فشار اسپانیا برای کنترل بیشتر بر دارایی های دیجیتال

اکوایران: وزارت دارایی اسپانیا اعلام کرد که برای کنترل بازار ارزهای دیجیتال و جلوگیری از فرار مالیاتی، افرادی که مالیات خود را پرداخت نکرده اند دارایی های دیجیتال خود را از دست خواهند داد.

به گزارش اخبار تایمز، وزارت دارایی اسپانیا در حال کار بر روی اصلاحات قانونی برای افزایش نظارت بر ارزهای دیجیتال به منظور اجازه توقیف دارایی های دیجیتال برای تسویه بدهی های مالیاتی است.

به گفته کوین تلگراف، تغییرات پیشنهادی در ماده ۱۶۲ قانون مالیات عمومی اسپانیا به آژانس مالیاتی این کشور این امکان را می دهد که دارایی های رمزنگاری متعلق به مالیات دهندگان با بدهی های معوق را شناسایی و توقیف کند.

یک فرمان سلطنتی که از اول فوریه لازم‌الاجرا می‌شود، نهادهای دارای اختیارات جمع‌آوری را فراتر از بانک‌ها و بانک‌های پس‌انداز گسترش می‌دهد. هدف خزانه داری اسپانیا مبارزه جدی با فرار مالیاتی است. در حالی که اسپانیا فعالانه در حال حرکت به سمت تصویب قوانین مختلف ارزهای دیجیتال است، اجرای سریع تغییرات ممکن است چالش های نظارتی را به همراه داشته باشد.

افراد و شرکت ها باید قبل از ۳۱ دسامبر سال گذشته سرمایه خود را در حساب های رمزنگاری غیراسپانیایی اعلام می کردند. با این حال، تنها افرادی که حساب رمزنگاری آنها از آستانه ۵۰۰۰۰ یورو فراتر رود باید سرمایه خود را اعلام کنند.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز دوشنبه (۱۶ فوریه) از ۴۲۲۷۲ دلار تا ۴۳۵۳۲ دلار متغیر بود. این ارز دیجیتال تا ساعت ۲۳ به وقت ایران با قیمتی بالغ بر ۴۲۶۳۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۱۶۰ دلار کاهش یافته است. ارزش تراکنش بزرگترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۸۰.۱۸ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته ۱ درصد کاهش داشته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۲۲۷۱ دلار به ۲۳۳۶ دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال تا ساعت ۲۳:۰۰ شب به وقت ایران در حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می شد. تغییرات قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۵ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶.۷ میلیارد دلار بوده و ارزش اتریوم نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشته است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml