پرواز نیویورک به لندن در کمتر از ۲ ساعت با این هواپیمای عجیب

یک هواپیمای جتی که می تواند با سرعت ۴ ماخ (۴۹۰۰ کیلومتر در ساعت) پرواز کند، می تواند در کمتر از ۹۰ دقیقه از اقیانوس اطلس عبور کرده و به قاره دیگری برسد.

به گزارش اخبار تایمز؛ از سال ۲۰۰۳ و پایان سلطنت کنکورد در آسمان، پروازهای سریع بر فراز اقیانوس اطلس داستان دیگری دارد. اکنون پروازهای دیگر بین لندن و نیویورک بین هفت تا هشت ساعت طول می کشد و رکورد فعلی پرواز از نیویورک به لندن کمتر از پنج ساعت است.

اکنون با ایده سفر مافوق صوت، رویاهای مربوط به کوتاه شدن مدت سفر هوایی افزایش یافته است. ناسا وارد میدان شده و پیش بینی کرده است که با انجام پروازهای هوایی مافوق صوت، ممکن است تنها ۹۰ دقیقه از نیویورک تا لندن طی شود!

آژانس هوایی آمریکا، ناسا، استراتژی سرعت بالا خود را در وبلاگ خود تایید کرده و اعلام کرده است که اخیرا مطالعاتی در مورد اینکه آیا می توان در آینده تا سرعت ۴ ماخ (بیش از ۴۸۲۰ کیلومتر بر ساعت) به پروازهای تجاری دست یافت یا خیر، انجام شده است.

پرواز نیویورک به لندن در کمتر از ۲ ساعت با این هواپیمای عجیب

یک مطالعه توسط مرکز تحقیقات گلن ناسا نشان می دهد که در حال حاضر “بازارهای مسافرتی بالقوه در حدود ۵۰ مسیر خاص” وجود دارد. این مسیرها محدود به مسیرهای فرا اقیانوسی بود، مثلاً پرواز بر فراز اقیانوس اطلس شمالی و اقیانوس آرام و باید در نظر داشت که برخی کشورها از جمله آمریکا پروازهای مافوق صوت را ممنوع کرده اند.

هواپیمای x-۵۹ ناسا چیست؟

البته ناسا در حال توسعه هواپیمای مافوق صوت آرام خود به نام X-59 است و به عنوان بخشی از ماموریت Quest با آن پرواز می کند. آنها امیدوارند که این هواپیمای جدید بالاخره بتواند این قوانین را اصلاح کند و راه را برای پرواز با سرعت بین ۲ تا ۴ ماخ (۲۴۷۰ تا ۴۹۰۰ کیلومتر بر ساعت) هموار کند. این در حالی است که حداکثر سرعت هواپیمای کنکورد ۲.۰۴ ماخ (۲۱۸۰ کیلومتر بر ساعت) بوده است.

یک هواپیمای جتی که می تواند با سرعت ۴ ماخ (۴۹۰۰ کیلومتر در ساعت) پرواز کند، می تواند در کمتر از ۹۰ دقیقه از اقیانوس اطلس عبور کرده و به قاره دیگری برسد.

پس از این مطالعات، برنامه وسایل نقلیه هوایی پیشرفته (AAV) ناسا اکنون به مرحله بعدی تحقیقات خود می رود که چیزی جز سفر با سرعت بالا نیست. در این راستا، آنها قراردادهایی را با چندین شرکت برای توسعه برنامه‌ها و بررسی احتمالات سفر هوایی، ترسیم خطرات و چالش‌ها و شناسایی فناوری‌های مورد نیاز برای پرواز با سرعت بالاتر از ۲ ماخ امضا کرده‌اند.

در آینده نزدیک، دو تیم بر روی این تحقیق کار خواهند کرد: یکی زیر نظر بوئینگ و دیگری تحت سیستم های هوانوردی نورتروپ گرومن، و هر یک از این دو تیم هواپیماهایی را طراحی خواهند کرد که قادر به حفظ سرعت مافوق صوت هستند.

پرواز نیویورک به لندن در کمتر از ۲ ساعت با این هواپیمای عجیب

آینده‌ای سریع

به گفته Lori Ozorowski، مدیر پروژه تجاری فناوری مافوق صوت ناسا، یک دهه پیش مطالعات مشابه با آنچه در حال حاضر در حال انجام است، منجر به توسعه X59 شد. در عین حال، وی خاطرنشان کرد که تحقیقات جدید نگاه ها به نقشه راه های فناوری را دوباره تقویت می کند و نیازهای تحقیقاتی بیشتری را برای استفاده از سرعت های بالاتر در پرواز شناسایی می کند.

به گفته مری جو لانگ دیویس، مدیر پروژه فناوری هایپرسونیک ناسا، در مرحله بعدی این پروژه باید مسائل ایمنی، کارایی، اقتصادی و اجتماعی در نظر گرفته شود و در این راستا، نوآوری مسئولانه از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

در ماه جولای، لاکهید مارتین ساخت هواپیمای آزمایشی X59 ناسا را به پایان رساند. طراحی این هواپیما با امید تحقق رویای پروازهای مافوق صوت انجام شده است. آزمایش های زمینی و اولین آزمایش پروازی این هواپیما در هفته ها و ماه های آینده انجام می شود و مسئولان ناسا قصد دارند تا سال ۲۰۲۷ اطلاعات کافی برای ارائه به مقامات مربوطه آمریکا داشته باشند.

منبع: cnn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml