فوتبال کل آسیا برگزار می‌شود غیر از ایران!/ جای ژاپن و عربستان باید با میانمار و کره‌شمالی مقایسه شویم/ لیگ فلسطین و هنگ‌کنگ هم به‌خاطر هانگژو تعطیل نشد

نگاهی به لیگ های ۱۶ تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی بازی های آسیایی هانگژو واقعیت تلخی را آشکار می کند و کار فوتبال مدعی ایران در آسیا را با تیم های درجه ۲ و ۳ مقایسه می کند!

به گزارش اخبار تایمز؛ تیم فوتبال امید کشورمان با برتری ۲ بر صفر مقابل تایلند در حالی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد که لیگ برتر کشورمان همچنان در تعطیلی قرار دارد!

چرا لیگ های کره شمالی و میانمار تعطیل است؟

نگاهی به اسامی تیم های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی و وضعیت لیگ های فوتبال کشورشان نشان می دهد که رقابت های داخلی ژاپن، چین، تایلند، بحرین، اندونزی، ازبکستان، هند، کره جنوبی، قطر، قرقیزستان، عربستان سعودی ، هنگ کنگ و حتی فلسطین طبق معمول برگزار می شود. عادی در حال برگزاری است و به جز ۳ کشور ایران، کره شمالی و میانمار هیچ کدام از این لیگ ها تعطیل نشده اند!

این در حالی است که کره شمالی که امسال لیگی ندارد و میانمار تنها کشوری هستند که لیگ فوتبال آن در حال حاضر تعطیل است. فصل) و مسابقاتی که قرار بود از هفته گذشته شروع شود لغو شده و حدود یک هفته بعد از پایان بازی های آسیایی از سر گرفته می شود!

فوتبال کل آسیا برگزار می‌شود غیر از ایران! / جای ژاپن و عربستان باید با میانمار و کره شمالی مقایسه شویم/ فلسطین و هنگ‌کنگ هم به خاطر هانگژو لیگ‌شان تعطیل نشد

دستور عجیب فدراسیون در فصل بد آب و هوایی!

اما همانطور که گفته شد سایر کشورها مسابقات خود را آزاد و در جریان هستند و ایران تنها کشوری است که با توجه به مصادف شدن روز فیفا و مسابقات مقدماتی المپیک، لیگ قهرمانان آسیا و بازی های آسیایی به دستور فدراسیون فوتبال، تمامی مسابقات پس از اتمام هفته چهارم و چهارم جلسه از هفته پنجم تعطیل شده است!

یک ماه از آخرین دیدار تیم هایی مثل استقلال، پرسپولیس و سپاهان می گذرد! و این وقفه طولانی و تعطیلات غیر قابل پیش بینی آینده مانند آلودگی هوا، شرایط بد آب و هوا و آب و هوا در فصل بارندگی قطعا در درجه اول بر کیفیت بازی ها و سپس تیم ملی فوتبال در رقابت های زمستانی امسال تاثیر منفی خواهد داشت. جام ملت های آسیا کشور ما خواهد رفت.

حضور همزمان عربستان، قطر و ازبکها با لیگ قهرمانان

نکته مهم در خصوص کشورهای حاضر در گروه ۱۶ تیمی که به مرحله یک هشتم نهایی راه یافته اند، کشورهای عربستان، قطر و ازبکستان در منطقه غرب آسیا و کره جنوبی و چین و ژاپن در منطقه شرق آسیا هستند. در روزهای فیفا، تیم فوتبال امید آنها در بازی‌های آسیایی، نمایندگان باشگاه‌هایشان در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا نیز درگیر رقابت‌های خودشان هستند، اما با وجود این فدراسیون فوتبال آنها مسابقات داخلی را تعطیل نکرده است.

فوتبال کل آسیا برگزار می‌شود غیر از ایران! / جای ژاپن و عربستان باید با میانمار و کره شمالی مقایسه شویم/ فلسطین و هنگ‌کنگ هم به خاطر هانگژو لیگ‌شان تعطیل نشد

برنامه مسابقات از ماهها پیش اعلام شده بود!

با توجه به تاریخ برگزاری مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا و همچنین مشخص بودن برنامه بازی های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو و همچنین برنامه مسابقات انتخابی المپیک و فیفا، واقعیت تلخ تری برای فوتبالدوستان و هواداران این رشته وجود دارد. یعنی از ماه ها قبل مشخص بود که این مسابقات در چه روزی، چه ساعتی و در چه شرایطی برگزار می شود. بنابراین مهدی تاج و مسئولان فدراسیونش تنها کافی بود با یک برنامه ریزی درست و به دور از وسواس، همه شرایط را برای برگزاری لیگ برتر، جام حذفی، لیگ قهرمانان آسیا و حضور تیم امید در بازی های آسیایی فراهم کنند.

چرا جام حذفی برگزار نشد!

حداقل برای کشورمان مسابقات جام حذفی می توانست در مراحل اولیه برگزار شود تا علاوه بر اینکه تقویم فوتبال کشورمان در پایان این فصل بیش از حد فشرده نشود، تیم هایی مانند سپاهان، نساجی و پرسپولیس که در بازی های حساس لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و برخی بازیکنان قدرت حضور در این رقابت ها را ندارند. مسابقاتی که معمولاً در مراحل ابتدایی (مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی) هستند، اغلب حریفان نسبتا آسان تری دارند و قطعا تیم های لیگ برتری بدون چند بازیکن اصلی مشکلی برای حضور در آن ندارند.

فوتبال کل آسیا برگزار می‌شود غیر از ایران! / جای ژاپن و عربستان باید با میانمار و کره شمالی مقایسه شویم/ فلسطین و هنگ‌کنگ هم به خاطر هانگژو لیگ‌شان تعطیل نشد

تداوم مسابقات رقبای تیم ملی هر سه، چهار روز یکبار!

در کشورهای رقبای نمایندگان ایران در آسیا مسابقات هر ۳ یا ۴ روز یکبار برگزار می شود و نه تنها بازیکنان از شرایط مسابقه دور نمی شوند بلکه به هماهنگی بیشتر و بهتر هم می رسند. کشورهایی که چند ماه بعد در جام ملتهای اسیا رقبای اصلی تیم ملی مان برای رسیدن به قهرمانی آن مسابقات خواهند بود.

جای ژاپن و کره با میانمار مقایسه می شویم!

حیف است فوتبال کشورمان که از آن به عنوان یکی از قدرت های فوتبال قاره کهن نام برده می شود و نام لیگ حرفه ای را یدک می کشد، به جای ایستادن در کنار کشورهای پیشرفته فوتبالی مانند ژاپن، کره جنوبی و … عربستان، قطر و… باید با کشورهایی مثل میانمار، فلسطین، هنگ کنگ، اندونزی و… این کار را کرد، مقایسه کنید که حاضر نشدند لیگ فوتبال خود را تعطیل کنند تا تیم امیدشان در بازی های آسیایی موفق تر باشد. اینجا باید به دوستان فدراسیون بگویید کلاه خود را بالا ببرید!

بی نظمی فوتبال و ناآمادگی بازیکنان در اوج!

این بی نظمی و وقفه های طولانی لیگ با عدم حضور تماشاگر در بازی های استقلال و پرسپولیس و وضعیت اسفناک چمن و سکوهای برخی ورزشگاه ها به ویژه آزادی باعث شده تا تماشاگران فوتبال هیچ جذابیتی در لیگ برتر نبینند و در از سوی دیگر بازیکنانی که برای مسابقات آماده نیستند و ممکن است مصدوم شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml