مالکین توجه کنند / اجاره دادن خانه به این افراد ممنوع شد

یکی از اعضای کمیسیون داخلی کشور و شوراهای مجلس ضمن تشریح مفاد طرح ساماندهی اتباع خارجی گفت: فرد ایرانی اگر خانه خود را به بیگانگان غیرمجاز اجاره دهد باید مجازات شود.

به گزارش اخبار تایمز؛ ابوالفضل ابوترابی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح طرح ساماندهی اتباع بیگانه اظهار کرد: این طرح که توسط اینجانب تهیه شده، ساماندهی واقعی اتباع بیگانه را در برنامه ای جامع دنبال می کند. این طرح دارای ۱۰۳ ماده و یادداشت می باشد و تمامی مسائل مهاجرین را پوشش می دهد.

وی ادامه داد: یکی از مفاد این طرح تشکیل سازمان ملی هجرت بود که در قالب لایحه برنامه هفتم توسعه به تصویب مجلس رسید. رتبه بندی اتباع خارجی از دیگر مواردی است که در این طرح دیده شده است. در این طرح دیده شده است که اتباع بیگانه با چه جرایم و تخلفاتی از کشور اخراج خواهند شد.

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها گفت: یکی از موضوعات مهمی که در این طرح دیده می شود ساماندهی ایرانیان است، تا ایرانی ها را ساماندهی نکنیم نمی توانیم خارجی ها را هم ساماندهی کنیم. باید مشخص شود ایرانی که خانه را به خارجی ها اجاره داده کیست؟ و اگر خانه خود را به اتباع غیرمجاز اجاره دهد باید مجازات شود. همچنین کارفرمای ایرانی که اتباع خارجی غیرمجاز را به کار می گیرد باید مجازات شود.

نماینده مردم نجف آباد در شورای اسلامی با بیان اینکه همه موارد را در این طرح گنجانده ایم، تصریح کرد: باید فضا را برای خروج اتباع غیرمجاز از کشور تنگ کنیم یا مسیر قانونی را طی کنند.

ابوترابی گفت: امروز ۱۷ کارت توسط ارگان های مختلف به خارجی ها داده می شود که اشتباه است. در این طرح پیش بینی شده است که تمامی این کارت ها در یک کارت با هم قابل رصد توسط کارت بانک ملی باشد. این کارت هم دارای کد شناسایی شهروندان است و هم کارت بانکی شخصی محسوب می شود. با این کارت کلیه وظایف مالی، تحصیلی و شغلی شهروندان انجام می شود.

این عضو کمیسیون داخلی در ادامه تاکید کرد: همچنین در نظر داشتیم کمیسیون ساماندهی استانی برای ساماندهی اشتغال و اقامت اتباع خارجی تشکیل دهیم. این کمیسیون سالی یک بار تعداد اتباع و در کدام شهرها و روستاهای استان را مشخص می کند و سپس این اطلاعات در سامانه ثبت اسناد و املاک به اطلاع همگان می رسد. به این ترتیب می توانیم سازماندهی کنیم که همه ملی پوشان به یکباره در یک شهر یا یک استان جمع نشوند.

ابوترابی افزود: در حال حاضر این طرح به دلیل اختلاف نظر بین چند نهاد مسکوت مانده است اما تمام تلاش خود را برای پیگیری این طرح انجام می دهم و مصمم هستم تا شاهد به ثمر رسیدن این طرح باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml