناوری چینی دو مدل جدید خود به نام های Qwen-VL و Qwen-VL-Chat را به صورت متن باز عرضه کرده است.

به گزارش اخبار تایمز؛ غول تجارت الکترونیک چینی علی بابا به تازگی از مدل هوش مصنوعی جدید خود رونمایی کرده است که به گفته این شرکت می تواند تصاویر را درک کند و مکالمات پیچیده تری نسبت به محصولات قبلی خود داشته باشد.

بر اساس گزارش CNBC، غول فناوری چینی دو مدل جدید به نام‌های Qwen-VL و Qwen-VL-Chat معرفی کرده است که متن باز خواهند بود، به این معنی که محققان، دانشگاهیان و شرکت‌های سراسر جهان می‌توانند از آنها برای ایجاد هوش مصنوعی استفاده کنند. برنامه های کاربردی. از خودتان استفاده کنید بنابراین در زمان و پول آنها صرفه جویی می شود.

موارد استفاده از هوش مصنوعی علی‌بابا

علی بابا دو مدل هوش مصنوعی برای درک تصاویر و مکالمات پیچیده منتشر کرد

به گفته علی بابا، مدل هوش مصنوعی Qwen-VL می تواند به سوالات کاربران در مورد تصاویر مختلف پاسخ دهد و همچنین برای آن ها توضیح ایجاد کند.

به گفته این شرکت، مدل Qwen-VL-Chat همچنین “تعامل های پیچیده تر” را ارائه می دهد. علی بابا درباره کاربردهای هوش مصنوعی خود توضیح می دهد که این مدل می تواند بر اساس تصاویر کاربران استوری یا عکس بسازد و همچنین معادلات ریاضی را در تصاویر حل کند.

علی بابا دو مدل هوش مصنوعی برای درک تصاویر و مکالمات پیچیده منتشر کرد

هر دو مدل جدید هوش مصنوعی علی بابا بر اساس مدل زبان بزرگ این شرکت، Tongyi Qianwen، که اوایل امسال عرضه شد، ساخته شده‌اند. دانیل ژنگ، مدیر عامل علی بابا در زمان ارائه LLM خود گفت که این فناوری تغییرات بزرگی را در نحوه تولید، انجام کارها و زندگی ما ایجاد خواهد کرد. او معتقد است مدل‌هایی مانند Tongyi Qianwen تصویر بزرگ‌تری از چگونگی تبدیل شدن هوش مصنوعی به ابزار محبوب‌تری در آینده ارائه می‌دهند.

علی بابا دو مدل هوش مصنوعی برای درک تصاویر و مکالمات پیچیده منتشر کرد

این شرکت که دفتر مرکزی آن در شهر هانگژو در شرق چین قرار دارد، در این ماه از دو مدل هوش مصنوعی دیگر نیز رونمایی کرد. علی‌بابا هیچ هزینه‌ای برای صدور مجوز دریافت نمی‌کند، اما انتشار مدل‌ها به‌عنوان منبع باز به شرکت کمک می‌کند تا کاربران بیشتری را به مدل هوش مصنوعی خود جذب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml