ایجاد بستری برای آزار جنسی در اینستاگرام

دادستان های نیومکزیکو اخیراً شکایتی را علیه متا تنظیم کرده و هشدار داده اند که اینستاگرام و فیس بوک به محل پرورش مجرمان جنسی تبدیل شده اند.

به گزارش اخبار تایمز؛ دادستان کل نیومکزیکو اخیراً شکایت جدیدی علیه متا ارائه کرده و شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک را بستر مناسبی برای مجرمان جنسی خوانده است.

طبق این شکایت، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، مستقیماً مسئول تشدید خطرات برای کودکان در سایت های شبکه اجتماعی متا است. دادستان کل نیومکزیکو همچنین هشدار داده است که متا کودکان را برای افزایش درآمد تبلیغاتی هدف قرار می دهد.

این شکایت به دنبال تحقیقات رائول تورس، دادستان کل نیومکزیکو، انجام شد. در جریان تحقیقات، بازرسان چهار پروفایل جعلی از کودکان – دو پسر و دو دختر – را پیدا کردند که در اینستاگرام و فیس بوک عکس گرفته بودند. آنها پست هایی ارسال کردند که نشان می داد جوان تر هستند. از سوی دیگر، حساب هایی نیز در این شبکه ها مشاهده شد که به صورت عمومی محتوای مستهجن بزرگسالان را منتشر می کردند.

در نتیجه این تحقیقات، نه تنها بازرسان توصیه های نامناسبی برای هر یک از حساب های گروه دوم پیدا کردند، بلکه تأیید شد که آنها مورد آزار و اذیت جنسی و شکارچیان نیز قرار گرفتند. همچنین یک نمونه از این حساب های کاربری آزمایشی با پروفایل جعلی یک دختر ۱۳ ساله بیش از ۶۷۰۰ فالوور داشت که بیشتر آنها مردان بالغ بودند. برخی از حساب ها از کاربر خواسته اند که به صورت خصوصی با آنها تماس بگیرد یا با آنها ملاقات کند. در شکایت ثبت شده آمده است که اکانت جعلی این دختر حتی پیام هایی پر از تصاویر و فیلم های جنسی دریافت کرده است.

دادستان کل نیومکزیکو گفته است که متا خطراتی را که کودکان در این پلتفرم با آن روبرو می شوند کم اهمیت می داند و همچنان به کسب درآمد از مشارکت و تبلیغات بر امنیت آسیب پذیرترین اعضای جامعه اولویت می دهد.

متا در حال حاضر با ده ها پرونده قضایی مبنی بر اینکه پلتفرم آن به سلامت روان کودکان آسیب می رساند، مواجه است. زاکربرگ و مدیران عامل دیگر پلتفرم‌های اجتماعی بزرگ نیز قرار است در ماه ژانویه در مجلس سنای آمریکا درباره شکست خود در حمایت از کودکان شهادت دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml