عوامل تعیین کننده در قیمت اجرای سقف وافل

قیمت اجرای سقف وافل  و هزینه های مربوط به اجرای این سازه ها در ساختمان های امروزی بسته به عوامل مختلفی تعیین می شود. با نوسان قیمت و هزینه های تجهیزات و مصالح ساختمانی در سال های اخیر هزینه های مربوط به اجرای این سازه ها نیز دگرگون شده اند و تحولات چشم گیری در این زمینه مشاهده می شود. در این زمینه خدمات بسیاری در اختیار مشتریان قرار می گیرند که هر یک شامل تعرفه ها و دستمزدهایی برای مشتریان می شوند. بررسی کلیه این هزینه ها برای تعیین قیمت نهایی اجرای این سازه ها اهمیت دارد.

چه هزینه هایی برای اجرای سقف وافل پرداخت می شوند؟

برای اجرای هر یک از این سازه ها در پروژه های ساختمانی از لوازم و ابزارهای گوناگونی استفاده می شود. برخی از این تجهیزات مصرفی هستند و تنها برای پروژه شما خریداری می شوند. برخی نیز به صورت اجاره ای برای پروژه به کار می روند. برخی از این موارد را در ادامه بررسی می کنیم:

هزینه استفاده از میلگرد و قیمت سقف وافل

در وهله اول برای تعیین قیمت سقف وافل به میزان میلگرد مورد استفاده در این زمینه توجه می شود. میلگرد یکی از گرانبهاترین تجهیزات به کار رفته در سقف های وافل به شمار می رود و در هر یک از دسته بندی های این سقف ها از میزان به خصوصی از میلگرد استفاده می شود. در این خصوص عواملی مانند نقشه های معماری، دهانه های سازه مورد نظر و وضعیت کلی سازه مورد بررسی قرار می گیرند. بر این اساس میزان میلگرد مصرفی در کل پروژه تعیین خواهد شد.

در خصوص میزان استفاده از میلگرد و هزینه های تعیین شده برای این تجهیزات درجه اهمیت سازه مورد نظر نیز ارزیابی می شود. به علاوه در این خصوص نوع میلگرد انتخابی نیز نقش مهمی ایفا می کند. انواع میلگردها از برندهای تجاری گوناگون عرضه شده و هر یک قیمت خاص خود را دارند.

با توجه به گفته نوسا، یکی از مراحل اصلی اجرای سقف وافل، تهیه قالب است. که یا به صورت خرید قالب وافل و یا اجاره قالب وافل انجام می شود. همانطور که پیشتر نیز گفته شد به دلیل وجود شرکت های پیمانکار مختلف با برند و نام تجاری گوناگون در راستای ارائه سقف وافل، کارفرمایان و مجریان در این مرحله با مشکلات زیادی مواجه می شوند. و قیمت های متفاوت در کنار کیفیت های متفاوت قالب باعث سردرگمی می شود.

هزینه استفاده از بتن و قیمت سقف وافل

برای برآورد هزینه ها و قیمت سقف وافل در نظر گرفتن هزینه استفاده از بتن مصرفی در سازه مورد نظر نیز اهمیت دارد. در این حوزه باید حتما به یه طرفه یا دو طرفه بودن سازه مورد نظر و ضخامت سقف وافل دقت داشته باشیم. بر این اساس میزان استفاده از بتن در سازه مشخص می شود. هزینه نهایی بتن مصرفی در سقف وافل و ساختمان مورد نظر تعیین کننده هزینه های نهایی برای اجرای این سازه های کاربردی خواهد بود.

در این خصوص قیمت فرایند بتن ریزی و دستمزدهای مربوط به اجرای این فرایند نیز ارزیابی می شود. بر این اساس برنامه ریزی برای بودجه بندی پروژه اجرایی سقف وافل ساده تر خواهد بود.

دستمزدهای اجرای سقف وافل

برای ارزیابی دقیق تر قیمت سقف وافل به دستمزدهای مربوط به اجرای هر یک از بخش های این سازه ها نیز توجه می شود. هر یک از شرکت ها و مراکز اجرایی این سازه ها هزینه ها و تعرفه های خاص خود را در این حوزه ارائه می دهند. در این خصوص به پلان معماری سازه توجه ویژه ای می شود. با افزایش پیچیدگی این پلان ها بی شک دستمزد و تعرفه های اجرایی این سقف ها نیز افزایش می یابد.

در این خصوص هر چه ارتفاع طبقات بیشتر باشد، هزینه ها و دستمزدهای اجرایی نیز بیشتر می شوند. هر چه زحمت کار برای اجرای این سازه ها و هر یک از اجزای به کار رفته در آن ها افزایش پیدا کند، هزینه های نهایی نیز بیشتر تعیین می شوند. در سال های اخیر مدل های دو طرفه و یک طرفه سقف های وافل در معرض توجه قرار گرفته اند که هزینه و دستمزد اجرای هر یک از آن ها متفاوت است. هر یک از شرکت های خدماتی با استفاده از ابزارهای خاص این فرایند را اجرا می کنند. بی شک کیفیت ارائه خدمات آن ها نیز در تعیین این هزینه ها تاثیرگذار خواهد بود.

هزینه خرید و اجاره قالب وافل

یکی از اساسی ترین نیازها برای اجرای سقف های وافل، قالب های مخصوص این سازه ها هستند که در مدل های متفاوتی ارائه می شوند. هر یک از دسته بندی های قالب وافل قیمت و هزینه خاص خود را دارند و با روش های به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند. هزینه های خرید و اجاره هر یک از این قالب ها بر اساس تعرفه های روز مشخص می شود. درصورتی که از مدل های اجاره ای این قالب ها استفاده کنید، هزینه های پروژه شما به شدت کاهش پیدا می کنند. خرید قالب های نو برای یک پروژه ساختمانی صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

سقف وافل

شرایط ساختمان و هزینه اجرای سقف وافل

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد قیمت سقف وافل تا حد قابل توجهی از شرایط عمومی ساختمان مورد نظر پیروی می کند. با افزایش متراژ ساختمان، ابعاد سقف وافل نیز افزایش پیدا کرده و به همین خاطر هزینه های بیشتری برای اجرای این سازه ها صرف می شود.

در این خصوص پلان معماری مورد نظر نیز بررسی شده و بر اساس آن هزینه نهایی کار مشخص خواهد شد. برای اجرای این ساختمان استاندارد با دهانه ۱۲ متر به ۴۷ کیلوگرم میلگرد و ۰.۳۸ متر مکعب بتن نیاز دارند. بر این اساس قیمت مواد مصرفی در این حوزه مشخص می شود. به طور کلی سقف های وافل با سرعت بسیار بالایی در محیط ساختمان های امروزی اجرا می شوند و به همین خاطر هزینه اجرای آن ها کمی به صرفه تر از سایر سازه های سقفی است.

جمع بندی

در این قسمت در خصوص قیمت اجرای سقف وافل و تعرفه های مربوط به اجرای این سازه ها در ساختمان های امروزی اطلاعاتی را بررسی کردیم. هر یک از این سازه ها با ویژگی های به خصوصی در ساختمان های امروزی به کار می روند. برآورد هزینه های اجرای این سازه های سقفی برای استفاده بهتر از آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل کارشناسان شرکت فنی مهندسی نوسا تمام جوانب را در نظر گرفته تا با تعیین قیمت اجرای سقف وافل و هر یک از اجزای به کار رفته در این سازه پیشبرد روند ساخت و ساز و مدیریت هزینه ها را ساده تر کنند. در این بخش برخی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت اجرای سقف های وافل را بررسی کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml